Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی روز شنبه در نشست شورای اسلامی شهر کاشان، ساخت و سازهای غیرمجاز را نشانه امید متخلفان به اهمال در اجرای قانون برشمرد و تصریح کرد: اگر در شهر شاهد ساخت و ساز غیر مجاز هستیم، برای این است که مالکین به اهمال و سستی در اجرای قانون امید دارند.

وی بیان کرد: به دلیل بی‌توجهی و فقدان نظارت کافی بر ساخت و سازها، چهره کنونی شهر کاشان نمایانگر فرهنگ و تاریخ این شهر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه کاشان به فقدان تناسب نمادها و مبلمان شهری با فرهنگ و تاریخ این خطه اشاره کرد و گفت: اگر فردی بدون آگاهی و پیش زمینه ذهنی وارد کاشان شود، از فضا و محیط شهری حاکم بر بیشتر نقاط، درک درستی نسبت به پیشینه پربار منطقه پیدا نخواهد کرد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: در زمان تصمیم گیری و اجرا اگر قانون وجود دارد، وظیفه ما شناخت و اجرای دقیق آن است و اگر به نظر برسد کمبودی وجود دارد، باید از سوی مبادی پیش‌بینی شده تصویب قانون جدید را پیگیری کنیم.

مرتضایی‌قهرودی اضافه کرد: اینکه مشکلاتی وجود دارد، بیشتر از نداشتن شناخت کافی یا اجرا نکردن دقیق قانون ناشی می‌شود؛ مر قانون باید اجرا شود، در غیر این صورت انتظار نتیجه مناسبی از چنین نشست‌هایی نباید داشت.

وی به تاکیدهای رهبر انقلاب و سیاست‌های وزرات کشور در مورد اهمیت مباحث اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: شکل‌گیری حاشیه‌نشینی و وجود مناطق کمتر توسعه یافته در شهرها معضل‌های گوناگونی به همراه دارد که به مرور گریبان‌گیر همه مسوولان خواهد شد.

فرماندار ویژه کاشان با انتقاد از دیدگاهی که کمیسیون ماده ۱۰۰ را محل کسب درآمد می‌پندارد، تاکید کرد: ساز و کار برخورد با تخلف‌ها باید به درستی تعریف و از سوی مجریان دقیق اجرایی شود.

وی گفت: زمانی که سنگ بنای یک ساخت و ساز غیرمجاز گذاشته می‌شود، باید از سوی پلیس عملیات متوقف شود نه اینکه پس از پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی سازه، پرونده تشکیل دهیم.

مرتضایی‌قهرودی ضرورت بررسی علت برخورد نکردن به‌هنگام شهرداری کاشان از سوی شورای اسلامی شهر را یادآور شد و اضافه کرد: این حجم از سازه به طور قطع در یک روز یا یک ماه ساخته نمی‌شود اما گاهی در کمیسیون ماده ۱۰۰ با پرونده‌هایی روبه‌رو می‌شویم که ساختمان ساخته شده است و افرادی در آن ساکن هستند و در این مرحله اجرای حکم با تبعات زیادی دارد.

وی توجه به مستندات و صدور آرای متقن و استعلام از دستگاه‌های ذی‌ربط را از جمله راهکارهای تقویت جایگاه کمیسیون ماده ۱۰۰ عنوان کرد و افزود: در شرایطی که استقرار بنا از توجه فنی لازم برخوردار نیست و با طرح‌های مصوب در تضاد است، رای تخریب صادر می‌شود که البته باید برای اجرای این حکم‌ها از شهرداری حمایت کافی صورت گیرد.

فرماندار ویژه کاشان همچنین با تاکید به برخورد با مهندسان ناظری بی‌توجه نسبت به مسوولیت‌ها در راستای نظام‌مند کردن ساخت و سازها اظهار داشت: مرجع صدور پروانه و همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان باید پیش از انجام توافق یا ایجاد هرگونه حقوق برای مالکان، کاربری ملک را از دستگاه‌های مربوطه استعلام و سپس تعهد ایجاد کنند.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان با گستره چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمربع در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 تنفس حقوق دستگاه های اجرایی ساخت و ساز شهرداری قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد

رضا بنازاده روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با حضور محمد اسلامی رئیس این سازمان گفت: ۲ واحد دیگر نیز در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل آنها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی یادآور شد: نیروی انسانی یکی از مولفه‌های مهم بالندگی در نیروگاه اتمی بوشهر است که به واسطه این ظرفیت اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: ساخت سه هزار واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اقدامی ارزشمند و راهبردی است که با توجه به اهمیتی که دارد ارمغان‌آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: در یک رویکردی ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

محمدهادی رستیمان افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی دیده شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی دیده شده و با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیتی ۵۰ هزار نفری در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

رستمیان اظهار کرد: امید است شاهد رونق و تمدنی بسیار خوب در این نقطه زیبا از مرکز استان بوشهر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • مشاهده پلنگ در روستای مشهد دماوند
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • ساخت زیرگذر عابر پیاده بلاک کرج کردان برای عبور ایمن شهروندان
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری