Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:54:57 GMT

هوک : برجام دیگر چیزی برای حفظ کردن ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۹۴۷۹

هوک : برجام دیگر چیزی برای حفظ کردن ندارد

برایان هوک در گفت وگو با نشریه ساندی‌تایمز ادعا کرد که ایران بارها برجام را نقض کرده و این توافق ارزش نگه داری ندارد.

وی مدعی شد که آمریکا به دنبال تغییر رفتار ایران است و در عین حال از مردم و خواست آنها برای دولتی که نماینده آنها باشد، حمایت می‌کند.

هوک در ادامه اعاها خود افزود، فشارها از ناحیه مردم ایران و کاخ سفید،گزینه‌های بدی را برای دولت ایران باقی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اما آنها می توانند با پذیرش بسیاری از مسیرهای دیپلماتیک که در سه سال گذشته پیشنهاد شد با گزینه‌های بهتری روبرو شوند.»

ایران از دو  سال پیش که آمریکا برخلاف مقررات بین المللی به صورت یکجانبه از برجام خارج شد، تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند، اما با گذشت نزدیک به دو سال و ناتوانی طرف‌های اروپایی به تعهدات برجامی، با هدف حفظ بهره‌مندی اقتصادی ایران، گام‌های کاهش تعهدات خود را در بازه زمانی ۶۰ روزه آغاز کرد.

ایران با صدور بیانیه‌ای، (پانزدهم دی) شروع گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی را اعلام کرد که طبق آن تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته‌ای ایران فقط براساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می‌یابد.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.

مسوول گروه ویژه ایران در وزارت خارجه امریکا همچنین به اقدام غیر قانونی آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و مدعی شد که مهره «شاه» از بازی شطرنج حذف شده است.

هوک ادعا کرد که با حذف فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ثبات در خاورمیانه افزایش خواهد یافت.

این سیاستمدار آمریکایی بدون اشاره به حمله انتقام‌جویانه و مقتدرانه ایران علیه دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق، مدعی شد که «ایران عقب کشیده است. »

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق که به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند، ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

برخلاف ادعای آمریکا، انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

برچسب‌ها برجام بوریس جانسون برایان هوک  انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام بوریس جانسون برایان هوک انگلستان دونالد ترامپ برجام بوریس جانسون برایان هوک انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید!

به گزارش همشهری آنلاین،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر 845172 منبع: تسنیم برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می‌رود
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است