Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@05:59:34 GMT

ریابکوف:انگلیس دنباله‌رو آمریکا است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۸۴۰۱

ریابکوف:انگلیس دنباله‌رو آمریکا است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه از موضع‌گیری اخیر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس علیه توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

جانسون هفته گذشته با بیان اینکه ایران باید درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مجدد در مورد برنامه هسته‌ای را بپذیرد، گفت می‌توان برجام را با «توافق ترامپ» جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، ریابکوف در یک سخنرانی به این موضع جانسون اشاره کرده و گفت این صحبت‌ها «مانعی دیگر در مسیر حفظ توافق هسته‌ای است.»

ریابکوف افزود: «این نشان می‌دهد که انگلیس عملا از دستور کار ایالات متحده در قبال ایران پیروی می‌کند.»

در هفته‌های اخیر انگلیس مواضعی به شدت ضدایرانی در دستور کار قرار داده و ایران را به «انزوای سیاسی و اقتصادی» تهدید کرده است.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس هفته گذشته در یک سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: «حکومت ایران با یک انتخاب مواجه است. رژیم [ایران] می‌تواند گام‌هایی برای کاستن از تنش‌ها برداشته و به مبانی بنیادین قوانین بین‌المللی پایبند باشد یا هر روز بیش از پیش در انزوای اقتصادی و سیاسی فروخواهد رفت.» 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا وزیر امور خارجه روسیه دونالد ترامپ توافق هسته ای سرگئی ریابکوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدیدنشدن معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای «واشینگتن فری بیکن» گزارش داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا یک سری از معافیت‌های تحریمی که به‌موجب آن ایران و روسیه می‌توانند ذیل برجام همکاری هسته‌ای داشته باشند را تمدید نکرده حال‌آنکه در رویکردی گیج‌کننده قصدی هم برای اجرای این تحریم‌ها ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ارائه توضیح درباره عدم تمدید معافیت‌ها امتناع کرد و مدعی شد که مقامات همچنان به‌عنوان بخشی از یک روند معمول، در حال بررسی این معافیت‌ها هستند و اظهارنظر عمومی در این خصوص بعد از انجام بررسی‌ها ارائه خواهد شد.

به تأخیر انداختن تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که به نوشته فری بیکن، تهران به دنبال سرمایه‌گذاری دست‌کم ۵۰ میلیارد دلاری در نیروگاه‌های هسته‌ای ایران است که با همکاری روسیه ساخته شده‌اند.

در همین حال، جمهوری‌خواهان کنگره بابت احتمال عدم اعمال تحریم‌ها به‌رغم لغو معافیت آنها ابراز نگرانی کرده‌اند و کاخ سفید را به چشم‌پوشی از همکاری هسته‌ای تهران-مسکو متهم می‌کنند.

آمریکا اولین بار این معافیت‌ها را که هر ۶ ماه یک‌بار قابل تمدید هستند، در اوت ۲۰۲۳ و در چارچوب برجام صادر کرد.

طبق متن برجام، کشور‌های امضاکنندهٔ این پیمان متعهد شده بودند که با ایران در حوزه همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز ازجمله در پروژه‌های رآکتور تحقیقاتی اراک و تأسیسات فردو همکاری کنند.

مهلت انقضای دور قبلی معافیت‌ها ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۴) بود.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • لفاظی سوناک علیه ایران درباره ایجاد بحران جدید در خاورمیانه
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • جانسون: شکست اوکراین برای غرب فاجعه‌ای «وحشتناکتر از ویتنام» خواهد بود
  • تمدیدنشدن معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم
  • تصمیم جدید آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی و هسته ای ایران
  • عدم تمدید معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم