Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@18:00:05 GMT

غیبت نیمی از داوطلبان گروه تجربی در ماراتن کنکور 98

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۱۵۹۵

غیبت نیمی از داوطلبان گروه تجربی در ماراتن کنکور 98

بررسی عملکرد داوطلبان گروه تجربی سال 98 نشان می‌دهد که حدود نیمی از داوطلبان این گروه عملا در رقابت نقشی ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سازمان سنجش آموزش کشور اخیرا گزارشی را منتشر کرده که براساس محتوای آن میزان پاسخگویی به سوالات کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش در آزمون سراسری سال گذشته گروه آزمایشی علوم تجربی، 575 هزار و 484 داوطلب در جلسه حضور داشتند و به چهار درس عمومی و پنج درس اختصاصی پاسخ دادند. در این میان بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر داوطلبی فقط به یک سؤال از 30 سؤال درس ریاضی پاسخ صحیح می‌داد و البته به هیچ یک از سؤال‌های این درس نیز پاسخ غلط نمی‌داد از 270 هزار و 794 داوطلب، یعنی 47 درصد داوطلبان، درصد بهتری در این درس کسب می‌کرد.

این در حالی است که سال 97، 219 هزار و 823 داوطلب یعنی 38.56 درصد داوطلبان چنین وضعیتی داشتند و در کل، میانگین پاسخگویی به درس ریاضی در سال 97‌، 8.5 درصد و در سال 98‌، 6.7 درصد بوده است. یعنی داوطلبان سال 98 گروه آزمایشی علوم تجربی، در مجموع، درس ریاضی را بدتر از سال گذشته پاسخ داده‌اند؛ از سوی دیگر سال 97 ، 132 هزار و 357 داوطلب در درس زیست‌شناسی درصد منفی کسب کرده‌اند و تعداد این افراد در آزمون 98 ، 100 هزار و 336 داوطلب بوده است بنابراین در کل میانگین پاسخ صحیح به سؤالات زیست شناسی در سال 97 ، 12.5 درصد و در سال 98 ، 14.8 درصد بوده است؛ یعنی داوطلبان سال 98 درس زیست‌شناسی را بهتر از سال 97 پاسخ داده‌اند.

همچنین آمارها بیانگر این است که اگر داوطلبی حتی به یک سؤال درسی، که در آن ناتوان است و ضعف دارد، پاسخ صحیح بدهد و البته به هیچ یک از سؤال‌های همان درس نیز پاسخ غلط ندهد نسبت به تعداد قابل توجهی از داوطلبان در همان درس، وضعیت بهتری خواهد داشت.

تعدادی از داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در دو درس زبان و ادبیات فارسی و زبان خارجی درصد منفی 33 را کسب کرده‌اند در صورتیکه اگر این داوطلبان تنها به چند سوال پاسخ درست دهند می‌توانند رتبه بهتری را کسب کنند.

در کل عملکرد داوطلبان گروه علوم تجربی حاکی از این است که داوطلبان این گروه در درس ادبیات میانگین 17.8، در درس عربی میانگین 18.5، در درس معارف میانگین 29.5، در درس زبان عمومی 12.5 را به دست آورده‌اند و در دروس اختصاصی زمین‌شناسی، ریاضی، زیست‌شناسی، فیزیک و شیمی به ترتیب درصدهای 2.7، 6.7، 14.8، 7.7 و 12.3 را به دست آورده‌اند. این درصدها نشان می‌دهد با وجود تعداد پرشمار در گروه علوم تجربی اما کیفیت علمی آنها براساس آزمون سراسری چندان مناسب نیست چراکه میانگین هیچ یک از دروس عمومی به 30 درصد و دروس تخصصی به 15 درصد هم نمی‌رسد و تحلیل این آمارها نشان می‌دهد که جمعیت زیادی از نیم میلیون کنکوری گروه تجربی عملا در رقابت این گروه حضور ندارند و تعداد زیادی براساس آرزوهای خود و نه براساس تلاش خود در این گروه ثبت‌نام می‌کنند.

البته تعداد کمی از این افراد در گروه‌های دیگر آزمایشی نظیر هنر و زبان‌های خارجی نیز شرکت می‌کنند اما بخش قابل توجهی انتخاب اول و آخرشان همان گروه علوم تجربی است با این حال لازم است که هدایت تحصیلی در زمان مدرسه با دقت بیشتری صورت گیرد چراکه اتلاف سرمایه در این گروه زیاد است و نیاز به ساماندهی جدی دارد.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور تجربی 98 درس زیست شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد

دفترچه سوالات اختصاصی گروه های «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

داوطلبان آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه رقابت کردند.

رقابت داوطلبان هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز  آغاز می‌شود.

دفترچه سوالات اختصاصی گروه های «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آغاز ماراتن کنکور هنر و زبان‌های خارجه
  • رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی
  • آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور از فردا
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند