Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای اعلام کرد: کمبود آنتی‌بیوتیک‌های جدید، اقدامات و تلاش‌های جهانی به منظور کنترل عفونت‌های مقاوم به دارو را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: کاهش میزان سرمایه‌گذاریِ بخش خصوصی و نبود نوآوری‌ها در تولید داروهای آنتی بیوتیک جدید تلاش‌ها و اقدامات جهانی برای مقابله با عفونت‌های مقاوم به دارو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالیکه بررسی و آزمایش روی داروهایی که در مراحل اولیه تولید قرار دارند جدید و خلاقانه‌تر است اما چندین سال زمان نیاز دارد تا دارویی تهیه شده و به دست بیماران برسد.

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: در هیچ زمانی تهدید مقاومت میکروبی به این اندازه جدی و فوری نبوده است و در چنین شرایطی نیاز به ارائه راهکاری اثربخش ضروری است. اقدامات و طرح‌های متعددی برای کاهش سطح مقاومت میکروبی در حال انجام است اما نیاز است تا کشورها و صنعت داروسازی گام‌های خود را سرعت بخشیده و در سرمایه‌گذاری پایدار و تولید داروهای جدید مشارکت داشته باشند.

سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۷ فهرستی از پاتوژن‌ها را منتشر کرد که بر اساس آن ۱۲ نوع باکتری در کنار بیماری سل تهدید فزاینده‌ای برای سلامت انسان به حساب می‌آیند زیرا این عوامل بیماری‌زا در برابر بسیاری از روش‌های درمانی موجود مقاوم شده‌اند.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی این سازمان، از ۵۰ داروی آنتی‌بیوتیکی که در خط تولید قرار دارد ۳۲ مورد از آن‌ها پاتوژن‌های در اولویت فهرست سازمان جهانی بهداشت را هدف قرار داده اما اکثریت آن‌ها در مقایسه با داروهای آنتی بیوتیک موجود فوائد محدودی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مقاومت آنتی بیوتیکی آنتی بیوتیک سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش شبکه المیادین سازمان ملل تاکید کرد که تاکنون بیش از شش هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده اند.

این سازمان تصریح کرد حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ۱۹ هزار کودک یتیم در این باریکه برجای گذاشته است.

«تیس انگرام»، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز گذشته نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار داد و از تعداد گسترده زخمی‌ها و گرسنه‌ها در این باریکه ابراز نگرانی کرد.

این مقام سازمان ملل، در گفت‌وگو با الجزیره، نوار غزه را «خطرناک‌ترین نقطه برای کودکان» عنوان کرد.

سخنگوی یونیسف با بیان اینکه کودکان هر روز در نوار غزه به دلیل محرومیت از غذا و بهداشت جان می‌دهند، گفت که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ۱۱ هزار کودک فلسطینی جان خود را از دست داده اند.

در همین رابطه، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است: ۹ هزار بیمار و زخمی در نوار غزه نیازمند درمان در خارج از این باریکه هستند.

کد خبر 6080532

دیگر خبرها

  • هشدار مدیر سیا درباره شکست اوکراین تا پایان ۲۰۲۴
  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران در الجلیل
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی