Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا زارع‌زاده مهریزی شنبه‌شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای فعالیت‌های علمی و دانشگاهی باید بر اساس یک برنامه و طرح مشخص و در نظر گرفتن همه شرایط منطقه اقدام کرد.

وی ادامه داد: توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، صنعتی و اجتماعی ، جمعیت، مطالبات، توانایی‌ها و برنامه‌محور بودن در راستای گسترش مراکز آموزش عالی و رشته‌های جدید دانشگاهی یک ضرورت است و برکات خوبی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهارداشت: هرگونه اقدام بدون پشتوانه علمی و بی‌توجهی به ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه در راستای گسترش و تقویت دانشگاه‌ها نه تنها هیچ خروجی مناسبی ندارد بلکه موجب هدر رفتن سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها می‌شود.

زارع‌زارع مهریزی گفت: در سال‌های گذشته با همت مسوولان و خیران و همراهی مردم در راستای ایجاد فضا و امکانات دانشگاهی کارهای بزرگی صورت گرفته که انتظار می‌رود مسوولان در برهه کنونی با  بررسی مسائل و دیدگاه علمی نسبت به نیازها اقدام کنند. 

وی تاکید کرد: مردم و خیران در کنار  مسوولان برای گسترش دانشگاه‌ها و ایجاد رشته‌های جدید مشکلی ندارند ولی آنچه از مهمتر باید در اولویت قرار گیرد آن است که تمام امور باید دقیق ، برنامه‌محور و با هدف برای حل مسائل صورت گیرد.

همچنین امام جمعه مهریز گفت: برای تاسیس رشته‌های جدید دانشگاهی باید با بررسی کامل مسائل و مشکلات و نیازهای جوانان و آینده منطقه با یک برنامه‌ریزی مدون اقدام‌های لازم را انجام داد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: در منطقه طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های خوبی در راستای گسترش مراکز آموزش عالی ایجاد شده که نباید به خاطر گذشت زمان فرسوده و نابود شود .

وی اظهار داشت: باید با بهره‌گری از تمام ظرفیت‌ها و جلب همکاری مسوولان و علاقه‌مندان برای رونق دانشگاه‌ها و ایجاد رشته‌های جدید برای جذب دانشجویان در عمل شاهد اقدام لازم باشیم .

امام جمعه مهریز تصریح کرد: اگر تمام امور بر اساس برنامه و بدون سلیقه‌های شخصی و گروهی اعمال شود نتایج خوبی برای آینده منطقه و خروجی آن تولید، اشتغال و کمک به توسعه همه جانبه منطقه خواهد بود.

محی‌الدینی گفت: ایجاد تولید، اشتغال، توسعه ، تربیت نیروی انسانی مجرب و مفید و جذب جوانان برای ادامه تحصیل بر حسب نیاز اگر در اولویت قرار گیرد بخش زیادی از مشکلات رفع و شاهد آینده‌ای روشن در منطقه خواهیم بود.

همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی بر حسب نیاز و امکانات در راستای کمک به تولید و اشتغال و خدمت به مردم صورت می‌گیرد و باید همانند گذشته خیران همکاری کنند.

معصومه طباطبایی افزود: در مهریز طی سال‌های گذشته با همکاری خیران و از محل دریافت شهریه دانشجویان زیرساخت های خوبی وجود دارد که باید برای تقویت و استفاده درست از آنها اقدام و پیگیری موثر انجام شود.

وی اظهار داشت: تاسیس رشته‌های جدید باید بر اساس نیاز مناطق و اولویت بندی باشد که بتوان از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خوبی استفاده کرد بنابراین برنامه‌محوری و اقدام صحیح باید مدنظر تمام متولیان امر قرار گیرد .

مهریز سه مرکز دانشگاهی شامل آزاد اسلامی، پیام نور و پردیس دانشگاه یزد با سه هزار دانشجو در ۱۲۰ رشته است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اشتغال بازار کار دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه نیروی انسانی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

کد خبر 6085770

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران