Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی صبح امروز در بخشی از نطق پیش از دستور خود با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان ورود به مجلس یازدهم گفت: در اظهارات هیئت محترم مرکزی نظارت بر انتخابات آمده که مبنا بر عقاید سیاسی نبوده است که مبنای درستی برای انتخابات صحیح است اما در استناد به ماده ۲۹ که به نوعی به التزام عملی به نظام است باید دقت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنده که با برخی آقایان چهارسال، با برخی هشت سال و با بعضی دوازده سال همکاری روزانه داشته‌ام عدم التزام عملی به نظام را در اکثریت قریب به اتفاق همکاران تایید نمی‌کنم. بارها و بارها دیده‌ام که با دقت تام از حریم نظام دفاع کرده‌اند از جمله در مصوبه اخیر مجلس در مقابل ستم آمریکایی‌ها در طرح سه‌فوریتی ملاحظه کردید که به اتفاق آرا تصویب شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: در موارد دیگر نیز بنده شاهد روحیه دفاع از هویت ملی و انقلابی و حقوق ملت و نظام جمهوری اسلامی بوده‌ام. البته ممکن است در اظهارات خطایی هم صورت گرفته باشد. این مطلب را در کنار موارد بسیار زیاد اظهارات و اقدامات درست و همراه با مسئولیت ملی باید قرار داد و ارزیابی کرد و برای آن نیازمند داشتن اطلاعات دقیق‌تر از عمملکرد نمایندگان هستیم.

وی افزود: در این جهت هرگونه همکاری در مدیریت مجلس طلب کنند ارائه خواهد شد تا پرونده همکاران محترم به نحو دقیق‌تری بررسی شود. در نظریه هیئت مرکزی نظارت در موارد زیادی عدم احراز ذکر شده است که در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست و دیدیم که رئیس‌جمهور آمریکا چه سوءاستفاده‌ای از آن کرد. گرچه تعداد زیاد کاندیداها و زمان کوتاه بررسی مشکلاتی برای هیئت مرکزی نظارت فراهم کرده است که امیدواریم در بررسی شورای نگهبان که هنوز زمان برای اظهار نظر دارند حتی المقدور مرتفع شود.

لاریجانی گفت:  هرچه در این زمینه تلاش شود و عدم احرازها کاهش یابد به حضور بیشتر مردم در انتخابات کمک می کند که در مقطع فعلی انقلاب ضرورت دارد.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

به گزارش خانه ملت، در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اهمیت و جایگاه سیاست‌های ارزی در کشور و لزوم تصمیم گیری برای آن، گفت: اگر با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در قبال مسئله ارز اتخاذ کرده پیش برویم نگرانی ما برای افزایش التهابات ارزی به مراتب بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی‌های کمیسیون اقتصادی درباره مسئله ارز در سال گذشته، بیان کرد: این پیش بینی‌ها در حال تحقق است. طبیعتا انتظار داریم رئیس جمهور و بانک مرکزی بر اساس تجارب علمی، اجرایی و سند تحول دولت مردمی، دولت سیزدهم مسیر حرکت ارزی کشور را مدیریت کرده و التهابات در این بازار را کاهش دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

وی با اشاره به نامه نگاری کمیسیون اقتصادی با رئیس جمهور درباره ارائه راهکار‌های لازم جهت بهبود بازار ارز، ادامه داد: امیدواریم این موارد مورد ذکر اجرایی و عملیاتی شود.

دیگر خبرها

  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند / مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است