Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:59:17 GMT

پلمب ۱۴۰ واحدهای صنفی متخلف در شهر اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۰۹۳۳

پلمب ۱۴۰ واحدهای صنفی متخلف در شهر اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۱۴۰ مورد اعمال قانون برای پلمب واحدهای صنفی متخلف که توجهی به اخطارهای قانونی نداشتند، انجام شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در مسیر رفع تخلفات شهری، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند به نتایج مورد انتظار برسد، بلکه فرهنگ‌سازی و همکاری شهروندان همکاری با شهرداری بسیار حایز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ۱۸ اتحادیه که واحدهای صنفی زیرمجموعه آنها بیشترین موارد سد معبر را داشتند، جلساتی را برگزار کردیم تا با همکاری آنها برای رفع این معضل اقدام کنیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه سد معبر میوه‌فروشان بیشترین گلایه شهروندان را به همراه داشته است، تصریح کرد: یک سوم مغازه‌های میوه فروشی دارای پروانه کسب و دو سوم فاقد پروانه کسب هستند و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: قانون نظام صنفی اعلام کرده هر واحد صنفی باید پروانه اشتغال داشته باشد، این در حالی است که بیشتر میوه‌فروشان سطح شهر مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت نکرده که باید اقدامات و برخورد قانونی از سوی اتحادیه مربوطه انجام شود.

محمدحسینی تاثیر آموزش را در کاهش تخلفات شهری بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: برای اصناف دوره‌های آموزشی چهره به چهره به اتفاق کارشناسان برگزار شده است، همچنین آموزش های مختلف برای شهروندان در زمینه های مختلف در فرهنگسراها برگزار شده و معتقدیم اگر مردم کمک و مشارکت کنند، می‌توانیم شهری خوب و عاری از تخلفات شهری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اداره یک شهر به عهده یک سازمان نیست و ادارات مختلف سهیم هستند، به خصوص در ارتباط با نظم و انضباط شهری قطعا اگر بین‌بخشی کمک نشود، مشکل رفع نخواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعامل بین شهرداری و مدیریت شهری با سازمان‌های دیگر وجود دارد و مشکل خاصی نداریم، اظهارکرد: آرمان شهرداری داشتن شهری بدون تخلف و زیست‌پذیر است تا مردم بتوانند با احساس آرامش در آن زندگی کنند.

کد خبر 406363

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سد معبر سدمعبر شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهروند آموزش تخلفات ساخت وساز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه ۵ به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه سازی شهروندان از موارد مورد انتظار در اجرای این طرح است.

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضائی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و در مورد خودروها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گردها، برخورد قانونی انجام می‌پذیرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و مأموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسؤول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از شش ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارائه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی افزود: با پدیده تکدی گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضائی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی «شهردار منطقه ۵» با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ باید در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

کد خبر 6080788 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان پلمب شد
  • «مصطفی مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی