Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@07:01:34 GMT

ورود بنیاد مسکن به نوسازی بافت فرسوده در شهر قم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۹۲۰۵

ورود بنیاد مسکن به نوسازی بافت فرسوده در شهر قم

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم گفت: این بنیاد، پنج محله شهر قم را مورد بررسی قرار دارد و با امضای تفاهم نامه ای با استانداری و شهرداری قم برای نوسازی بافت فرسوده منطقه خاکفرج ورود خواهد کرد.

داریوش بلدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت نوسازی مسکن روستایی در استان قم اظهار کرد: طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 1374 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسهیلات 40 میلیونی تومان با سود پنج درصد و مدت بازپرداخت 15 ساله با ضمانت سفته زنجیره ای به روستاییان برای بهسازی مسکن داده می‌شود و هشت هزارمین واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده استان در هفته دولت در قم افتتاح شد.

وی ادامه داد: سالیانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی باید در کشور نوسازی شود و هدف گذاری شده است که هر سال هزار واحد مسکونی روستایی در استان قم نوسازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم افزود: برای روستاییانی که مشکل مالی دارند، تا میزان هشت میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از محل حساب 100 حضرت امام خمینی(ره) برای نوسازی مسکن کمک می‌شود. 900 میلیون تومان برای تکمیل واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده محرومین در استان از این حساب پرداخت کردیم.

بلدی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در سیل لرستان اظهار کرد: این بنیاد هشت دستگاه کامیون، یک دستگاه لودر، یک دستگاه غلطک و یک دستگاه گریدر به مناطق سیل زده پلدختر اعزام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص قم و قرار گرفتن آن در منطقه زلزله خیز و دارا بودن 11 گسل فعال به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناگوار جانی و مالی در بافت‌های فرسوده به خصوص هسته مرکزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پنج محله شهر قم را مورد بررسی قرار دارد و این بنیاد با امضای تفاهم نامه ای با استانداری و شهرداری قم برای نوسازی بافت فرسوده منطقه خاکفرج ورود خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم خاطرنشان کرد: برای سازماندهی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری و روستایی استان در حال پیگیری جذب 30 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام/78004*40

منبع: فارس

کلیدواژه: بلدی بنیاد مسکن استان قم روستا بافت فرسوده مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش اسقاط خودرو بالا رفت

مرتضی ضامنی، با اعلام این خبر که هیأت دولت در راستای حمایت از نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان، آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب و ابلاغ کرد، گفت: در این آئین‌نامه که با پیگیری‌های اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور به تصویب هیئت دولت رسیده، افزایش قابل توجهی در ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی در توضیح بیشتر درباره آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی ما در اتحادیه بوده و هست. با توجه به فرسودگی بسیاری از خودرو‌های فعال در این بخش، شاهد افزایش آلایندگی و مخاطرات بسیاری بودیم که ضرورت نوسازی ناوگان را بیش از پیش آشکار می‌کرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اتحادیه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور، هیئت دولت آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب کرد. این آئین‌نامه که به تازگی ابلاغ شده، گام بلندی در راستای نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان محسوب می‌شود.

ضامنی در خصوص جزئیات این آئین‌نامه نیز گفت: در این آئین‌نامه، ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین، تعداد برگه‌های اسقاط ناوگان حمل و نقل عمومی شهری نیز افزایش یافته که این موضوع به نفع رانندگان این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آئین‌نامه انگیزه‌های لازم را برای اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم با اجرای این آئین‌نامه، شاهد تسریع در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان باشیم.

دیگر خبرها

  • نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی
  • نسخه چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • شعارهای مسکنی در حد شعار باقی ماند/ نسخه‌ چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند