Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در پی وقوع سیل در شهرستان جاسک اقدامات لازم برای آبرسانی به مشترکین و همچنین رفع خسارات وارده انجام شده است که تلاش برای رفع کامل آن در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ امین قصمی در تشریح اقدامات انجام شده افزود : میزان خسارت به تاسیسات آب بالا بوده و تخریب راه های دسترسی سرعت ترمیم شکستگی ها و راه اندازی مجدد پمپ ها را به تاخیر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : شرکت آب و فاضلاب هرمزگان چند تیم تخصصی را به صورت شبانه روزی در شهرستان جاسک مستقر کرده است تا آبرسانی به روستاها و شهرهای تحت پوشش به پایداری لازم برسد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد، این شرکت در اولین اقدام، آب های بسته بندی شده را جهت توزیع به مناطق سیل زده ارسال کرد.

قصمی بیان داشت: با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود، تعداد 7 دستگاه تانکر توزیع آب سیار را به مناطق سیل زده اعزام کردیم تا نیاز آبی مشترکین به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت های وارد شده به تاسیسات آبفای هرمزگان در دست بررسی است، گفت: از زمان حضور تیم های تخصصی این شرکت در مناطق سیل زده، سه حلقه چاه اضطراری در دشت جگین و چاه آب روستایی مجتمع غرب شهرستان وارد مدار شده است.

قصمی تصریح کرد، در این مدت همچنین عملیات سرویس، آماده سازی و راه اندازی مجتمع های گابریک، کاشی و سدیچ توسط گروه عملیات آبفای هرمزگان انجام شده است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در ادامه با اشاره به خسارت های وارد شده به تاسیسات آبرسانی جگین گفت: با تلاش هایی که بصورت شبانه روزی صورت گرفت الکتروپمپ های غرق شده اسکله سد جگین وارد مدار و همچنین ایستگاه پمپاژ آب سد و انتقال آن به تصفیه خانه جاسک انجام شد که با این اقدام مشکلات موجود کاهش یافت.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه سد جگین را رفع مشکلات پست برق عنوان کرد و گفت: میزان خسارت های وارد شده فراتر از انتظار بوده که همین امر باعث شد تا بخشی از عملیات، زمان بیشتری را از ما بگیرد.

به گفته مدیرعامل آبفای هرمزگان، علیرغم اقدامات انجام شده بخشی از عملیات همچنان در دستور کار است که مشکلاتی از جمله تخریب مسیر دسترسی، تردد ماشین آلات را را با مشکل مواجه کرده است.

وی در همین راستا تصریح کرد، چاه شماره 7 دشت جگین نیز پس از بازگشایی مسیر وارد مدار خواهد شد.

قصمی ادامه داد، تلاش برای وارد مدار کردن چاه های آب روستایى مجتمع غرب شهرستان جاسک ادامه دارد که امیدواریم علیرغم حجم بالای خسارت وارد شده به سرعت وارد مدار شود.

وی همچنین از گل زدایى، شستشو، سرویس، آماده سازى و راه اندازى کامل تمامی تاسیسات برقى و پستهاى برق مجتمع هاى روستایى جگین، گابریک، سدیچ، کاشى، روستاهاى گزدان و ایستگاه پمپاژ سد جگین طی روزهای آینده خبر داد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان همچنین به مسیر دسترسی ایستگاه پمپاژ جگین اشاره کرد و گفت: عملیات اصلاح و بهسازى پل و مسیرهاى دسترسى به سد و ایستگاه پمپاژ جگین نیز در دستور کار است.

وی در پایان به تامین تجهیزات کلرزنى و گندزدایى مجتمع هاى روستایى گابریک، سدیچ و کاشى نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد، با تلاش هایی که صورت می گیرد آب مناطق سیل زده به پایداری لازم برسد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب برق سیل مشکلات هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طول خط انتقال آب ۷۰ کیلومتر است که از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی خلیج فارس تامین می‌شود.

عبدالحمید حمزه پور افزود: با اجرای این طرح بخش‌های کهورستان، رویدر و ۳۸ روستای شهرستان بندرخمیر با جمعیت سی هزار نفر، به منابع آبی پایدار دست می‌یابند.

وی گفت: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید؛ تعمیر شکستگی خط انتقال آب بندرعباس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان پیش بینی کرد تا شش ماه آینده این طرح به پایان برسد.

حمزه پور افزود: اکنون لوله‌های این خط انتقال خریداری و در مسیر تخلیه شده است.
به علت دو دهه خشکسالی و برداشت‌های بسیار از سفره‌های آبی زیرزمینی، منابع آبی در هرمزگان محدود شده است.

دیگر خبرها

  • اعزام ۶ گروه عملیاتی «آبفا» به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۳ اکیپ عملیاتی مجهز آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • آخرین وضعیت هرمزگان پس از بارندگی
  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • تاسیسات آبرسانی در جنوب استان کرمان دچار حادثه جدی نشده است/ اعزام تیم واکنش سریع مناطق سیل زده
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر