Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:25:38 GMT

نیکوکار قلابی به دام قانون افتاد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۱۶۳۸

نیکوکار قلابی به دام قانون افتاد

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که در فضای فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی با عناوین مختلف و از مردم کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده به پلیس امنیت عمومی استان مبنی بر این که فردی در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی با عناوین مختلف می کند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز ادامه داد: با با تحقیقات ویژه پلیسی، نامبرده شناسایی و مشخص شد که با ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی با نام های مختلف و سواستفاده از نام برخی از شخصیت های مذهبی اقدام به اغوا کردن کاربران می کند.

فیض جعفری با بیان اینکه نامبرده در یک عملیات پلیسی دستگیر شد، توضیح داد: متهم با جذب فالوور و قرار دادن مطالب تبلیغاتی در صفحات خود، بیش از 106 هزار نفر در فضای مجازی و کانال های تلگرامی دنبال کننده دارد که با ارائه این گونه تبلیغات، صفحات وی بسیار پربازدید کننده است.

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس امنیت عمومی، در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر راه اندازی صفحات و کانال های مجازی به همراه اعضای خانواده اش و فروش محصولات طب سنتی، طب گیاهی، حرز و دعا، محصولات گیاهی و لوازم آرایشی و بهداشتی و جمع آوری کمک های مردمی در قالب خیریه، در فضای مجازی اعتراف کرد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان اینکه میزان کلاهبرداری های صورت گرفته از هموطنان تاکنون 20 میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم متهم ادامه دارد.

وی اذعان کرد: افراد سودجو با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک های مردمی در پوشش مؤسسات خیریه، حساب کاربران را هک کرده و یا با دادن شماره حساب، اقدام به کلاهبرداری در سطح وسیع می کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز از کاربران در فضای مجازی خواست برای انجام اموری مانند کمک های انسان دوستانه، خرید کالا و غیره به صفحات معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این نوع کلاهبرداری نشوند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی استان البرز دستگیری قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان طرح نور با هدف صیانت از فرهنگ و خانواده ایرانی اسلامی و حفظ عفاف و حجاب در کشور آغاز شده است و یکی از سوژه های پر تکرار و پر واکنش کاربران در فضای مجازی هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • شهروند رشتی مأمور قلابی را لو داد
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد