Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس موسوی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت:

" به جناب مکرون یادآور می شوم خلیجی که در جنوب ایران واقع است تنها یک نام دارد و آن خلیج فارس است. حضور نظامی شما در خلیج فارس به اندازه اشتباه شما در نامیدن آن اشتباه است. هر دو اشتباه بزرگ اما قابل جبران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

310310

کد خبر 1343696

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خلیج فارس سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه امانوئل مکرون ایران و فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در سواحل و بوستان‌ها، گفت: تاکنون افزون بر ۵۰ هزار مسافر وارد شهرستان دیر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بندر دیر، موقعیت بندری، پارک و ساحل خلیج فارس، اسکله صیادی و تفریحی ، جزایر دریایی بردخون، کوه نمک جاشک، اماکن تاریخی و باستانی دیر در جنوب استان بوشهر از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است که زمینه مسافرت گردشگران در ایام نوروز فراهم کرده است.

مناطق حفاظت شده‌ام الگرم، تهمادون و نخیلو در بردخون  از جمله زیستگاه پرندگان و لاک‌پشت دریایی است که ظرفیت مهمی برای حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

جزیره ام گرم و نخیلو شهرستان دیر در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و به علت وجود انبوه درختان جنگلی (موسوم به گرم) به همین نام نیز مشهور شده است که این دو جزیره خالی از سکنه در حدود ناحیه بردخون در سواحل جنوبی استان بوشهر، در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند.

امکانات لازم برای اقامت مسافران در سواحل شهرستان دیر فراهم شده است

فرماندار دیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر با اشاره به اینکه امکانات لازم برای اقامت مسافران در سواحل شهرستان دیر فراهم شده است اظهار داشت: در 14 روز گذشته افزون بر 50 هزار مسافر وارد شهرستان دیر و خدمت لازم به آنان عرضه شده است.

یونس باربرز با اشاره به اقامت گردشگران در کلاس‌های درس مدارس و سالن‌های سرپوشیده تصریح کرد: شهرستان دیر از ظرفیت‌های مهم گردشگری برخوردار است و علاوه بر ساحل خلیج فارس، بندر و گمرک دارای آثار تاریخی مهمی است.

وی ساحل بندر دیر را یکی از زیباترین مکان‌های ساحلی و دریایی اعلام و خاطرنشان کرد: بندر دیر بزرگترین بندر صیادی کشور را در خود جای داده و علاوه بر آن سه اسکله صیادی آن ظرفیت مهمی برای عرضه آبزیان دریایی فراهم کرده است.

فرماندار دیر اضافه کرد: 150 کلاس درس در 30 مدرسه برای اقامت گردشگران در دیر فراهم شده است و تاکنون 800 خانوار با جمعیت 3 هزار و 500 نفر در این کلاس‌ها اسکان یافته‌اند.

باربرز ادامه داد: 8 مدرسه با 35 کلاس هم در شهر بردخون برای پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده که 200 نفر در این کلاس‌ها اسکان یافته‌اند.

وی پارک‌ها، خانه‌های مبله و بوم‌گردی‌ها از دیگر ظرفیت‌ها برای اسکان گردشگران دانست و بیان کرد: برای رفاه حل گردشگران همه اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

امکانات اقامتی این شهرستان باید تقویت شود

یکی از مسافران نوروزی که از استان فارس به همراه خانواده سفر نوروزی خود را در بندر ساحلی دیر می گذراند در گفتگویی اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری دیر بسیار عالی است، ساحل بسیار زیبا و مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز دارد و وضعیت ظاهری این بندر نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان دیر مردمان مهمان‌نواز و خونگرم دارد اما امکانات اقامتی این شهرستان باید تقویت شود.

وی بیان کرد: این شهر فاقد مسافرخانه و هتل است که این ظرفیت‌ها یکی از نیازهای اصلی برای جذب گردشگر محسوب می‌شود و ایجاد رستوران سنتی برای عرضه غذاهای محلی به ویژه آبزیان یک ضرورت است.

این مسافر نوروزی افزود: با همه کمبودهایی که احساس می‌شود ولی از ظرفیت‌های مهمی گردشگری برخوردار است و شهر زیبا در حاشیه خلیج فارس است.

بندر دیر بقاع متبرک و اماکن مقدس زیادی دارد

بندر دیر بقاع متبرک و اماکن مقدس زیادی دارد که از این جمله امام‌زادگان امیر دیوان، سید جمال‌الدین، شاه پیر غریب، شاه ابوالقاسم، پیر دختر، بی‌بی حکیمه، سید صفا ، شاهزاده محمد، سید محمد و امام‌زاده بی‌بی دولت را می‌توان نام برد.

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و آثار تاریخی این شهرستان قلعه و مسجد جامع بردستان در 5 کیلومتری ورودی شهر دیر است که سالانه بسیاری از مسافران نوروزی و گردشگران را جذب خود کرده است.

مزارع زیبای محصول گوجه‌فرنگی بوته‌ای و درختی که در مسیر بزرگراه سیراف در شهر آبدان، دوراهک و روستای لمبدان و در مسیر جاده ساحلی در منطقه بردخون قرار دارد از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهرستان است.

کوه نمک جاشک دیر، یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه است که در فاصله 144 کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر و حد فاصل 2 شهرستان دیر و دشتی همجوار روستای جاشک از توابع شهرستان دیر قرار دارد.

ماهی و دیگر آبزیان به‌ویژه میگو از جمله محصولات این بندر به شمار می‌رود که از مرغوب‌ترین ماهی‌های خوراکی کشور توسط صیادان در حاشیه این بندر صید می‌شود.

بندر دیر در 180 کیلومتری جنوب بوشهر و در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع است که این بندر از سه مسیر به خارج از شهر راه دارد، مسیر ساحلی، مسیر بزرگراه سیراف به استان بوشهر و از جاده فیروزآباد به استان فارس راه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و هرمزگان
  • زنگ خطر برای خلیج فارس و دریای عمان به صدا درآمده است!