Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید مجتبی حیدری در 28 دی‌ماه سال 1348 متولد و در 22 بهمن سال 64 به شهادت رسید و پس از 9 سال گمنامی تنها چندتکه استخوان و یک پلاک به‌جامانده از او، تسلی قلب بی‌تاب پدر و مادرش شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، شهید مجتبی حیدری در صبح روز 28 دی‌ماه سال 1348 متولد شد، در کنار سایر خواهران و برادران خود پرورش یافت و جهت تعلیم و تربیت راهی دبستان روستای نصرت‌آباد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان که جامعه فراز و نشیب‌های خاصی داشت و می‌رفت تا حکومت سلطنتی و استبداد پادشاهی از ایران برچیده شود، مجتبی نوجوانی 11 ساله بود که نوید پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دیو پلید طاغوت را شنید و همچون هزاران آزادی‌خواه دیگر اشک شوق ریخت و سجده شکر بجا آورد.

او پس از طی دوره دبستان وارد مدرسه راهنمایی 15 خرداد روستای مهرآباد (مهردشت فعلی) شد و چندی نگذشت که صدام خون‌آشام نتوانست آزادی ملت ستمدیده ایران را تاب بیاورد و به مرزهای ایران حمله‌ور شد. در این دوران مجتبی با پایگاه مقاومت محل به‌طور شبانه‌روزی در ارتباط بود و در مهرماه سال 63 رسماً به عضویت پایگاه مقاومت شهید چمران نصرت‌آباد درآمد.

مجتبی چندین مرتبه برای اعزام شدن به جبهه به شهر ابرکوه مراجعه کرد؛ اما به دلیل سن کم هر بار با مخالفت مسؤولین مواجه می‌شد تا اینکه عشق به جبهه او را وادار کرد تا با دست بردن در کپی شناسنامه خود، برای رفتن به جبهه ثبت‌نام کرد.

او بعد از اتمام دوره راهنمایی جهت گذراندن دوره آموزش نظامی در تاریخ 15 تیرماه سال 64 اعزام و پس از یک ماه آموزش نظامی در آخرین روز از مردادماه همان سال، برای اولین مرتبه به جبهه اعزام شد.

شهید حیدری حدود دو ماه در جبهه با دشمن جنگید و بعد از پایان مأموریت هنگامی‌که به مرخصی آمده بود در پوست خود نمی‌گنجید و دائماً درباره جنگ و جبهه و حضور پر شور جوانان در دفاع از دین و میهن اسلامی سخن می‌گفت و جوانان محل را تشویق می‌کرد تا از این خرمن پر فیض خوشه‌ای برچینند.

او در مدت کوتاه مرخصی به پدر در امر کشاورزی و دامداری کمک می‌کرد و هر روز انتظار می‌کشید تا موعد اعزام نیروی بسیج فرا برسد و او بتواند برای دومین بار به جبهه برگردد. سرانجام در 13 آذرماه برای دومین دفعه به جبهه اعزام شد.

هم‌زمان با حضور مجتبی در جبهه دو برادر و پدرش هم در جبهه حضور داشتند و او به همراه چند تن از دوستانش روز 22 بهمن سال 64 در عملیات والفجر 8 در جزیره ام الرصاص به شهادت رسید و پیکر مطهرش همچون لاله‌های بی‌سر و شقایق‌های پرپر بر روی خاک‌های گرم جنوب مفقود شد.

پیکر مجتبی به همراه هم‌رزمان شهیدش یعنی علی تولایی و مسلم رجبی که جز پلاک و چندتکه از استخوان نبود، پس از 9 سال تفحص و به زادگاهش بازگشت.

از جمله ویژگی‌های بارز شهید حیدری کمک حرفی و سکوت در جمع بزرگ‌ترها و صمیمیت و مهربانی در جمع دوستان بود و این رفتار باعث می‌شد کمتر کسی از او رنجیده‌خاطر شود.

انتهای پیام/90027

منبع: فارس

کلیدواژه: ابرکوه شهادت فارس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهیدان علی و حسین رحیمی آسمانی شد

حاجیه خانم صغری کدخدا معروف مادر شهیدان علی و حسین رحیمی پس از سال‌ها فراق فرزندان شهیدش، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مادر این شهدا امروز سه شنبه ۷ فروردین ساعت ۱۵:۰۰ از میدان آزادی به سمت گلزار شهدای شهر سرایان بر دستان مردم شهیدپرور این شهر تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

شهید علی رحیمی متولد ۲۹ فروردین ۱۳۴۱ در سرایان است که ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در جزیره بوارین به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید حسین رحیمی متولد ۱۰ مهر ۱۳۴۴ در سرایان است که ۵ اسفند ۱۳۶۳ در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان در سراب
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز به فرزندان شهیدش پیوست
  • بدرقه مادر برای وصال دو فرزند شهیدش
  • مادر شهیدان علی و حسین رحیمی آسمانی شد
  • خانواده‌ ای در اندونزی دسته‌ جمعی خودکشی کردند
  • قطع راه ۲۰روستای الیگودرز/ عشایر در انتظار امداد هوایی