Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی غروب شنبه در دیدار جمعی از علمای اهل سنت که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف روحانیون آشنا شدن با دین، تبلیغ و ترویج آن است، افزود: روحانیون رسالت‌های بسیاری را بر عهده دارند و همه سرباز قرآن، دین و اسلام هستند.

وی تصریح کرد: جایگاه دین قبل و بعد از پیروزی انقلاب در میان جامعه قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد سطوح عالی حوزه، مهمترین مشکل برای دنیا طلبان را دیانت مسلمانان دانست و افزود: قبل از انقلاب می‌گفتند که دین مانع پیشرفت و رشد بشریت است و دین را باعث انزوا می‌دانستند.

وی ترس دنیای غرب را از رشد دین در میان بشر دانست و تصریح کرد: غربی‌ها معتقدند که در آینده نزدیک، یک سوم اروپا را اسلام فرا می‌گیرد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: گروهک تروریستی داعش به وجود آمده تا بگویند که مسلمانان مردم را سر می‌برند و به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند.

سردار سلیمانی خدمات زیادی به بشریت کرد

وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی خدمات زیادی به بشریت کرد، افزود: اگر داعش سوریه، لبنان و عراق را گرفته بود در سایر مناطق نیز حضور پیدا می‌کرد و تهدید جدی برای اروپا می‌شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دین در همه امور حتی امور علمی نیز دخالت دارد، تصریح کرد: امروز سوالات بسیاری در ارتباط با طب و پزشکی وجود دارد و فقه می‌تواند پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه مراجع تقلید در کنار رساله علمی و عملیه دارای استفائات پزشکی هستند، افزود: یکی از مواردی که در آن دین وارد میدان شده مسئله شبیه سازی است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌خواهند ایران در مراحل مختلف مانند اقتصاد روی پای خود بایستد، اظهار داشت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب جنگ هشت ساله را تحمیل کردند و بعد از آن به انواع تحریم و ترور دانشمندان هسته‌ای روی آوردند.

رسالت روحانیت از گذشته بسیار سنگین است

وی با بیان اینکه به تعبیر امام راحل حکومت از اولویات اسلام است، افزود: اینکه اسلام حکومت دارد به برکت انقلاب مطرح شده است در حالی که کسی قبل از انقلاب این سخنان را مطرح نمی‌کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان کرد: برای جدایی بین دو مذهب بحث ولایت فقیه را مطرح می‌کنند و می‌گویند شیعه مطرح کرده است، در عین حال که مسئله فقیه در فقه به عنوان نایب امام معصوم (ع) تأکید شده، ریشه آن در قرآن است و حکومت اسلامی فکر قرآن اصیل است و این گونه نیست که عده‌ای مسلمان درست کرده باشند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز رسالت روحانیت از گذشته بسیار سنگین است، افزود: روحانیت امروزه باید بیشتر درس بخواند و به مردم خدمت کند، همچنین دشمن شناس باشد و آن را به مردم معرفی کند.

کد خبر 4829030

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز فقهی ائمه اطهار ع قم قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف بوشهر شهرکرد ایلام سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس گرگان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،در متن پیام امده است:
بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» احزاب۲۳

عروج یادگار و جانباز پرافتخار دفاع مقدس، مرد میدان ایثار و از خودگذشتگی، فرمانده قهرمان و معاون فعال تیپ پر افتخار ۴۴ قمر بنی هاشم و خدمتگزار صدیق، شجاع و انقلابی در راه اعتلای اهداف انقلاب و اسلام عزیز، سردار سرافراز سپاه اسلام، راوی رشادت‌ها و افتخارات هشت سال دفاع مقدس و جهادگر نستوه، حاج محمدکیانی «حاج جمعه‌علی» که پس از سال‌ها مجاهدت به همرزمان شهیدش، چون سردار شهید حاج علی زاهدی پیوست را به اهل بیت و خاندان و بازماندگان آن سردار پرافتخار، مردم فهیم استان چهار محال و بختیاری، اهالی محترم روستای هرچگان و دوستان و همرزمان ایشان تسلیت گفته از خداوند قادر متعال میخواهم روح بلند ایشان را در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور و همجوار گرداند و به بازماندگان بویژه بیت مکرم و معزز این سردار سرافراز صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

دیگر خبرها

  • هزینه حج بسیار سنگین است/بدلیل گرانی عده ای از استطاعت خارج شدند
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین است / مشکلات حج با تدبیر رفع شود
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • پیام تبریک استاندارآذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش
  • چرا روز ارتش؟
  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»