Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نهادهای تصمیم گیرنده ،نخبگان کشورمان حضور فعالی داشته و همه ما از آنها حمایت کنیم تا دیگر شاهد تصمیمات سیاسی و یکجانبه در نهادهای ورزشی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی نباشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ در لحظه ای کوتاه این خبر، به عنوان خبر اول ورزشی قاهره کهن منتشرشد:

" سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نام ایران را از رنکینگ تیم‌ها در سایت خود حذف کرد و اعلام کرد ایران در جام باشگاههای آسیا نمی تواند میزبان باشد و باید کشور ثالث را برای میزبانی انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

خبری که در یکصد سال اخیر در حوزه ورزش پرطرفدارفوتبال بی سابقه بوده و نگرانی زیادی را برای فوتبال دوستان و چهار باشگاه راه یافته به جام باشگاههای آسیا ایجاد کرد .

اما در این جا به چند نکته مهم اشاره کنیم :

۱ - اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا یک حرکت کاملا سیاسی است که اصلا جای شک و شبهه ندارد، چون در حالی که عربستان،بحرین،عراق و دیگر کشورهای عربی چند سال است که به شدت درگیر جنگ هستند و هر ماه چندین انفجار رادر این کشورها شاهدهستیم اما هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و این خود بهترین دلیل بر سیاسی کاری یک نهاد فرهنگی است که در آن سیاسی کاری به عنوان یک خط قرمز دیده شده است اما در قاره آسیا این اصل مهم رعایت نمی شود .

۲- هر چند دیر اما خوب است  این داستان های تلخ برای ما تجربه  شود ،بارها شاهد بودیم که در داخل و بعلت اختلافات داخلی متاسفانه سرمایه های بزرگ انسانی خودرا تخریب کردیم و به حاشیه بردیم و اجازه ندادیم آنها در سطح فراملی به پیشرفت برسند و امروز داریم تاوان آن را پس می دهیم ،چون در نهادهای تصمیم گیر ورزشی در رشته های مختلف ورزشی در سطح آسیا متاسفانه از کشورمان افراد تاثیرگذاری حضورندارند و نتیجه آن تصمیم های سیاسی است که امروز شاهد آن هستیم  و این مشکل در ورزش فوتبال بیشتر دیده می شود چون آنها می دانند که این رشته ورزشی جایگاه ویژه ای در بین ملت ها دارد.

از مرحوم دهداری و جبهری تا چهره های شاخص امروزی چون دایی،مهدوی کیا و وحید هاشمیان که سابقه بازی در بهترین لیگ های دنیا رادارند و دوران  آموزش مربیگری را با گواردیولا دیده اند توانایی داشتند که حتی رییس AFC باشند اما یا حمایت نشدند و یا تخریب شدند و اجازه ندادیم آنها در سطح  آسیا صاحب کرسی و جایگاه باشند و امروز کسانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گیرنده اند که به لحاظ سیاسی تحت تاثیر قرار دارند و درنهایت تصمیمات سیاسی را در حوزه ورزش می گیرند که به ضرکشورمان است .

۳- به هرحال امیدواریم بعضی داستان های تلخ در مورد فوتبال ازجمله تعلیق،محرومیت و جریمه با پیگیری دستگاه ورزش و دستگاه دیپلماسی کشورمان به سرانجام نرسد و براساس اخبار غیررسمی دبیرکل فدراسیون فوتبال ورود کرده و امید هایی داریم  اما چه خوب است که کمی بلندنظرانه فکر کنیم و در نهادهای تصمیم گیرنده ،نخبگان کشورمان حضور فعالی داشته و همه ما از آنها حمایت کنیم تا دیگر شاهد تصمیمات سیاسی و یکجانبه در نهادهای ورزشی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی نباشیم.

ربانی مهر

کارشناس ارشد مدیریت بین الملل

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاخص فوتبال ایران کنفدراسیون فوتبال آسیا نخبگان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت صهیونیست‌ها از هوا خوری یحیی سنوار

تحلیلگران و کارشناسان صهیونیست اذعان کرده‌اند جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شکست نخورده و «یحیی السنوار» رهبر آن برای لذت بردن از آفتاب بیرون می‌رود، در حالی که مناطق صهیونیست‌نشین خالی از سکنه هستند.

به گزارش مشرق، «آری شبیت» روزنامه‌نگار و نویسنده کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ۶ ماه از آغاز جنگ در نوار غزه می‌گذرد و در آستانه عید پسح - که عید آزادی است - نه جنبش حماس تضعیف نشده، نه گروگان‌ها آزاد شده‌اند، نه توانایی‌های بازدارندگی خود را احیا کرده‌ایم و نه غلاف غزه را بازسازی کرده‌ایم. و این یک نتیجه بد است.

وی افزود: قبلا استراتژی این بود که برای آزادی اسرا از هر اهرم فشاری باید استفاده شود اما اکنون دیدگاه این است که برای رسیدن به این هدف و پایان دادن به جنگ غزه چاره‌ای جز پرداخت هزینه‌های سنگین وجود ندارد تا به این ترتیب برای مقابله با اوضاع جبهه شمال و رویارویی بزرگ با ایران آماده شویم.

در همین زمینه، «دنی کوشمارو» مجری برنامه‌های سیاسی در کانال ۱۲رژیم صهیونیستی گفت: این امکان وجود دارد که السنوار برای لذت بردن از آفتاب بیرون برود، در حالی که ساحل زیکیم خالی است، شهرهای غرب النقب خالی هستند، شهرهای مرزهای شمالی متروک هستند و ده‌ها هزار اسرائیلی وجود دارند که نمی‌دانند چه زمانی امکان بازگشت به منازلشان برای آنها مهیا می‌شود.

کلیدها به حماس بازمی‌گردد

این کانال به نقل از «اسرائیل زیو»، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گزارش کرد: در پایان عملیات رفح، کلیدها را به حماس بازمی‌گردانیم. کاری که در شهر خان یونس و شهر غزه انجام دادیم. این مدل موفقیت نظامی و شکست سیاسی خطرناک بارها و بارها با مدیریت ناموفق سیاسی نخست وزیر (بنیامین نتانیاهو) تکرار می‌شود.

یکی از مجریان شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم گفت: السنوار اکنون احساس می‌کند قدرتمندتر شده است، زیرا از یک طرف کمک‌های بشردوستانه را دریافت می‌کند و از طرف دیگر هم امتناع آمریکا از استفاده از حق وتوی خود در برابر فراخوان آتش‌بس در غزه را در اختیار دارد. او می‌داندکه فقط برای مدت کوتاهی باید مقاومت کند.

«ایال برکوویتز»، تحلیلگر امور سیاسی این کانال، همسو با اظهارات مجری آن، گفت حدود ۳۰۰ سرباز در عملیات زمینی در غزه کشته شدند و این باریکه هنوز مملو از مردم است و مردم در شمال آن مشغول آب‌تنی هستند.

«شائول آمستردامسکی» تحلیلگر اقتصادی در کانال «کان ۱۱» رژیم صهیونیستی هم به پیامدهای اقتصادی جنگ غزه پرداخت و گفت کاهش رتبه اعتباری این رژیم بر خدماتی که دولت به اسرائیلی‌ها ارائه می‌دهد تأثیر می‌گذارد. بدهی‌های دولت افزایش می‌یابد و قیمت‌های بالا همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!
  • یک ایرانی داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا شد
  • عصبانیت صهیونیست‌ها از هوا خوری یحیی سنوار
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • دعوت AFC از امیر قلعه نویی و مجید جلالی
  • دعوت از قلعه‌نویی و یک مربی ایرانی به گردهمایی مربیان بزرگ قاره
  • دعوت AFC از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون
  • انتخاب یک ایرانی به عنوان داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا
  • این چهره نظامی، فقط ۲۵ روز فرمانده کل سپاه بود /محسن رضایی رکورد زد /اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟