Web Analytics Made Easy - Statcounter

بطری‌های آب برای بسیاری از افراد محبوب هستند، اما جالب است بدانید این بطری علاوه بر ناسالم بودن برای محیط زیست می‌تواند برای بدن افراد نیز بسیار خطرناک باشد.

این بطری‌ها دارای نوعی ماده شیمیایی است که معمولاً با نام BPA شناخته می‌شود. این ماده شیمیایی برای ساخت پلاستیک پلی کربنات استفاده می‌شود و می‌تواند به داخل آب نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان BPA را به طیف گسترده‌ای از موضوعات بهداشتی مرتبط کرده اند. این شامل برخی از اختلالات غدد درون ریز است که بر باروری مردان و زنان تأثیر می‌گذارد و خطر ابتلا به برخی سرطان‌های وابسته به هورمون مانند سرطان پستان و سرطان پروستات و همچنین مشکلاتی مثل سندرم تخمدان پلی کیستیک را در زنان افزایش می‌دهد.

BPA تنها مسئله آب بطری نیست. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بطری‌های آب ۹۳ درصد ذرات ریز از پلاستیک، معروف به میکروپلاستیک داخل آب بطری می‌ریزند. با این حال، بسیاری از تولید کنندگان امروز در حال انتخاب محصولات بدون BPA هستند. براساس تحقیقات سال ۲۰۱۵ که در دیدگاه‌های بهداشت محیط منتشر شده است، برخی آن را با BPS یا BPF جایگزین می‌کنند، که باز هم هر دو ممکن است سلول‌های شما را مختل کنند. این تحقیق همچنین توضیح می‌دهد که چرا پلاستیک یکی از مواردی است که شما هرگز نباید مایکروویو کنید.

بطری‌های پلاستیکی قابل بازیافت نیز شرایط بهتری ندارند. محققان انواع مختلف بطری‌های قابل بازیافت را که توسط ورزشکاران به مدت یک هفته مورد استفاده ورزشکاران قرار گرفتند آزمایش کردند و دریافتند که تعداد باکتری‌ها به بیش از ۳۱۳ باکتری می‌رسد. بر این اساس برای هیدراتاسیون بدون آسیب بدن بهتر است از استفاده مجدد از بطری‌های یکبار مصرف خودداری کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و دانش بطری های پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک

 رضا شایسته  گفت: این برنامه با حضور کارکنان شهرک صنعتی قرچک، ادارات حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین"، در شهرک صنعتی قرچک برگزار و این منطقه از زباله و کیسه‌های پلاستیکی پاکسازی شد.

وی با اشاره به اینکه در ایران سالانه نزدیک به نیم میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود و هر ایرانی در روز ۳ پلاستیک مصرف می‌کند که عمر متوسط استفاده از آن ۱۲ دقیقه است، افزود: کشور ما جز ۲۰ کشور اول دنیا در تولید زباله‌های پلاستیکی است و ۹۶% کیسه‌های مصرفی مستقیم وارد سطل زباله می‌شود و متاسفانه هر کیسه پلاستیک برای تجزیه شدن به ۳۰۰ سال زمان نیاز دارد.

شایسته اظهار داشت: بلع مواد پلاستیکی توسط حیات وحش، بزرگترین عامل تلف شدن موجودات دریایی و ۸۰ گونه جانوری مختلف در دنیاست.

وی با بیان اینکه راه علاج رهایی از معضلات اشاره شده استفاده از کیسه‌های زیست تخریب پذیر بوده که به سرعت تجزیه شده و هنگام تخریب، آلایندگی زیادی ندارند، تصریح کرد: شهروندان ضمن اجتناب جدی از ظروف یکبار مصرف و کیسه‌های پلاستیکی از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید استفاده کنند.

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک در پایان ابراز امیدواری کرد که با رعایت مفاد لایحه ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قدم‌های موثری برای رفع معضل جدی آلایندگی‌های کیسه‌های پلاستیک برداشته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟