Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی یکشنبه ۲۹ دی افزود: با توجه به تداوم بارش و لغزندگی راه‌ها عوامل راهداری با استقرار در راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان در حال برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی هستند.  

وی گفت: با تلاش راهداران تمامی راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان باز است و راهداران در ۴۸ ساعت گذشته به حدود ۱۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در طول ۴۸ ساعت گذشته راهداران ۴ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی استان را ۱۰ تا ۱۲ بار برف روبی کرده و با استفاده از ۵ هزار و ۵۰۰ تن نمک و شن اقدام به نمک پاشی و شن پاشی راه‌های کرده‌اند تا از لغزندگی آن‌ها جلوگیری کنند.  

علیزاده اظهار کرد: ارتفاع برف در برخی نقاط شهرستان هشترود به بیش از ۳۵ سانتی متر می‌رسد و هم اکنون تردد در راه‌های اصلی، فرعی و آزاد راه تبریز - زنجان به کندی و با استفاده از زنجیر چرخ میسر است.  

وی یادآوری کرد: در صورت فروکش کردن بارش برف و کولاک و اتمام عملیات برف روبی راه‌های اصلی و فرعی، راهداران اقدام به بازگشایی راه‌های روستایی استان خواهند کرد.  

علیزاده ادامه داد: ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا بدون راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن‌ها مسدود می‌شود.  

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.  

کد خبر 479016 برچسب‌ها آب و هوا - ایران استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

گوزلی در برنامه طبخ غذای‌های گونه آبزی و عرضه آن در بین اهالی و دانش آموزان کم برخوردار روستای عنصرود در بخش مرکزی اسکو بر اهمیت مصرف غذا‌های دریایی و آبزیان در سبد غذایی مردم تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف غذا‌های دریایی در آذربایجان شرقی حدود ۸ کیلوگرم است که این میزان در کل کشور ۱۴ کیلوگرم بوده و از این نظر استان ما در رتبه‌های پایین مصرف قرار دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از انجام اقدامات لازم در جهت توسعه و ترویج مصرف غذا‌های دریایی در استان خبر داد و افزود: در این راستا هر ماه در یکی از روستا‌های کم برخوردار استان آذربایجان شرقی برنامه طبخ و عرضه غذا‌های گونه آبزی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و امروز نیز شاهد طبخ ۳۰۰ پرس ماهی آماده و توزیع آن در بین اهالی و دانش آموزان کم برخوردار روستای هدف گردشگری عنصرود در بخش مرکزی اسکو هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی