Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سلمان حیدری فرمانده انتظامی بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت:متاسفانه مالکان نمایشگاه‌های اتومبیل و برخی صاحبان خودرو به حق و حقوق شهروندان بی تفاوت و بی توجه بوده و با پارک کردن خودرو در محل عبور ویژه عابران (پیاده روها) و نادیده گرفتن حریم و سد معبر کردن مسیر، برای آنان مشکل ساز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه به مرور این پدیده نادرست و ناپسند به شکل یک فرهنگ غلط در می‌آید و اگر با خاطیان برخورد قانونی نشود و این روند تداوم داشته باشد، حتما عابران در آینده نه چندان دور از مزیت‌های تردد از پیاده رو‌ها محروم خواهند شد که این به هیچ وجه با حقوق شهروندی سنخیت ندارد.

سرهنگ حیدری با اشاره به نظرات شماری از شهروندان ساکن در مناطقی از بوکان، تصریح کرد: ساکنان این محلات با مراجعه به پلیس از پارک شدن خودرو‌ها در پیاده رو‌ها و گذرگاه‌های پیاده به عنوان نقض حقوق شهروندی یاد کرده و از این اقدام ابراز گله و ناراحتی کردند.

او ادامه داد: پیاده رو‌ها محل پارک خودرو‌ها نیست و ماموران راهنمایی و رانندگی باید با اتخاذ تدابیر جدی‌تر جلوی این کار ناخوشایند که نقض قوانین و مقررات محسوب می‌شود را بگیرند شهروندان با درج پیام‌های مختلف در فضای مجازی از ماموران راهنمایی و رانندگی درخواست داشتند موقع مشاهده این تخلف اغماض نکنند و علاوه بر جریمه خودروها، وسیله نقلیه پارک شده در حریم پیاده رو‌ها را به پارکینگ پلیس انتقال دهند تا حقوق عابران تضییع نشود.

سرهنگ حیدری اظهار داشت: صاحبان خودرو‌ها یقین بدانند که پارک کردن خودرو به عنوان یک اقدام بسیار ناپسند، موجب مزاحمت و تضییع حقوق عابران پیاده است و باید این عادت و رفتار غلط تغییر کند وقتی عابران با خودرو‌های پارک شده در پیاده رو‌ها مواجه می‌شوند به ناچار از سواره رو تردد خواهند کرد که این نیز ممکن است خطر برخورد با وسایط نقلیه عبوری را به همراه داشته باشد.

فرمانده انتظامی بوکان تاکید کرد: تجاوز رانندگان و صاحبان خودرو‌ها به حریم عابران پیاده از نظر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می‌شود و این افراد در صورت نادیده گرفتن حقوق عابران پیاده و به خطر انداختن جان آن‌ها باید مورد اعمال قانون قرار گیرند.

سرهنگ حیدری در ادامه با اشاره به ماده قانونی برخورد با این موضوع افزود: بر اساس ماده ۱۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، پلیس می‌تواند با صاحبان وسایط نقلیه پارک شده در پیاده رو‌ها برخورد قانونی کند و علاوه بر جریمه راننده خاطی، خودرو را نیز با جرثقیل به پارکینگ منتقل کند

وی با بیان اینکه بر اساس قانون و مقررات، رانندگان حق ندارند مسیر تردد عابران در سطح پیاده رو‌ها را سد کنند، اظهار کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده خودرو‌های پارک شده در پیاده رو‌ها و گذرگاه‌های پیاده، نسبت به صدور برگ جریمه و انتقال آن‌ها به پارکینگ پلیس اقدام می‌کنند.

سرهنگ حیدری از صاحبان خودرو‌ها و همچنین تعمیرکاران و دارندگان نمایشگاه‌های اتومبیل خواست از پارک کردن وسایط نقلیه خود در پیاده رو‌ها و گذرگاه‌های پیاده به جد خودداری کنند، که در غیر این صورت توسط ماموران راهنمایی و رانندگی مشمول اعمال قانون خواهند شد چرا که رعایت حقوق شهروندی از نکات مهم و بارز در موضوعات اجتماعی به شمار می‌آید و همه باید به رعایت حق و حقوق یکدیگر اهمیت قایل شوند.

فرمانده انتظامی بوکان با بیان اینکه پارک کردن خودرو در حریم پیاده روها، کار صحیحی نیست و علاوه بر نقض حقوق عابران چهره شهر را ناپسند و زشت جلوه می‌دهد و در صورتیکه معبر برای تردد عابران توسط خودرو‌ها مسدود شود آن‌ها به ناچار وارد قسمت سواره رو خواهند شد و این نیز خالی از حادثه نیست.   انتهای پیام/ط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی راهنمایی و رانندگی تخلفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده

به گزارش خبرآنلاین، رییس اداره تصادفات پلیس پایتخت از فوت عابر پیاده بر اثر بی توجهی راننده جرثقیل نیسان در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد.

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فوت عابر بر اثر بی توجهی راننده نیسان اظهار داشت: در ساعت ۰۲:۳۰ شب گذشته در مسیر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرق قبل از پل فرهنگ یک دستگاه جرثقیل نیسان که در این مسیر در حال تردد بوده به علت عدم توجه به جلو به شدت با یک نفر عابر پیاده برخورد می‌کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت با بیان اینکه سرعت زیاد نیز در این حادثه مزید بر علت عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده گفت: سرعت زیاد این جرثقیل نیسان باعث شد راننده دیگر نتواند وسیله خود را کنترل کند و در مواجه با عابر دیگر کاری از دستش برنیامده و چون زمانی برای ترمز کردن و ایست کامل نداشته با عابر پیاده به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: متأسفانه در اثر شدت ضربه عابر پیاده در محل حادثه فوت می‌کند.

سرهنگ جوانبخت گفت: بلافاصله پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی پلیس راهور پایتخت، در محل حادثه حاضر شدند و با ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند.

وی بیان داشت: به همین علت، در این محدوده شاهد بار ترافیکی به علت توقف خودروها برای دیدن حادثه تصادف بودیم که با تلاش همکاران و خارج کردن این وسیله از موقعیت تصادف بار ترافیکی کاهش یافت و به وضعیت قبل بازگشت.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب توصیه کرد: تمام حواس راننده حین رانندگی می‌بایست معطوف به رانندگی کردن باشد و طبق قوانین خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن صحبت با تلفن همراه ممنوع می‌باشد و رانندگان گرامی کاملاً باید به جلو توجه کافی داشته باشند تا بتوانند رانندگی ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشند.

در انتها سرهنگ جوانبخت اظهار داشت: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کلیه کاربران ترافیک شاهد وقوع چنین حوادث تلخی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898552

دیگر خبرها

  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت