Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@07:39:22 GMT

هشدار WHO درباره تهدید مقاومت میکروبی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۹۳۴۰

هشدار WHO درباره تهدید مقاومت میکروبی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: کاهش میزان سرمایه‌گذاریِ بخش خصوصی و نبود نوآوری‌ها در تولید داروهای آنتی بیوتیک جدید تلاش‌ها و اقدامات جهانی برای مقابله با عفونت‌های مقاوم به دارو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

درحالیکه بررسی و آزمایش روی داروهایی که در مراحل اولیه تولید قرار دارند جدید و خلاقانه‌تر است اما چندین سال زمان نیاز دارد تا دارویی تهیه شده و به دست بیماران برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: در هیچ زمانی تهدید مقاومت میکروبی به این اندازه جدی و فوری نبوده است و در چنین شرایطی نیاز به ارائه راهکاری اثربخش ضروری است. اقدامات و طرح‌های متعددی برای کاهش سطح مقاومت میکروبی در حال انجام است اما نیاز است تا کشورها و صنعت داروسازی گام‌های خود را سرعت بخشیده و در سرمایه‌گذاری پایدار و تولید داروهای جدید مشارکت داشته باشند.

سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۷ فهرستی از پاتوژن‌ها را منتشر کرد که بر اساس آن ۱۲ نوع باکتری در کنار بیماری سل تهدید فزاینده‌ای برای سلامت انسان به حساب می‌آیند زیرا این عوامل بیماری‌زا در برابر بسیاری از روش‌های درمانی موجود مقاوم شده‌اند.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی این سازمان، از ۵۰ داروی آنتی‌بیوتیکی که در خط تولید قرار دارد ۳۲ مورد از آن‌ها پاتوژن‌های در اولویت فهرست سازمان جهانی بهداشت را هدف قرار داده اما اکثریت آن‌ها در مقایسه با داروهای آنتی بیوتیک موجود فوائد محدودی دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی آنتی بیوتیک میکروب مقاومت میکروبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیر عبداللهیان با مقام سازمان جهانی بهداشت

امیر عبداللهیان در دیدار با مقام سازمان جهانی بهداشت اعللام کرد: بسیاری از کودکان و زنان فلسطینی بر اثر بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با خانم حنان بلخی مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بر ضرورت ایفای نقش سازمان‌های بین‌المللی بویژه سازمان بهداشت جهانی برای ارسال کمک های انسانی و دارو به غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد که جنایات و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه محدود به بمباران نشده و بسیاری از فلسطینیان به خصوص کودکان و زنان  بر اثر گرسنگی، بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می دهند.

خانم حنان بلخی مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، به تلاش های سازمان بهداشت جهانی در همکاری با شرکای بین المللی برای ارسال کمک های انساندوستانه به نوار غزه اشاره و تاکید کرد بدلیل جنایات و خشونت رژیم صهیونیستی، این تلاش ها تاکنون مثمر ثمر نبوده است. 

وی ابراز امیدواری کرد که با توقف خشونت ها و جنایات رژیم در غزه، فرصت برای ارائه کمک های انسانی و بهداشتی و درمانی و دسترسی به واکسن، دارو و غذا برای مردم فلسطین فراهم شود.

خانم بلخی در این دیدار برنامه های سازمان بهداشت جهانی در زمینه توسعه بهداشت و سلامت، مقابله با بیماریهای واگیر دار، افزایش آگاهی همگانی و آموزش در جهان بویژه در منطقه آسیای غربی و شرق مدیترانه را تشریح کرد و ضمن تحسین پیشرفت و کارآمدی نظام سلامت و ظرفیت ها و تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بهداشتی و درمانی به خصوص در دوره مقابله و کنترل همه گیری کرونا، خواهان استفاده از تجربیات و دستآورهای کشورمان در ارتقاء سلامت در سطح منطقه گردید.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهایگفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامیامیرعبداللهیان: ماجراجویی اسرائیل پاسخ فوری در پی خواهد داشتگزارش امیرعبداللهیان از رایزنی با برخی از وزرای خارجه کشورهاامیرعبداللهیان: ریشه اصلی ناامنی رژیم اشغالگر صهیونیستی است

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • دیدار امیر عبداللهیان با مقام سازمان جهانی بهداشت
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه