Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@18:31:02 GMT

۱۴۳۰ طرح صنعتی درقم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۰۵۳۵

۱۴۳۰ طرح صنعتی درقم اجرا می‌شود

محمود سیجانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی و معدنی برای ۲۸هزار و ۴۸۶ تن از افراد جویای کار استان، فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی افزود:‌ این طرح‌ها درچهار طبقه‌بندی زیر ۲۰ درصد،‌ بالای ۲۰ درصد،‌ بالای ۴۰ درصد و همچنین بالای ۶۰ درصد تقسیم بندی شده‌اند که به ترتیب در هر کدام از آن ها،‌ یکهزار، ۴۳۰، ۳۷۲ و ۳۰۴ مورد طرح قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:طرح‌ها فوق عمدتا درحوزه تولید محصولاتی همچون فولادی و آهنی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، تولید الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی،‌ فراورده‌های لبنی و لوازم بهداشتی خواهد بود.

سیجانی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی قم گفت: هم اکنون دراین استان خوشه‌های صنعتی فرش،‌ کفش ماشینی،‌ سنگ،‌ مبلمان و چوب و سوهان فعال است و خوشه‌های صنعتی پسته، انگشتر سازی،‌ پوشاک،‌ سیمان، فناوری اطلاعات و محصولات پلاستیکی برای فعالیت شناسایی شده‌اند.

وی همچنین بیان کرد:‌ صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه بر اساس میزان مبدا تولید به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار و وزن ۲۱۰ هزار تن و میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان طی این مدت به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار و وزن ۹۳ هزار تن بوده‌است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 سرمایه گذاری فرش فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات و ارتباطات کفش قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سهام اروپا تحت تاثیر پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قرار گرفت؟

بازارهای سهام اروپا در روز دوشنبه (۱۵ آوریل) عمدتا با افزایش همراه شدند.

به گزارش ایسنا، بازارهای سهام اروپا صعودی شدند زیرا سرمایه‌گذاران تولید صنعتی سوئیس را مدنظر قرار دادند، البته آمار تولیدات صنعتی اتحادیه اروپا بعدا منتشر خواهد شد.

علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که در آخر هفته با واکنش ایران به رژیم صهیونیستی تشدید شد، توجه را بر تحرکات احتمالی در همه بازارها به‌ویژه قیمت نفت متمرکز خواهد کرد.

شاخص دکس آلمان با افزایش ۰.۶۰ درصدی باز شد و سهام شرکت راین‌متال (Rheinmetall AG) ۱.۶۹ درصد در ساعت ۹و یک دقیقه صبح به وقت اروپا رشد کرد.

یورو استاکس (Euro Stoxx ۵۰) شروع به رشد ۰.۵۸ درصدی کرد، کک ۴۰ فرانسه ۰.۵۳ درصد و سافران (Safran SA) ۱.۹۰ درصد صعود کرد.

شاخص FTSE ۱۰۰ انگلیس در ابتدای معاملات ۰.۴۰ درصد از دست داد و شاخص بی‌پی (BP PLC) به میزان ۲.۷۵ درصد کاهش یافت.

به نقل از مارکت، یورو در ساعت هشت و ۵۸ دقیقه صبح به وقت اروپا با ۰.۱۳ درصد افزایش در برابر دلار به ۱.۰۶۵۴۵ رسید، در حالی که پوند با ۰.۱۶ درصد افزایش در مقایسه با دلار آمریکا، به‌طور همزمان ۱.۲۴۷۳۲ معامله شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • اجرا طرح‌های راهداری بوشهر با یک‌هزار میلیارد تومان
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • پیشرفت پروژه مطالعه و اجرای سه راهی افجان سه راهی مهردشت به ۴۵ درصد رسید
  • بازار سهام اروپا تحت تاثیر پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قرار گرفت؟
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • قیمت کالا‌های صنعتی در انتظار تورم پیشران بهمن