Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@21:03:55 GMT

لایروبی بیش از 200 کیلومتر از رودخانه‌های گلستان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۸۷۲۵

لایروبی بیش از 200 کیلومتر از رودخانه‌های گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از لایروبی بیش از 200 کیلومتر از رودخانه‌های گلستان پس از سیلاب سال جاری تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری اظهار کرد: در حوضه گرگانرود تاکنون بیش از 106 کیلومتر، در حوضه رودخانه «قره‌سو» بیش از 61کیلومتر، در حوضه رودخانه اترک نیز حدود 5/23 کیلومتر و در حوضه نکارود و خلیج گرگان نیز حدود 10 کیلومتر لایروبی تاکنون انجام شده است و به طور مستمر نیز این عملیات ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نظری با بیان اینکه، در حین سیل نیز 104 کیلومتر از رودخانه‌ها و کانال‌ها لایروبی انجام شد، افزود: انجام 21 کیلومتر حفر کانال، 26 کیلومتر تعویض کانال‌ها، بیش از دو کیلومتر دایک حفاظتی و 30 متر لوله‌گذاری از اهم اقدامات شرکت آب منطقه‌ای استان در حین سیل سال جاری برای کنترل آب‌های سطحی (سیلاب) بود. 

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان سیل گرگان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علی اصغر زارع زاده گفت: در سال گذشته جهت جلوگیری از کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب، مرمت سرریز بند کرخنگان (بوروئیه هرات)، مرمت بخشی از بند رحیم آباد ابرکوه، مرمت آبگیر بند‌های مروست، مرمت آبگیر بند هرات ۲، اجرای تثبیت بالادست بند رحیم آباد و همچنین لایروبی بخشی از بند‌های تغذیه مصنوعی دره گاهان، دربید، سیل بند دم هفت اردکان، سیل بند ده عروس بهاباد، بند هرات ۱، بند کرخنگان، بند‌های مروست و بند بهادران ۲ با حجم بیش از ۱۹۰ هزار متر مکعب انجام شده است. 
وی افزود: لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی به منظور افزایش طرفیت آبگذری آبگیر و کانال ها، افزایش ظرفیت مخزن بند و افزایش نفوذ پذیری نیز همچنان انجام می‌شود. 
زارع زاده ادامه داد: باتوجه به پیش بینی وقوع احتمالی سیل در آینده، ادامه لایروبی سیل بند‌های دم هفت اردکان، بند رودخانه شور ابرکوه، بند‌های صادق آباد، بند بهادران ۲، بند بهاباد ۲ و بند‌های مروست و ادامه مرمت بند رحیم آباد در دست اقدام می‌باشد. 
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد هدف از اجرای بند‌های تغذیه مصنوعی را مهار سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست. 
وی در پایان اظهار داشت: هدف از اجرای بند‌های تغذیه مصنوعی، ذخیره آب نمی‌باشد و فرهنگ سازی از طریق رسانه‌های عمومی و مجامع محلی و ایجاد باور و اعتقاد در میان عموم مردم می‌تواند کمک اصلی برای جبران بخش کوچکی از خسارت به سفره‌های آب زیرزمینی باشد.

دیگر خبرها

  • اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد در سال گذشته
  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • لایروبی بیش از ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • لایروبی ۵۲.۳ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه