Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@08:20:53 GMT

روسیه به انگلیس به دلیل دو رویی در برجام تاخت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۰۰۶۰

روسیه به انگلیس به دلیل دو رویی در برجام تاخت

«سرگئی ریابکوف» مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه با بیان این مطلب افزود: اظهارات بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مورد توافق هسته ای با ایران نه تنها متناقض است بلکه مشکلات تازه ای را برای نجات این توافق ایجاد خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس به تازگی در اظهار نظری خواستار  جایگزینی برنامه جامع اقدام مشترک با توافق جدیدی طبق نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است که خوشحالی مقامات واشنگتن را هم در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس دو سال پیش در زمان نخست وزیری ترزا می نیز در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی خود برای حل و فصل بحران یمن، عملا به دنبال محکوم کردن نقش ایران در خاورمیانه بود که با وتوی روسیه مواجه شد و چند روز پس از آن بزرگترین بحران سیاسی میان مسکو و لندن بوجود آمد چرا که مقامات انگلیس روسیه را متهم به ترور سرگئی اسکریپال جاسوس روس پناهنده در این کشور کردند و طی آن موفق شدند بیش از ١٠٠ دیپلمات روس را از حدود ٣٠ کشور اروپایی یا آمریکایی اخراج کنند.

ریابکوف در ادامه مصاحبه خود در خصوص تازه ترین نقش آفرینی انگلیس به سود آمریکا افزود: "ما می‌دانیم که انگلیس برای خوش آمد آمریکا علیه توافق هسته ای به واشنگتن سیگنال می فرستد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: این اظهارات همزمان با اقدامات تروییکای اروپا (فرانسه، آلمان و انگلیس) برای راه اندازی مکانیزم حل و فصل اختلافات برجام مطرح شده است و باید به ما حق داد که به اقدامات لندن مشکوک شویم که آنها در حال بازی دوگانه و اجرای دستور کار فرد دیگری (بخوانید ترامپ) هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه شرکای انگلیسی ما منکر این نتیجه گیری و مدعی تعهد به برجام هستند اما رویه آنان چیز دیگری را نشان می‌دهد و مطمئنا نمی توان روی آنان حساب کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا برجام سرگئی ریابکوف توافق هسته ای تروییکای اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون نمایندگی روسیه درسازمان ملل از نخست وزیر ژاپن به دلیل طرح اظهارات ضد روسی انتقاد کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، نخست وزیر ژاپن را به دلیل طرح ادعا علیه روسیه در باره احتمال بکارگیری سلاح هسته ای به شدت مورد انتقاد قرار داد.

پولیانسکی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: چه شرم آور است.

نماینده روسیه با اشاره به سخنرانی کیشیدا در این پیام آورد: در حال صحبت از خطر تکرار فاجعه تسلیحات هسته ای توسط روسیه، در حالی که در کنگره آمریکا - تنها کشوری که از سلاح های هسته ای استفاده می کند - ایستاده است.

شینو میتسوکو، معاون نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل متحد هم با یادآوری فاجعه‌ای که بمب اتمی بر سر هیروشیما و ناگازاکی آورد و بدون اشاره به اینکه واشنگتن تنها کشوری است که از بمب اتمی استفاده کرده است، از آنچه «لفاظی هسته‌ای» مسکو خوانده شده است، انتقاد کرد!

میتسوکو در جلسه شورای امنیت گفت: ژاپن به عنوان تنها کشوری که در جریان جنگ هدف بمباران اتمی قرار گرفته است، هرگز تهدیدهای هسته‌ای روسیه را نمی‌پذیرد چه برسد که این کشور (روسیه) بخواهد از سلاح اتمی استفاده کند.

وی بدون اشاره به مسئول بمباران اتمی ژاپن، افزود: فجایعی که بر سر هیروشیما و ناگازاکی آمد، هرگز نباید تکرار شود.

آمریکا اوایل آگوست ۱۹۴۵ دو بمب اتمی بر سر هیروشیما و ناگازاکی آوار کرد که به مرگ بین ۱۲۹ تا ۲۲۶ هزار نفر که اکثر آنها غیرنظامی بودند، منجر شد. این تنها استفاده از بمب اتمی در تاریخ جنگ‌های جهان و روسای جمهور آمریکا دهه‌هاست که از عذرخواهی بابت این تراژدی که آثار آن همچنان باقیست، خودداری کرده‌اند.

کد خبر 6076901

دیگر خبرها

  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • لفاظی سوناک علیه ایران درباره ایجاد بحران جدید در خاورمیانه
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است
  • جانسون: شکست اوکراین برای غرب فاجعه‌ای «وحشتناکتر از ویتنام» خواهد بود