Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:10:04 GMT

گوگرد؛ متهم احتمالی مشکلات تنفسی اهوازی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۸۵۸۱

گوگرد؛ متهم احتمالی مشکلات تنفسی اهوازی‌ها

ایسنا/خوزستان معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به فعالیت صنایعی که گوگرد ایجاد می‌کنند، گفت: گوگرد تولیدی در شهر اهواز در یک برنامه زمان‌بندی شده و با تضمین کافی، باید به صفر برسد زیرا احتمالا عامل بسیاری از مشکلات تنفسی و آلرژی در اهواز ناشی از این گوگرد است.

علیرضا عالی‌پور در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان که امروز شنبه (۲۸ دی‌ماه)  به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد، با اشاره به طرح موضوع جابه‌جایی کارخانه کربن از شهر اهواز و مشکلات آن اظهار کرد: مطرح شدن بحث مشکلات انتقال شرکت کربن بلک تعجب‌آور است زیرا طبق ضوابط طرح جامع و تفصیلی، سه صنایع موجود در شهر اهواز شامل راکتورسازی، کربن بلک و لوله‌سازی باید به شرق اهواز منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در شمال شهر اهواز، شیبان و در جنوب، کوت عبدالله قرار دارند که این مسیرها کاملا بسته هستند. در شرق اهواز نیز صنایع آلاینده وجود دارند. جهت باد غالب، شمال به غرب است و صنایع آلاینده باید در شرق قرار بگیرند. تنها مسیر توسعه مسکونی اهواز، غرب و شمال غرب اهواز است و راه گریزی در این زمینه نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به فعالیت صنایعی که گوگرد ایجاد می‌کنند، گفت: گوگرد تولیدی در شهر اهواز در یک برنامه زمان‌بندی شده و با تضمین کافی، باید به صفر برسد زیرا احتمالا عامل بسیاری از مشکلات تنفسی و آلرژی در اهواز ناشی از این گوگرد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟

زی‌سان: دفتر مدیرکل هوانوردی غیرنظامی در هند در آخرین به‌روزرسانی مقررات داخلی اعلام کرده خدمه کابین، از جمله خلبان‌ها و مهمانداران نباید به خودشان عطر بزنند.

در متن مقررات پیشنهادی آمده است: «هیچ یک از اعضای کادر پرواز نباید دارو یا مواد مصرف کند یا از موادی مانند دهان‌شویه، ژل دندان، عطر یا هر محصولی حاوی الکل استفاده کند چرا که ممکن است منجر به مثبت شدن نتیجه آزمایش الکل از طریق آنالیز تنفسی شود.»

همچنین در این بیانیه آمده است: هر یک از اعضای کادر پرواز که در معرض این نوع مواد قرار گرفت باید قبل از انجام ماموریت پروازی با پزشک شرکت مشورت کند.

با اینکه عطر‌ها می‌توانند حاوی مقادیری الکل باشند، اما مشخص نیست که آیا استفاده از عطر روی بدن می‌تواند منجر به مثبت شدن نتیجه تست تنفسی شود یا خیر.

الزامات رسمی ایمنی هوایی DGCA هند در آگوست ۲۰۱۵ تصویب شد و الحاقیه پیشنهادی تا روز پنجشنبه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

tags # هند سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد 
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در شهرستان مشهد مقدس
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • دیدار مردمی فرمانده فراجا خوزستان در مسجدزین العابدین (ع) اهواز
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران
  • سه بعلاوه یک، حکایت زندگی پرفراز و نشیب خانواده اهوازی+فیلم
  • عکاسان راه یافته به جشنواره‌ عکسِ قاب سبز معرفی شدند