Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای از دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خواست تا پرونده نمایندگان فعلی مجلس که به دلیل تخلفات مالی و اقتصادی ردصلاحیت شده‌اند، را جهت رسیدگی قضایی به قوه قوه قضائیه ارسال کند.

به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای از آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان خواست و علی لاریجانی رئیس مجلس خواست تا پرونده مربوط به نمایندگان فعلی مجلس که به دلیل تخلفات مالی و اقتصادی رد صلاحیت شده‌اند، را جهت رسیدگی قضایی به قوه قوه قضائیه ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به آیت الله جنتی شرح زیر است:

حضرت آیت‌الله جنتی
دبیر محترم شورای نگهبان

با سلام و احترام؛
ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیّه و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، نیک مستحضرید که جایگاه شورای نگهبان در نظام اسلامی راهبردی است. یکی از نمودهای اصلی ضرورت وجود ساختار شورای نگهبان در نظام اسلامی نگهبانی از ساختارهای نظام به ویژه مجلس شورای اسلامی است. نقش بی بدیل شورای نگهبان و نظارت استصوابی در بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی امری واجب و مبرهن بر همگان است.

در همین راستا نظر به اعلام نتایج بررسی صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی جهت انتخابات یازدهمین دوره مجلس که عمدتاً به گفته سخنگوی شورای نگهبان به دلایل مفاسد اقتصادی، مفاسد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت صلاحیتشان مورد تائید قرار نگرفته است از جنابعالی به عنوان رئیس شورای نگهبان که باید پاسدار اصول انقلاب اسلامی و ساختارهای نظام اسلامی باشد، تقاضامندیم پرونده‌های مربوط به این نمایندگان را جهت رسیدگی قضایی به قوه قوه قضائیه ارسال نمائید.

متن نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به رئیس مجلس هم به شرح زیر است:

جناب آقای لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیّه و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، نیک مستحضرید که مجلس شورای اسلامی در رأس امور و یکی از مظاهر مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است. بعد از گذشت چهل‌ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی باید به ساختار و کارآمدی نظام اسلامی برآمده از آن توجه ویژه‌ای کنیم.

اخیراً شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای سلامی را اعلام نموده است. در این میان تعداد قابل توجهی از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده‌اند که به گفته سخنگوی شورای نگهبان مهم‌ترین دلایل رد صلاحیت‌ها، مفاسد اقتصادی، مفاسد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت می‌باشد.

واضح است که یکی از دلایل اصلی رد صلاحیت امروز نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی عدم نظارت صحیح بر عملکرد و رفتار نمایندگان می‌باشد. باعث تاسف است که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اغلب پرونده‌های ارجاعی را در چارچوب وظیفه نمایندگی دانسته و افراد را تبرئه می‌نماید.

در همین راستا از جنابعالی تقاضامندیم تمامی پرونده‌های واصله در 4 سال گذشته که در هیئت نظارت بر رفتار نماینده‌گان مطرح شده مجدداً بررسی گردد و نتایج آن ضمن ارجاع به قوه قضائیه جهت برخورد با متخلفان، به اطلاع عموم مردم شریف برسد تا شاهد حضور گسترده مردم و مشارکت سیاسی بالا در انتخابات پیش رو باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای نگهبان دانشجویان مجلس شورای اسلامی آیت الله جنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات، از موافقت نمایندگان مجلس برای ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهادکشاورزی درباره عملکرد این سازمان در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن، به قوه قضاییه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه علنی امروز (سه‌ شنبه 4 اردیبهشت ماه) گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت 167 نفر از وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از آنجا که سازمان حفظ نباتات با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌هایی مثل سرطان، ناباروری، جهش‌های ژنتیکی، نقص جنین، مشکلات تنفسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد این تحقیق تفحص در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات ادامه داد: تخلفات متعددی از جمله در تخصیص و تأمین ارز ترجیحی، واردات سموم ممنوعه و تقلبی، صدور مجوزها و تایید سموم زیستی و قرنطینه‌های گیاهی احصا گردید که جهت برطرف نمودن و جلوگیری از تکرار آنها اصلاح قانون حفظ نباتات کشور مصوب سال 1346 ضروری می‌باشد.

استاد دانشگاه تهران افزود: قطعاً بدون این تغییرات و تحولات اساسی، استمرار وضعیت گذشته و فعلی، بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه خواهد افزود.

شایان ذکر است این گزارش با 167 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 193 رأی مأخوذه، به قوه قضاییه ارجاع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!