Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:34:47 GMT

تصمیم AFC سیاسی است، نباید قبول کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۰۹۳۴

تصمیم AFC سیاسی است، نباید قبول کنیم

روزنامه ایران در گفت و گویی با سید مصطفی هاشمی طبا رییس پیشین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک آورده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ از میزبانی محروم هستند و مدیران پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو هم تصمیم گرفتند در صورت پافشاری AFC، از این رقابت‌ها کناره‌گیری ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمصطفی ‌هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درخصوص تصمیم AFC به خبرنگار «ایران» گفت: «این یک تصمیم سیاسی است و نباید آن را بپذیریم. پذیرفتن این موارد، باعث می‌شود که توقعات جدیدی از ما داشته باشند. وقتی ما در یک مجموعه بین‌المللی منفعل هستیم و نفوذ نداریم، این اتفاق‌ها می‌افتد. فدراسیون ما دنبال این بود که شیخ سلمان بحرینی رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود، نتیجه‌اش هم این است. وقتی پیش‌بینی لازم را نداشته باشیم، چنین مسائلی پیش می‌آید. تأکید می‌کنم که این یک بحث سیاسی است و باید با آن مقابله کنیم. هر چند که شاید برای ما هزینه داشته باشد. یک بار باید این کار را انجام دهیم تا تکرار نشود.»
صعود نکردن تیم ملی فوتبال امید ایران از گروه خود در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در حالی اتفاق افتاد که ‌هاشمی‌طبا خردادماه در مصاحبه‌ای به «ایران» گفته بود که «این بار هم امیدها به المپیک صعود نمی‌کنند.»

او که در دو مقطع ریاست کمیته ملی المپیک را هم برعهده داشته، درباره این پیش‌بینی‌اش گفت: «صحبت‌های چند ماه قبل من پیش‌بینی نبود و یک موضوع واضح بود. تیم ملی امید هیچ کدام از مشخصاتی که یک تیم باید داشته باشد تا در تورنمنتی به این مهمی به موفقیت برسد را نداشت. تیم ملی امید اصلاً هویت ندارد. زمان جمع شدن بازیکنان و استفاده از آنها مشخص و تعریف شده نبود. حتی بازیکنان تفهیم نیستند که حضور در تیم امید چه نتیجه‌ای برایشان خواهد داشت. با در نظر گرفتن مجموعه این موارد، واضح بود که امیدها به المپیک نمی‌روند. حالا می‌گویند اگر آن توپ گل می‌شد، این طور می‌شد و اگر گروه دیگری بودیم، جور دیگری می‌شد. همه اینها حرف است و با اگر و اما هیچ کاری درست نمی‌شود.

این تیم هر کاری می‌کرد، نمی‌توانست به المپیک برود.» تیم امید اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشت اما ‌هاشمی طبا این تدارکات را قبول ندارد: «به نظرم حمایت کافی نبود، اردوهای خوبی نداشتند و بازی‌های تدارکاتی هم به اندازه لازم نبود. سرمربی تیم ملی امید هم که چند بار تغییر کرد. بنابراین، این تیم هیچ کدام از مشخصاتی که یک تیم برای موفقیت باید داشته باشد را نداشت.»تا دوره بعد ۴۸ سال می‌شود که تیم امید به المپیک نرفته است. آیا راهی برای شکسته شدن این طلسم وجود ندارد؟ ‌

هاشمی طبا پاسخ داد: «راهش این است که تیم المپیک، سکوی رسیدن به تیم ملی بزرگسال باشد. به عبارتی بازیکنان تیم ملی امید در صورت موفقیت به تیم بزرگسالان راه پیدا کنند. در چنین شرایطی این تیم به موفقیت می‌رسد و بازیکنان هم سردرگم نیستند. تیم امید باید در طول سال وجود داشته باشد تا نقاط ضعف بازیکنان برطرف شود. اینکه می‌گویند گل نزدیم و تمام کننده نداشته‌ایم، مشکل فنی است و ارتباطی به شانس و اقبال ندارد.»

برچسب‌ها استقلال پرسپولیس کنفدراسیون فوتبال آسیا إيران سید مصطفی هاشمی طبا پروندهٔ خبری فوتبال در اغمای سیاست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس کنفدراسیون فوتبال آسیا إيران سید مصطفی هاشمی طبا استقلال پرسپولیس کنفدراسیون فوتبال آسیا إيران سید مصطفی هاشمی طبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر تکراری: آغوش امن بازیکنان استقلال!

به گزارش ورزش سه، مدافع استقلال بعد از گلی که به ثمر رساند به سمت مهدی هاشمی نسب رفت و خوشحالی جالبی با او انجام داد، هاشمی‌نسب در بازی‌های گذشته نسبت به هرکدام از بازیکنان استقلال که دوران مصدومیت یا حواشی را پشت سر می‌گذارند و پس از آن موفق به گلزنی می‌شوند  حمایت ویژه ای مبذول می‌کند.

مرادمند پس از گلزنی به سمت مربی ای رفت که بین بازیکنان این تیم محبوبیت بالایی دارد و پیش از او مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان و چند بازیکن دیگر استقلال این کار را انجام داده بودند.

هاشمی نسب در دوران بازی مدافع گلزنی بود و در تیم این فصل استقلال هم مدافعان گلزن زیادی حضور دارند، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، محمد مرادمند و آرمین سهرابیان برای استقلال در این فصل برای آبی‌ها گل زده‌اند. البته جوری که مهدی گلوی حسین را فشار می‌‌دهد هم نکته‌ایست! 

عکس: محمدرضا علیمددی

دیگر خبرها

  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • دوئل دو کشتی‌گیر ایرانی / کادرفنی تصمیم خود را برای یزدانی و قاسمپور اعلام کرد
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • بازگرداندن کیف پول ۷۲ میلیون تومانی به صاحبش
  • فیلم | حرکت عجیب بهمن هاشمی وسط یک برنامه به سبک جوانی‌اش
  • رنگرز: باید خوب تمرین کنیم تا در المپیک نتایج قابل قبول بگیریم
  • هاشمی:قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت
  • تصویر تکراری: آغوش امن بازیکنان استقلال!