Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آکنه صورت یکی از مشکلات شایع پوستی بین عده زیادی از افراد در دنیاست  که برای کمک به درمان آن راهکار‌های درمانی فراوانی وجود دارد.   آکنه صورت به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که از آن جمله می‌توان به رژیم غذایی نامناسب، دگرگونی‌های هورمونی، استرس، مصرف برخی دارو‌ها و ابتلا به بیماری‌های خاص را نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بروز آکنه صورت به دلیل نوعی ناهماهنگی در دفع مواد سمی از بدن و بروز التهاب در غدد پوستی روی می‌دهد و به شکل آکنه برروی پوست ظاهر می‌شود.
انواع روش‌های درمانی از جمله دارو درمانی، مصرف دارو‌های موضعی و حتی درمان با لیزر و دیگر درمان‌های تهاجمی برای رفع آکنه و جای جوش وجود دارد.
به گفته کارشناسان یکی از راهکار‌ها برای درمان فوری آکنه و جلوگیری از ایجاد آن، ماساژ صورت به ویژه در نواحی است که غدد لنفاوی صورت و گردن وجود دارند.   برای انجام ماساژ صورت، افراد ابتدا باید صورت را با آب و مواد شوینده متناسب با نوع پوستشان شسته و خشک کنند. هرنوع آلودگی یا باقی مانده مواد آرایشی بهداشتی می‌تواند سبب تشدید آکنه شود.   برای ماساژ صورت را آغشته به روغن نمایید و با نوک انگشتان به آرامی پوست صورت را به صورت دورانی ماساژ دهید تا به بهبود گردش خون کمک کنید. ماساژ صورت برای رفع چین و چروک، خط خنده و خم و درمان آکنه و التهاب صورت کارایی دارد.  
سیستم لنفاوی بدن انسان مسئول جابه جای مواد مغذی و مواد زائد بین بافت‌های بدن و خون است. گره‌های لنفاوی باکتری ها، ویروس‌ها و دیگر مواد خارجی مضر را از بدن انسان خارج می‌کنند.   انسداد یا اختلال در عملکرد گره‌های لنفاوی می‌تواند خروج سموم خون از مایع لنف و بدن را با مشکل مواجه کند و به این ترتیب باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها شود.
یکی از مشکل‌های شایع در اثر اختلال در عملکرد گره‌های لنفاوری آکنه صورت است. افرادی که دچار مشکل آکنه صورت در نواحی اطراف گوش و چانه هستند می‌توانند با ماساژ صورت خود که به تخلیه مایع لنف کمک می‌کند درمان آکنه صورت خود را تسریع ببخشند و همچنین از به وجود آمدن آکنه جلوگیری کنند.   برای کمک به تخلیه بهتر مایع لنف و عملکرد مناسب گره‌های لنفاوی، انجام ورزش به مدت حداقل ۳۰ دقیقه ۳ بار در هفته توصیه می‌شود. انجام ورزش سبب تحرک مایع لنف و خون‌رسانی مناسب به بافت‌های بدن می‌شود و به این ترتیب از تجمع سموم دراطراف صورت جلوگیری می‌شود.   بیشتر بخوانید: معجزه مصرف صبحانه در درمان تخمدان پلی کیستیک
بهترین تمرین‌های ورزشی برای کمک به عملکرد مناسب گره‌های لنفاوی ورزش هایی چون پیاده روی، شنا، ورزش‌های کششی و هوازی، دوچرخه سواری و ورزش‌های توپ و تور یا ورزش‌های راکتی است.
برای ماساژ صورت می‌توانید از روغن‌های گیاهی، چون روغن آرگان یا روغن رزماری و دیگرروغن‌ها متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. ماساژ را از نواحی اطراف گوش‌ها در امتداد خط فک و پایین گردن به سمت قفسه سینه شروع کنید و به آرامی پوست صورت خود را چندین بار ماساژ دهید.   در کنار ماساژ صورت، توجه به رژیم خوراکی، پرهیز از استرس، نوشیدن آب به میزان کافی و پیگیری درمان‌های موضعی برای رفع آکنه صورت اثر گذار است.     به گفته محققان انقباض بیش از حد عضله‌های صورت می‌تواند منجر به سفت شدن بافت عضله‌ها و اختلال در حرکت مایع لنف و بروز آکنه صورت شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در صورتی که دچار مشکل دندان درد یا عفونت گوش هستند برای رفع مشکل خود  به پزشک متخصص مراجعه کنند.
منبع: wellandgood   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوست و مو پوست صورت زیبایی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند

امیر سیاح مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: امروز ما در نمایشگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر بعد از فراخوان‌ها و جلساتی که با شرکت‌های دانش بنیان و خلاق داشتیم براساس نیاز‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های همکار داشت، با این شرکت‌ها جلسات مختلفی داشتیم، براساس توانمندی شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند و افراد با تکنولوژی‌ها آشنا می‌شوند.

وی افزود: در این ستاد بخش‌ها و ادارات مختلفی داریم، یکی از آن بخش‌ها بخش آموزش و پیشگیری، بخش درمان و سلامت و مقابله با عرضه مواد مخدر است، اهداف ما در این حوزه این است که ما از یک داشبورد هوشمندی برخوردار باشیم تا مردم بتوانند هر مسأله‌ای در حوزه سلامت درمان آموزش و... داشته باشند با آن بتوانند مواجه شوند.

وی یادآور شد: اگر قرار است در حوزه آموزش و پیشگیری انجام شود با پلتفرم‌ها و یا سکو‌های هوشمند بتوانیم نیاز مردم را مرتفع کنیم. قرار است از تکنولوژی‌های جدید سلامت و درمان استفاده شده و تلاش شده با رویکرد جدیدی مسائل و فناوری‌های دنیا این مسائل را حل کنیم.

سیاح ادامه داد: در حوزه توزیع موادمخدر و مقابله هم از تکنولوژی‌های به روز دنیا استفاده شده تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف هوشمندسازی سامانه استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه مواد مخدر فعالیت می‌کنند و در این نمایشگاه شرکت‌هایی که در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، کشاورزی، درمان و سلامت و مقابله با عرضه مواد مخدر حضور دارند.

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تکنولوژی‌های جدید این ستاد گفت: از تکنولوژی‌هایی جدید بالگرد‌ها در سطح پَست می‌توانیم استفاده کنیم و با این شیوه می‌توانیم عرضه مواد مخدر چه کشت و چه توزیع را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اداره‌ای به نام مشارکت‌های مردمی و کارآفرینی داریم، با توجه به این که این تکنولوژی‌ها در حوزه مختلف است، ما بیمارانی که درمان می‌شوند در این شرکت‌های دانش بنیان به کارگیری می‌شوند. حتی مشاغل خانگی هم دیده شده است که قرار است برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • بهترین کود مایع خارجی