Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای اصلاح طلبان استان قم روز شنبه در بیانیه‌ای به آنچه رد صلاحیت‌های گسترده و سخنان سخنگوی شورای نگهبان خوانده است، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در بخشی از این بیانیه آمده است: در این روزگار ناگوار و سختی که بر کشور عزیزمان می رود، با اعلام نتایج بررسی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت استان، آخرین امیدهای معرفی نامزد از سوی شورای اصلاح طلبان استان نیز رنگ می بازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه افزود: ما نظام را متعلق به همه مردم ایران دانسته و تنوع دیدگاه ها و سلیقه ها را ضامن بقای آن و پشتوانه مردمی که موجد این نظام بوده است را شرط بقای آن می دانیم. اما متاسفانه برخی با ایجاد حلقه ای از خودی ها عرصه حضور پرشور مردم را یکسره به تنگنا میبرند چنان که انتخابات را در بسیاری از حوزه ها از جمله استان قم، به رقابتی درون گروهی بدل نموده است.

به زعم بیانیه، خوانشی که این گروه از قانون اساسی دارند و جایگاهی که در آن قرار گرفته اند، تلاشهای اصلاح طلبانه برای برقراری آشتی ملی را به بن بست می کشاند.

بیانیه همچنین به واکنش سخنگوی شورای نگهبان به سخنان رییس جمهوری پرداخته و نوشته است:  این سخنان نه تنها حرمت فقها و حقوقدانان عضو این شورا را می شکند که بالاتر از آن به منتخبان مردم توهین می کند. از سویی اتهاماتی را به جمع کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد کرده است  که بر فرض صحت نیاز به پیگیری قضایی دارد و بدا به حال اینچنین مجلسی و تصمیماتش؛ و از سوی دیگر به ایراد طعنه و تهمت به مقام دوم کشور و مسوول اجرای قانون اساسی روی آورده است، مقامی که نه تنها دو بار با رای مستقیم قاطبه مردم انتخاب شده است بلکه اینک رییس همه جمهور ایران است.

شورای اصلاح طلبان استان قم در این بیانیه ضمن اعلام خطر نسبت به ادامه آنچه روش های تنگ نظرانه و حذفی خوانده، خواستار آن شده است که اعضای محترم شورای نگهبان، خود، بیش از دیگر دستگاهها، در صیانت از قانون و حق الناس، به اصلاح و ترمیم آنچه رفته، بطور جدی اقدام کنند.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی فرماندار قم صلاحیت ۱۱۵ داوطلب نمایندگی در قم تایید نشده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم اصلاح طلبان شورای نگهبان قم مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه نوروز سال 1403 احمد علیرضابیگی در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری خبرآنلاین به عوامل موثر ردصلاحیت خود پرداخت. این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین فضای مجلس شورای اسلامی را پیش‌بینی کرد.

در ادامه قسمتی از این گفتگو را می‌خوانید:

*بنابراین قالیباف به نحوی با روحیه نظامی با مسائل برخورد می‌کند...

بله، البته بنده هم پیشینه نظامی دارم اما به این ترتیب برخورد نمی‌کنم چراکه پنج سال معاون قالیباف بودم.

* آیا تفاوت خاصی بین مجلسی که قالیباف رئیس آن باشد یا رسایی باشد، وجود دارد؟

بله، حتماً تفاوت وجود دارد. الان شرایطی پیش آمده که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی زیر عَلَم آقای قالیباف می‌روند.

فکر نمی‌کردم رسایی و نبویان این اندازه رأی بیاورند

*نتیجه انتخابات مجلس دوازدهم تا چه اندازه برای شما شوکه کننده بود؟

نتیجه انتخابات قابل پیش‌بینی بود کما اینکه وضعیت مشارکت قابل پیش‌بینی بود اینکه افرادی نظیر رسایی و نبویان بالا خواهند آمد، قابل پیش‌بینی نبود. به عنوان مثال فکر نمی‌کردم آقایان رسایی و نبویان بالا بیایند.

*شنیده شده در آستانه انتخابات نمایندگان مجلس فعلی یا اطرافیانشان تقاضای وام ۱۰ تا ۱۴ میلیاردی از بانک مهر ایران داشتند و دریافت کردند، از این موضوع خبر دارید؟

خیر. این قضیه هم مانند قضیه شاسی بلندها است.

211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888118

دیگر خبرها

  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند
  • مجلس دوازدهم شبیه به مجلس نهم خواهد بود