Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با انتشار یادداشتی از رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

در یادداشت محمدصادق جوادی‌حصار که آن را در اختیار ایسنا قرار داده، آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت قهرمان ایران / مردم شریف خراسان رضوی

شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی‌ و جانباختگان‌ سقوط هواپیمای مسافری اوکراین را به شما و دیگر هموطنان مصیبت‌دیده و داغدار خصوصا خانواده‌های معزز ایشان تسلیت گفته و ضمن همدردی با مصیبت‌دیدگان ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان و هرمزگان از مردم شریفی که در این شرایط ناگوار در کنار دولت و دیگر امدادرسانان به کمک برادران و خواهران خویش همت گماشته‌اند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن است که انتخابات در جمهوری اسلامی تنها راه اعمال اراده ملی و دارای شرایطی است که اگر منطبق با قانون اساسی برگزار شود تضمین‌کننده رشد و توسعه ملی و تامین‌کننده آمال و آرمان‌های ملت رشید و شهیدپرور ایران اسلامی خواهد بود.

در شرایط خطیر کنونی متاسفانه موانع و مشکلاتی بر سر راه تحقق این امر مهم و سرنوشت‌ساز قرار گرفته که باید گفت به صورت معمول و متعارف مرتفع نخواهند شد. فضای یأس‌آلود و تجربه ادوار گذشته و عدم مشاهده کمترین تغییر در روش و منش شورای نگهبان بخش زیادی از نیروهای آزاداندیش، کارآمد و مجرب را از ورود به رقابت‌های انتخاباتی بازداشت و به مصداق سخن «من جرب المجرب حلت به الندامه » رخت از این وادی کشیدند و انزوا طلبیدند، انزوایی که خسرانی بزرگ‌ برای کشور ایران است که امکان بهره‌مندی از دانش و تجربه گران‌سنگ چنین مردان و زنان مفید، موثر ‌و آزاده‌ای را از دست داده است.

افراد دغدغه‌مند و دلسوز دیگری نیز که بر غم همه ناامیدی‌های ساری و جاری در حوزه انتخابات تن به اقدام داده و ثبت نام کردند، متاسفانه در دو مرحله هیات‌های اجرایی و نظارت شورای نگهبان اسیر تنگنای رد صلاحیت شدند؛ آن هم عمدتا به دو اتهام عمومی بندهای یک و دوی ماده ۲۸ یعنی عدم «اعتقاد و التزام عملی به اسلام» یا عدم « التزام عملی به نظام جمهوری اسلام ایران».

با این وجود مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران  فرمودند: بنده راجع به انتخابات ان‌شاءالله صحبت خواهم کرد آنچه امروز عرض می‌کنم این است: برادران عزیز، خواهران عزیز، ملّت عزیز ایران! حضور ملّت ایران مهم‌ترین عامل اقتدار است و این حضور در جاهای متعدّدی است؛ یکی از مهم‌ترینش انتخابات است. در انتخابات حضور ملت ایران کشور را بیمه می‌کند، دشمن را مأیوس می‌کند. سعی و تلاش [دشمنان] بر این است که با انواع و اقسام حیل نگذارند که مردم با شوق در انتخابات شرکت کنند. من عرض می‌کنم: مردم با شوق و ذوق باید در انتخابات شرکت کنند. حالا مسائل گوناگونی درباره‌ی انتخابات، تذکراتی هست که ان‌شاءالله در آینده اگر زنده بودیم عرض خواهم کرد. آنچه که امروز خواستم عرض بکنم اصل این قضیّه است؛ مراقبت کنید که مبادا دشمن بتواند در این زمینه خواسته‌ خودش را که عبارت است از کم‌رنگ کردن و بی‌رونق کردن انتخابات تحقّق ببخشد.

اگر طبق فرموده رهبری کم‌رنگ کردن انتخابات و بی‌رونق ساختن آن خواسته دشمن است باید از مجریان و تصمیم‌سازان انتخابات پرسید :

الف : آیا رد صلاحیت بیش از ۸۰ درصد کاندیداهای جریان اصلاحات و مستقلین گام نهادن در مسیر کاهش رونق انتخابات نیست؟

ب: آیا متهم کردن بخش اعظم کاندیداهای رد صلاحیت شده به عدم اعتقاد و عدم التزام به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، توزیع سم مهلک تردید و یاس در میان جامعه نیست ؟

با این همه چون آنچه از شواهد و قراین برمی‌آید، هیچ نشانی از تغییر رفتار در رویکرد سازمان‌یافته و هدفمند متشکل در پناه هیأت‌های نظارت شورای نگهبان ندارد، برای دست‌یابی به خواسته رهبری مبنی بر حضور اقتدارآفرین از شورای نگهبان می‌خواهیم سریعا تمامی افرادی که به دو اتهام مندرج در بندهای یک و دوی ماده ۲۸ قانون انتخابات رد صلاحیت شده‌اند را تایید صلاحیت کرده و به دیگر اعتراضات نیز بدون فوت وقت پاسخ مکتوب و مستدل ارائه کنند.

اگر این اتفاق رقم نخورد و شرایط همانگونه که هست ادامه یابد متاسفانه امکان حضور موثر و ارائه لیست انتخاباتی از سوی جریان اصلاحات در خراسان رضوی وجود نخواهد داشت، لذا از مردم شریف مشهد برای عدم امکان ارائه لیست پوزش خواسته و از آنها درخواست می‌کنیم خود به بررسی کاندیداهای محترم موجود پرداخته و در صورت امکان کاندیدای خویش را برگزینند. در دیگر شهرهای استان نیز هرجا کاندیدای مورد وثوق حضور داشته باشد لیست داده و در غیر این صورت موضوع را به مردم شریف شهرستان واگذار می‌کنیم.

محمدصادق جوادی حصار 

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد قیومی در مراسم تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر تهران، گفت: اتفاقات خوبی در کمیته‌های مختلف، چون حمل و نقل، هلال احمر، اورژانس، راهنمایی و رانندگی، راه آهن، فرودگاه، اتوبوس رانی و کارگروه‌ها  در خدمت رسانی به مسافران نوروزی شاهد بودیم.

وی با اشاره به اهمیت پیش بینی‌های هواشناسی در ایام نوروز، افزود: هواشناسی نیز هم پای دیگر کمیته‌ها بسیار دقیق و بصورت منظم و روزانه فعالیت کرد.

فرماندار تهران با اشاره به کاهش تصادفات در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز شاهد کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهری تهران بودیم و این امر محقق نمی‌شد مگر در بررسی نواقص مختلف که در شورای ترافیک فرمانداری پیگیری شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: تهران در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و باید این ظرفیت را به مردم معرفی کرد.

مهدی چمران خطاب به اعضای ستاد سفر‌های نوروزی پایتخت تاکید کرد: تهران مملو از آثار دیدنی و فاخر است که حتی خود تهرانی‌ها هم با این اماکن آشنا نیستند و باید این اماکن را به مردم تهران و مسافران معرفی کرد.

 

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • شورای آتلانتیک: حمله به اسرائیل مردم خشمگین ایران را خوشحال کرد