Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت،  به نظر می رسد نگرانی افراد درباره استفاده از فناوری شناسایی صورت توسط نیرو های پلیس به جا است و حریم شخصی آنها را به خطر می اندازد. این درحالی است که بسیاری از نیروهای پلیس در آمریکا از فناوری شناسایی صورتی استفاده می کنند که نگرانی های امنیتی زیادی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه نیویورک تایمز فاش کرده بیش از ۶۰۰ سازمان اجرای قانون در آمریکا و کانادا طی سال گذشته از یک نرم افزاری ناشناخته متعلق به استارت آپ Clearview AI استفاده کرده اند که تصاویر آپلود شده را حتی با وجود زاویه های نامناسب با ۳ میلیارد عکس موجود در مخزن  خود مقایسه می کند. این  عکس ها از فضای وب از جمله فیس بوک و یوتیوب ذخیره شده اند. هرچند این نرم افزار فناوری شناسایی صورت به حل برخی پرونده های جنایی کمک کرده اما یک نگرانی امنیتی به وجود آورده است زیرا پلیس می تواند با استفاده از آن افراد را رصد و یا از آنها سوء استفاده کند.

 یکی از مشکلات استفاده از فناوری شناسایی صورت در نیروی پلیس آمریکا و کانادا ریشه در فقدان نظارتی دارد. از سوی دیگر برای توسعه نرم افزار Clearview AI از اطلاعات مردم واقعی استفاده نشده و توانایی شرکت برای حفظ اطلاعات نیز بررسی نشده است. 

 Clearview AI تا اواخر ۲۰۱۹ میلادی مخفیانه عمل می کرد. علاوه بر تمام این موارد به نظر می رسد نرم افزار این شرکت با جمع آوری انبوه تصاویر، قوانین فیس بوک و پلتفرم های اینترنی دیگر را نقض می کند. 

فیس بوک اعلام کرده این وضعیت را بررسی می کند و اگر Clearview AI قوانین آن را نقض کرده باشد، اقدامات متناسب با آن را انجام می دهد.

از سوی دیگر یکی دیگر از نگرانی های موجود مربوط به درصد خطای نرم افزار است. نرم افزار این شرکت تا ۷۵ درصد افراد را به طور صحیح شناسایی می کند و  انستیتو ملی استاندارد و فناوری آمریکا نیز آن را  آزمایش نکرده است. 

کد خبر 4829108

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت اطلاعات پلیس ایالات متحده آمریکا نوآوری فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ماهواره هوشمندسازی گوشی هوشمند ربات فناوری فضایی امنیت اطلاعات فیس بوک تولید اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی حسن حیدری اظهار کرد: به دنبال وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مأموران پاسگاه آبرومند موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ارتکاب سرقت اعتراف و در این خصوص مال خر نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حیدری در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6087902

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • دستگیری فروشندگان سوالات و ابزار تقلب کنکور
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی