Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:15:55 GMT

تونس در کنفرانس برلین شرکت نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۷۵۹۵

تونس در کنفرانس برلین شرکت نمی‌کند

وزارت خارجه تونس از عدم حضور نمایندگان این کشور در کنفرانس برلین درباره لیبی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه تونس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در کنفرانس برلین درباره لیبی که قرار است فردا (یکشنبه) آغاز شود، مشارکت نخواهد کرد.

وزارت خارجه تونس دلیل عدم حضور در این کنفرانس را دیر دعوت شدن از سوی آلمان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: موضع تونس در قبال بحران لیبی که بر پایبندی به قانون بین‌المللی  و ضرورت حل و فصل سیاسی بحران این کشور استوار است تغییر نکرده و تونس از زمان شکل گیری این بحران به عدم مداخله در امور داخلی این کشور برادر پایبند بوده است.

وزارت خارجه تونس در ادامه بر حل و فصل سیاسی بحران لیبی برگرفته از اراده ملت این کشور و به دور از مداخلات خارجی تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنفرانس برلین بحران لیبی تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود