Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری "بغداد الیوم" الکنانی افزود: این سفر برای ممانعت از حملات تلافی جویانه احتمالی نیروهای عراقی به به پایگاه‌های آمریکایی صورت گرفته است.

در پی ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و هشت تن از همرزمان آنان و حمله به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه القائم، نیروهای عراقی اعلام کردند که به این حملات پاسخ خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری، رییس سازمان بدر و جانشین فرمانده سازمان الحشد الشعبی دارای ۴۶ صندلی از مجموع ۳۲۹ کرسی پارلمان عراق است.

الکنانی اظهار کرد: وزیر قطری حامل پیام مستقیم دولت آمریکا بود تا تضمین داده شود که هیچ یک از پایگاه‌های نظامی در عراق که میزبان حدود پنج هزار سرباز آمریکایی هستند و دولت دونالد ترامپ نسبت به حمله به آنها احساس خطر کرده، هدف قرار نگیرند.

پیش از حمله تروریستی آمریکا به کاروان حامل سپهبد شهید سلیمانی و المهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد، جنگنده های نظامی آمریکا هشتم دی ماه مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند که در جریان آن شماری از نیروهای مقاومت شهید و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

الکنانی اضافه کرد: از دیگر محورهای سفر بن عبدالرحمن به بغداد و اربیل تلاش برای کاهش تنش در منطقه بوده است.

وزیر امور خارجه قطر روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه وارد عراق شد و با «برهم صالح» رییس جمهوری، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور و «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق و پیش از آن با "محمد علی الحکیم" دیدار و گفت وگو کرد.بن عبدالرحمن پس از آن راهی اربیل مرکز دولت محلی کردستان عراق شد و با مقام‌های کرد عراقی دیدار و گفت وگو کرده بود.

این نماینده مجلس عراق با اشاره به این که خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق برگشت ناپذیر است، افزود: عراقی‌ها خود توانایی حفاظت از امنیت و ثبات کشورشان را دارند.

در پی شهادت سردار سلیمانی و المهندس که با دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت، پارلمان عراق ۱۵ دی ماه به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد، اقدامی که خشم مقام‌های آمریکایی را برانگیخت.

الکنانی گفت: تلاش برخی شخصیت‌های عراقی مبنی بر اهمیت حضور نظامیان آمریکایی، تلاش آنان در جهت گمراه کردن افکار عمومی عراق است.

برچسب‌ها احمد الكناني قطر عراق انتقام سخت پروندهٔ خبری انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی آمریکا دربرابر الحشدالشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر عراق انتقام سخت دونالد ترامپ قطر عراق انتقام سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

کد خبر 846758 منبع: جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند