Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن‌پست، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد تحریم‌های آمریکا بی فایده هستند و نمی‌توانند ونزوئلا را متوقف کند.

رئیس‌جمهور وتزوئلا گفت: «من ذره‌ای اهمیت نمی‌دهم که اروپا یا آمریکا چه کار می‌کند. ما هیچ اهمیتی نمی‌دهیم. ما فقط برای اینکه خودمان چه می‌کنیم، اهمیت قائل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم نیست چند هزار تحریم [علیه ما اعمال می‌شود]، آن‌ها ونزوئلا و ما را متوقف نمی‌کنند.»

مادورو در مصاحبه‌ای یک ساعته با روزنامه واشنگتن‌پست، گفت از مخالفان خود در واشنگتن و کاراکاس باهو‌ش‌تر بوده و اکنون با آرامش همه چیز را کاملاً در کنترل خود دارد.

مادورو گفت اگر ترامپ تحریم‌های کاراکاس را لغو کند و روابط با این کشور را به حالت عادی بازگرداند، منبع عایدی مهمی برای شرکت‌های نفتی آمریکا در ونزوئلا، به عنوان یکی از اعضای اُپک، وجود دارد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با تاکید بر لزوم تغییر رفتار آمریکا در برابر این کشور، اعلام کرد: «اگر بین دولت‌ها احترام برقرار باشد، اگر گفت‌وگو و تبادل اطلاعات معتبر وجود داشته باشد، فارغ از اینکه آمریکا چقدر بزرگ است، نوع جدیدی از رابطه شکل خواهد گرفت.»

بر این اساس، مادورو خود را بازمانده زیرک نبرد طولانی‌مدت با مخالفان در داخل و آمریکا متحدانش در خارج توصیف کرده و گفت اکنون زمان مذاکره مستقیم با واشنگتن جهت پایان دادن به بن‌بست سیاسی ونزوئلا است.

وی همچنین بر عزم خود جهت برگزاری انتخابات سراسری در ونزوئلا در سال جاری تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که مخالفانش، او را دست کم گرفتند اما وی به آنها اجازه داد طرح و نقشه خود برای کودتا را اجرا کنند تا بدین ترتیب خائنین از وفاداران تمییز داده شوند.

وی با اشاره به روابط خوبی که ونزوئلا با کوبا، روسیه و چین دارد، تصریح کرد: «ما اکنون بیش از هر زمان دیگری متحد هستیم.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا سپس مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را مقصر شکست سیاست‌های ترامپ در قبال این کشور معرفی کرده و گفت: «به نظرم پمپئو در توهم و خیال زندگی می‌کند. او انگار روی زمین نیست. به نظرم ترامپ مشاوران بسیار بدی درباره ونزوئلا داشته است. جان بولتون، مایک پمپئو، الیوت آبرامز، همگی به او دیدگاه غلطی دادند.»

مادورو با غیرقانونی دانستن احتمال اعمال محاصره دریایی بر نفت صادراتی ونزوئلا به کوبا، توضیح داد: «به نظرم این برای هیچکسی خوب نیست، حداقل برای آمریکا. این اقدام تنش‌های زیادی را در تمام کارائیب ایجاد می‌کند و به ضرر منافع تمامی دولت‌هایی است که بخشی از این جامعه هستند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیکلاس مادورو آمریکای لاتین تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مطلبی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من دستور دادم تا سفارت ونزوئلا در کیتو و کنسولگری ما در گوایاکیل تعطیل شده و دیپلمات‌ها به سرعت به ونزوئلا برگردند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، وی در ادامه مطلب خود همچنین با اشاره به حمله به سفارت مکزیک در اکوادور نوشت: تا زمانیکه قوانین بین‌المللی در اکوادور به طور کامل برقرار نشود، این وضعیت همچنان پای بر جاست.

اوایل ماه جاری میلادی، پلیس اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو یورش برد و «خورخه گلاس»، معاون سابق رئیس جمهور اکوادور را دستگیر کرد؛ وی در سفارت مکزیک در کیتو پناه گرفته و از دسامبر ۲۰۲۳ در آنجا ساکن بود.

برای گلاس همچنین حکم دستگیری و بابت اتهام فساد، حکم زندان صادر شده است.

مادورو در ادامه مطلب خود آورده است: این اقدام ما، همبستگی مطلق و کامل ونزوئلا با مردم مکزیک است. شما تنها نیستید، شما صدای آمریکای ما را دارید که در این شرایط شما را همراهی می‌کند. این یک اقدام وحشیانه است که علیه سفارت شما در اکوادور انجام شده و هیچکس در جهان از آن دفاع نمی‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد که سفارت ونزوئلا در اکوادور روز سه‌شنبه تعطیل شد.

تنش‌ها بین مکزیک و اکوادور ماه‌هاست که بدتر شده است. اکوادور در اوایل این ماه پس از اظهار نظر آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در مورد انتخابات اکوادور در سال گذشته، گفت که سفیر مکزیک تحت تعقیب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد