Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، سپیده دم جمعه ۱۳ دی، با بهت و شوک بزرگی آغاز شد، روزی که سردار حاج قاسم سلیمانی توسط بالگردهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور و به شهادت رسید. 

«غمت در نهان خانه دل نشیند»، «کمرم شکست، هنوز رفتنت را باور ندارم»، «چرا رفتی چرا من بیقرارم»، «خداحافظ محبوب ... خداحافظ دوست داشتنی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تو بودی پشتمون گرم بود ... تو بودی احساس امنیت می کردیم ... تو بودی احساس خوبی داشتیم ... در نبود تو چه کنیم ... میدانم هیچ کس نمی تواند انتقام خون تو را بگیرد جز خود خدا ... خدایی که قسم خورده منتقم خون مظلوم است ... سلام مارا به سید الشهدا برسان ... خداحافظ». این جملات بخش کوتاهی از دل نوشته های مخاطبان خبرآنلاین، برای سردار شهید قاسم سلیمانی، در همان روزهای نخست شهادت او بود.

شهادت مبارکت سردار

برخی کاربران خبرآنلاین، با دلنوشته های خود اندوه‌شان را از شهادت سردار سلیمانی بیان کردند. نبی الله حیدری یکی از کاربرانی است که برای سردار نوشت:« افتخار میکنم که با حاج قاسم سلیمانی هموطنم.»

محمد نیز با کنایه به درگیری های جناحی کشور، برای شهید حاج قاسم نوشت:« سلام سردار! جایت خالی است! کاش بودی و می دیدی که آرزویت در وحدت ملت از هر جناحی که هستند شدنی است فقط کاش قدر آن را می دانستیم و خون مقدست را برای درگیریهای جناحی و انتخابات ۵۰ روز بعد خرج نمی کردیم.»

مهرنوش نگهبان هم یکی دیگر از کاربرانی است که برای شهید سلیمانی نوشت:« شهادت مبارکت سردار...جذبه آن چشمان پرصلابتت هیچ وقت از یادم نمی رود و خوشحالم معاصر تو بودم و خوشحالتر از اینکه اگر روزی فرزندم از تو پرسید بگم من صحبتهایش را شنیده ام و رشادتهایش را دیده ام.»

شرمنده که ما خواب بودیم تو بیدار

در این میان بسیاری از مخاطبان، از ادامه دادن راه و رسم زندگی و منش حاج قاسم روایت کرده اند. کاربری در دلنوشته‌ای برای سردار نوشت: «سلام سردار شرمنده که ما خواب بودیم تو بیدار، سلام سردارشرمنده که ماخواب بودیم پیش خانواده وتودور ازخانواده، شرمنده سردارکه درغفلت وخواب ما تورابه شهادت رساندند. آخه توایران را خانواده خودت میدونستی و برای همین ۴۰سال دور از خانواده بودی. تو سینه سپر کردی برای ما وشهید شدی تا ما راحت وآسوده بخوابیم. شرمنده سردار اما بهت قول میدیم به قطره قطره خونت راهت ادامه دارد. سردار شهادتت مبارک.» این را اسفندیار یارعلی برای سپهبد شهید سلیمانی نوشته است. 

 ابومهدی نیز نوشت:« امروز در نبود سردار تصمیم می‌گیرم آنگونه باشم که او دوست داشت همه ما سرباز ولایت باشیم، مگر می‌شود دم از راه حسین زد ولی آماده شهادت نبود و از شهادت ترسید. باز با خودم عهد میبندم چون تو را دوست دارم ای سردار قلبها خلق و خوی و حتی رفتار و فکرم مانند تو باشد و حافظ عقیده و ادامه دهنده راهی باشم که تو می رفتی نه در شعار که در عمل. شهادت مبارک عزیزم. هزار بار عکست را بوسیدم در فراقت.......»

اهورا دختری متولد دهه ۸۰ است که نوشت:« آسوده بخواب سردار قاسم سلیمانی های (دهه ی هشتادی) بیدارند.»

مشروح نظران کاربران خبرآنلاین را اینجا بخوانید.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1343656

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهید سپهبد قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار رونده در یادواره شهدای جبهه مقاومت در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس، اظهار کرد: بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های سردار زاهدی در عملیات و کارهای نظامی این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه  گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
وی افزود: این سردار شهید با رفتار و اخلاق ویژه خود توانسته بود در قلب فرماندهان و حتی در دوره فرماندهی قدس در لبنان توجه سید حسن نصرالله را به خود جلب کند.
این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های این سردار در عملیات و کارهای نظامی، این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
سردار رونده گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس در جایگاه‌های مختلفی قرار گرفت و خدمات بسیار را از خود به یادگار گذاشت؛ اما نگرانی داشت که توفیق شهادت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دشمن در چندین بار به دنبال شهادت این سردار بود و با تجهیزات الکترونیکی که در دسترس داشت اقدام کرد که نتوانستند او را به شهادت برسانند؛ اما هنگامی که خدا اراده کند شهادت نصیب خواهد شد.
سخنران یادواره شهدای جبهه مقاومت در بخش دیگر سخنرانی خود به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات آبروی مقاومت بود که با همت و تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی‌های خود فلسطینی ها رقم خورد و کسی باور نمی‌کرد که این ضربه جبران‌ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
این مشاور نظامی ادامه داد: هدف ایران از عملیات وعده صادق جنگ تمام‌عیار نبود بلکه خواست تا به‌طرف مقابل خود را نشان بدهد که قدرت توازن را دارد و اگر بخواهد بزند، زده خواهد شد و این عملیات خیلی از خودی‌ها در منطقه و بین‌الملل به قدرت موشکی ایران اذعان داشتند؛ ولی آن را در کمیت محدود کرده و در تنبیه فکر شلیک این قدر موشک از خاک ایران را نداشتند.
سردار رونده به دستاوردهای جمهوری اسلامی و توانایی مناسب جمهوری اسلامی و مقاومت در این عملیات اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این عملیات دنیا با گوشه‌ای از توانایی انقلاب اسلامی آشنا شد و ما از مرز بازدارندگی گذشته و به مرحله توازن رسیده‌ایم، و این قاعده عقلانیت در دهه‌ها میان ایران و آمریکا جواب داده و عامل درگیری مستقیم نبوده است.
وی اظهار کرد: بسیجیان پیشانی مقاومت هستند و از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی در طول این عملیات استفاده شده است و توانمندی‌های این عزیزان همیشه باعث پویایی و سرزندگی نیروهای مسلح بوده و هست.   انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود