Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کفاشیان در گفتگو با خبرنگار مهر، به ارزیابی اش از تصمیم یکباره کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سلب میزبانی از باشگاه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و تاکید کرد که AFC در سالهای گذشته و در موارد مشابه، از چند ماه قبل این پروسه را طی می کرد ولی در مورد ایران اتفاقات مشکوکی رخ داده است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین انصراف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا و عقب نشینی در مقابل این تصمیم را هم نادرست دانست و اعلام کرد که باید با لابی و مذاکره با کشورهای صاحب فوتبال آسیا، حکم AFC را عوض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشروح گفتگوی کفاشیان با خبرنگار مهر در ادامه می آید:

* خبرگزاری مهر - حتما در جریان سلب میزبانی ایران از لیگ قهرمانان آسیا هستید. فکر می کنید علت این تصمیم کنفدراسیون آسیا چه بوده است؟

- علی کفاشیان: من دقیقا در جریان عقبه و پیشینه این تصمیم نیستم و نمی دانم الان در چه مرحله ای است. بدون شک تصویب این رای به فوتبال آسیا صدمه زیادی می زند. ایران یکی از قطب های اصلی فوتبال آسیا است و غیبت تیم هایش در آسیا، ضربه سنگینی به فوتبال این قاره می زند.

* راهکار شما برای حل این مشکل چیست؟

- باید سفت و محکم رفت و این قضیه را حل کرد. اگر کنار بکشیم و عکس العمل نشان ندهیم به ضررمان تمام می شود. نمی دانم دلیل این تصمیم چه بوده است. متاسفانه بعضی از کشورهایی که فوتبال ندارند، در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا عضو هستند و به این موارد رای می دهند. ما باید با کشورهای اصلی مثل کره جنوبی، ژاپن و قطر صحبت کنیم و ببینیم چه می شود. نمی دانم عواقب این تصمیم چیست ولی نباید به سادگی از آن گذشت. نباید ناراحت شویم و به همین راحتی بگوییم که در مسابقات شرکت نمی کنیم. باید از طریق فیفا و حتی شکایت به دادگاه عالی ورزش پیگیر شویم. ایران کشور امن و امانی است و رویدادهای مختلف در آن برگزار می شود.

* آیا کنفدراسیون آسیا پیش از این سابقه صدور چنین آرایی را داشته است؟

- قبلا اگر می خواستند رایی را بدهند حداقل دو، سه ماه طول می کشید ولی در این مورد حتی تا سه روز پیش بلیت داوران بازی نمایندگان ایران (استقلال و شهر خودرو) را رزرو کرده بودند و یکباره چنین تصمیمی گرفتند. اصلا سابقه نداشته است. باید ببینیم آنطرف قضیه چیست. شاید برای یک مسابقه این تصمیم را گرفته بودند. همانطور که گفتم عقب نشینی درست نیست. AFC حق ندارد میزبانی را از ما بگیرد. باید سفت و محکم در این قضیه بایستیم.

* آیا با بازی نمایندگان ایران در کشور بی طرف موافق هستید؟

- خیر. دلیل ندارد موافق باشیم. کشور ما صد درصد امنیت دارد.

* در واقع راهکار شما این است که هم از مسابقات انصراف ندهیم و هم دنبال مذاکره برای شکستن رای باشیم؟

- بله همینطور است. ایران امنیت دارد. خیلی از کشورها امنیت ندارد ولی مسابقات در آن برگزار می شود.

* فکر می کنید فدراسیون فوتبال ایران می تواند حریف لابی کشورهای دیگر از جمله کشورهای عربی شود؟

- در هر صورت باید تلاشمان را بکنیم. اینکه آنها بگویند شما حق میزبانی ندارید و ما بگوییم نمی آییم درست نیست. باید به تمام کشورها بگوییم که این تصمیم به فوتبال آسیا لطمه می زند و تبعاتش فقط برای ایران نیست. این تصمیم در جهت تخریب فوتبال ایران است. باید سریع رایزنی کنیم. کشور کویت یک ساعته توسط عراق فتح شد ولی می گویند ایران امنیت ندارد! به نظرم با تمام کشورها به جز عربستان لابی و رایزنی کنیم.

* شما بر تلاش برای شکستن این رای اشاره می کنید اما در زمان حضورتان در فدراسیون عربستانی ها موفق شدند AFC را به برگزاری بازی در کشور بی طرف راضی کنند.

- شرایط آن موقع خیلی خاص شد. ایران و عربستان سفارت های خود را بستند و دشمنی پیش آمد. آن قضیه با این فرق دارد. در شرایط فعلی کشورهای آسیایی در ایران سفارت دارند و مسافران هم می آیند و می روند. آن موقع ایران و عربستان همدیگر را قبول نداشتند و نمی شود این دو وضعیت را با هم مقایسه کرد.

* بعضی از رسانه ها از شما هم به عنوان یکی از مقصران این سلب میزبانی یاد کردند. واقعا برای خودتان در این رای چقدر سهم قائل هستید؟

- وقتی این موضوع را دیدم تعجب کردم. الان یک سال است که در کنفدراسیون آسیا و فدراسیون فوتبال کشورمان نیستم. من هم جمعه شب در خبرها خواندم و شوکه شدم و در جریان سلب میزبانی نبودم. آقای تاج در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا است و قطعا از حق ایران دفاع می کند ولی باید بدانیم فقط دفاع او کافی نیست. سریع باید رایزنی های سیاسی صورت بگیرد. این توطئه جدید AFC است. بیخود کرده اند میزبانی را از ایران گرفته اند.

* آیا شما هم باتوجه به تجربیات و ارتباطتان تلاشی برای حل این مشکل داشته اید؟

- صحبتی که با آقای تاج نداشتم ولی با نایب رئیس کمیته مسابقات که قطری است صحبت می کنم. تصمیم AFC ناجوانمردانه و نادرست است و به فوتبال آسیا لطمه می زند. نمی دانم این ماجرا از کجا آب می خورد؛ از عربستان است یا از قاره های دیگر ولی به نفع فوتبال آسیا نیست.

* فرصت زیادی تا صدور رای نهایی AFC و سلب میزبانی باقی نمانده است. چقدر امیدوار به تغییر رای هستید؟

- باید لابی هایمان را شروع کنیم و به یک جایی برسانیم. باید تضمین امنیتی لازم را بدهیم. اگر با آمریکا تنش وجود دارد، این بحثی است که به کشورهای دیگر آسیایی مرتبط نیست! وقتی کمیته مسابقات AFC به سرعت تصمیمی را می گیرد، به احتمال ۹۹ درصد این تصمیم نهایی می شود. فوتبال ما در آسیا جزو قدرت های برتر است. چرا باید ما را حذف کنند.

کد خبر 4828961 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی کفاشیان لیگ قهرمانان فوتبال آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال امید ایران المپیک 2020 توکیو تیم ملی والیبال ایران لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان جام تختی رقابتهای انتخابی المپیک فرهاد مجیدی گابریل کالدرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 درست‌ترین تصمیم علی دایی!

آنچه در فوتبال ایران فراوان پیدا می‌شود «شایعه» است؛ دور و نزدیک به واقعیت. گاهی شایعات مبنای منطقی‌تری دارند و به حقیقت تبدیل می‌شوند، اما گاهی روشن است که موضوع را نباید چندان جدی گرفت. به تازگی شایعه‌ای منتشر شد که از دسته دوم بود؛ اینکه قرار است علی دایی در پایان فصل جای اوسمار ویرا را بگیرد و سرمربی پرسپولیس شود. خوشبختانه دایی این داستان را تکذیب کرد. حالا چرا می‌گوییم «خوشبختانه»؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

قطعا علی دایی یکی از مفاخر فوتبال ایران و آسیا است و غیر از جنبه‌های فنی و آموختن آموخته‌هایش به نسل جدید، حتی از نظر ژورنالیستی هم به سود ماست که در فوتبال حاضر باشد و کار کند، اما راستش فضایی که این روزها ساخته شده، طوری نیست که جای دایی خیلی در آن خالی به نظر برسد. تعارف که نداریم؛ در این فوتبال حاشیه بر متن می‌چربد، پرده‌های حرمت دریده شده و روزی ۲۰ تا بیانیه و مصاحبه جنجالی منتشر می‌شود. کار فنی ضعیف است و ره‌آورد چندانی ندارد. رنک لیگ ایران در رتبه‌بندی باشگاه‌های قاره مدام تنزل می‌کند و تیم‌های ملی‌مان هم یکی پس از دیگری ناکامی به بار می‌آورند، اما تا دل‌تان بخواهد دعوا و درگیری داریم، تنش‌های اعصاب خردکن و جنجال‌های زردی که حال آدم را به هم می‌زنند. در این مدت خیلی از آدم‌حسابی‌ها از فوتبال ایران رفتند یا شاید ناچار به ترک آن شدند؛ از مهدی مهدوی‌کیا که هر چقدر در هامبورگ تقدیر می‌شود در ایران مجالی برای کار آسان نمی‌یابد تا کریم باقری که در اوج موفقیت از پرسپولیس جدا شد.

راستش این است که شاید این حوزه با حال زار این روزهایش آماده همکاری محترمانه با علی دایی هم نباشد. او «عزیز» یک ملت است؛ یک سرمایه اجتماعی و چهره‌ای ملی که باید قداستش حفظ شود. آیا واقعا امروز چنین امکانی مهیاست؟ قطعا این‌طور نیست و شاید به همین دلیل هم هست که خود دایی طی یکی، دو سال گذشته به دفعات تاکید کرده منعی برای کار ندارد، با این حال خودش از وضع فعلی لذت می‌برد و ترجیح می‌دهد به فوتبال برنگردد.هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند دایی بهار ۹۸ با چه پشت پرده‌ای از فوتبال ایران رفت، اما اگر امروز قصد قضاوت داشته باشیم، منصفانه باید بگوییم آن اتفاق، فعل‌وانفعال‌های بعدش و نیز تصمیماتی که خود دایی گرفت، چه بسا باعث ارتقای جایگاه او نزد بخش بزرگی از مردم ایران شد. او حالا حتی نسبت نزدیک‌تری با لقب همیشگی‌اش یعنی «شهریار» دارد؛ اسطوره‌ای که در سطحی بالاتر از کشمکش‌های روزمره فوتبال ایران نشسته و از یک موقعیت معتبر و خدشه‌ناپذیر برخوردار است. مردم ایران این دایی را مقرب‌تر هم می‌دانند؛ مردی که هرازگاهی یک ویدئو از او در جایگاه ممتازش منتشر می‌شود. گاهی دایی را در حال‌ پذیرایی از بچه‌های بهزیستی در دفتر کارش می‌بینیم و گاهی مثل همین اواخر یک بانوی ر زمی‌کار مدال قهرمانی‌اش را به او تقدیم می‌کند. حیف نیست که این جایگاه دوباره به چالش‌های فوتبال نه چندان پاکیزه ایران آلوده شود؟

منبع: دنیای اقتصاد

tags # علی دایی ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • نماینده ژاپن با برد در ضربات پنالتی فینالیست آسیا شد
  • العین روی دست غول آسیا بلند شد / شگفتی‌سازی در قلب جده با اسطوره ایتالیا
  •  درست‌ترین تصمیم علی دایی!
  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • تصمیم شوکه کننده و غیرمنتظره کاپیتان تیم ملی؛ موسوی رفت