Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جهاد کشاورزی فاروج گفت: طرح های آبیاری نوین در سطح ۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان اجرایی شده و خرده مالکی، مهم ترین مانع در مسیر افزایش سطح آن است.

«حبیب الله مقتدر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از ۶ هزار هکتار طرح آبیاری نوین اجرا شده، پنج هزار هکتار با استفاده از تسهیلات یارانه دار بوده و هزار هکتار به صورت خودجوش از سوی خود کشاورزان اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون جهاد کشاورزی فاروج با اشاره به اینکه در 45 درصد زمین های آبی کشاورزی شهرستان، طرح های نوین آبیاری اجرا شده، افزود: امسال 550 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها در استان پیش بینی شده که از هر شهرستان به تناسب متقاضیانش می تواند از آن برخوردار شود.

 

وی راندمان در آبیاری سنتی را، 35 درصد، در آبیاری بارانی 70 درصد و در قطره ای 90 درصد عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح های آبیاری در 6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان، 22 میلیون متر مکعب صرفه جویی محقق شده است.

 

مقتدر مجموع سطح زمین های آبی شهرستان را، 11.8 درصد عنوان کرد و بیان داشت:  برای اجرای آبیاری قطره ای،  105 میلیون ریال، برای آبیاری قطره ای 175 میلیون ریال و برای آبیاری کم فشار 70 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

 

مقدار زمین های زراعی و باغی شهرستان حدود  67 هزار هكتار است که سالیانه حدود 38 هزار  هكتار زيركشت محصولات زراعی و باغی می رود.

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد سیستم آبیاری نوین آبیاری نوین فاروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان