Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@13:09:22 GMT

یک سکه تاریخی، یک میلیون پوند فروخته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۸۹۷۲

یک سکه تاریخی، یک میلیون پوند فروخته شد

به گزارش روزنامه فرانسوی لو فیگارو، این سکه با طرح چهره ادوارد هشتم (متولد ۱۸۹۴ تا ۱۹۷۲)  با تاریخ ضرب سال ۱۹۳۷ به یک مجموعه خصوصی تعلق داشته و عنوان گران‌قیمت‌ترین پول انگلستان را از آن خود کرده است. این سکه یکی از شش قطعه سکه مجموعه سلطنتی است که یک سال پس از تاجگذاری ادوارد هشتم وارد بازار شد.

ادوارد هشتم که ۲۱ ژانویه ۱۹۳۶ به عنوان پادشاه انگلستان تاجگذاری کرد، اواخر همان سال ۱۹۳۶ در اقدامی مغایر عرف خانواده سلطنتی برای ازدواج با والیس سیمپسون زن آمریکایی که پیشتر یکبار ازدواج کرده بود، از سلطنت کناره‌ گرفت و به همین دلیل ضرب این سکه متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادوارد هشتم برای طرح این سکه اصرار داشت تا نیمرخ او از سمت راست صورت گرفته شود و این بر خلاف سنتی بود که هر یک از پادشاهان باید عکسی را بر خلاف جهت صورت پادشاه قبلی برای حک شدن روی سکه، ثبت می کرد.

به گفته ربه کا مورگان، مدیر بخش مجموعه های پول بریتانیا، این سکه از کمیاب‌ترین سکه های دنیاست و به همین دلیل قیمت فروش آن در حراج عجیب نیست. این سکه از جنس طلای ۲۲ عیار کمی از سکه های رایج دوران مدرن کوچک تر است. قطر این سکه ۲۲ میلی‌متر و وزن آن ۷.۸۳ گرم است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا سکه تاریخی انگلستان مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداخافظ نایکی: لیورپول با آدیداس بست

به گزارش "ورزش سه"، طبق ادعای منابع انگلیسی، باشگاه لیورپول آماده است تا قرارداد همکاری جدیدی با آدیداس از فصل 26-2025 آغاز کند.

پس از یک فرآیند مناقصه، آدیداس به عنوان برنده مناقصه برای عقد قراردادی به مدت پنج فصل، از 2025 تا 2030 شناخته شد. به این ترتیب آدیداس پس از 13 سال یک بار دیگر اسپانسر و تامین کننده البسه باشگاه لیورپول خواهد شد. آدیداس در این راه رقبایی چون نایکی و پوما را شکست داد. نایکی در حال حاضر اسپانسر اصلی قرمزهاست.

نایکی از فصل 21-2020 تامین‌کننده کیت لیورپول است و قبل از آن نیوبالانس اسپانسر باشگاه بود.

نایکی تنها 30 میلیون پوند (37 میلیون دلار / 34.8 میلیون یورو) در هر فصل به لیورپول پرداخت می کند، مبلغی نسبتاً کم برای یک باشگاه در سطح لیورپول. انتظار می رود آدیداس بیش از 50 میلیون پوند به لیورپول بپردازد.

نیو بالانس بین سال‌های 2015 تا 2020 سالانه 25 میلیون پوند به لیورپول پرداخت می‌کرد، دوره‌ای که باعث شد این باشگاه اولین قهرمانی خود در لیگ پس از 30 سال و ششمین قهرمانی اروپا را کسب کند.

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • خداحافظ نایکی: لیورپول با آدیداس بست
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • خداخافظ نایکی: لیورپول با آدیداس بست