Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان گفت: با نمونه‌برداری‌هایی که این اداره‌کل از مصالح ساختمانی انجام داده باید بگویم متاسفانه درصد انطباق آن نسبت به استاندارد‌های لازم پایین است و بر آن شدیم جهت رفع این مشکل با سازمان نظام مهندسی ساختمان تفاهم نامه‌ای را منعقد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی افزود: یکی از معضلات استاندارد، تولید بلوک‌های پلی استایرین غیر استاندارد است که باید از آن جلوگیری شود و برای تحقق این امر باید دستگاه‌های اجرایی همچون استاندارد و شهرداری و نظام مهندسی ساختمان با هم هماهنگی لازم را داشته باشند.

او اظهار داشت: با نظارت‌های دقیق و پی در پی استاندارد شهروندان از بتن آماده استفاده می‌کنند و این امر باعث شده که تمامی بتن‌های آماده مطابق با استاندارد‌های لازم تولید شود و واحد‌های تولیدی پیگیر پروانه‌های استاندارد هم باشند.

مدیرکل استاندارد کردستان تأکید داشت: ما از نظام مهندسی ساختمان انتظار داریم محصولات و فرآورده‌های ساختمانی را از نظر استاندارد یا غیر استاندارد بودن، داشتن گواهی استاندارد و کد ده رقمی کنترل کنند.

یزدانی گفت: ما واحد‌های تولیدی تیرچه را مجاب کردیم تیرچه‌های استاندارد تولید کنند و در صورت بی‌توجهی به تذکرات استاندارد و تولید تیرچه‌ی غیر استاندارد برای پلمب این واحد‌ها از طریق حقوقی پیگیر می‌شویم و از تولید آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرسوده حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد

یادگار محمدی سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام اظهار کرد: طی سال گذشته تعداد پنج هزار و ۸۱۸ فقره بازرسی و ۷۱۱ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۹۷ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • نظارت بر واحد‌های نانوایی قم تشدید شده‌است
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • ۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام انجام شد
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است
  • اتصال واحد سوم گازی نیروگاه گهران سیرجان به شبکه برق کشور
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته