Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@19:54:15 GMT

چکه کردن سقف برخی از مدارس در استان ایلام+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۲۷۵۴

چکه کردن سقف برخی از مدارس در استان ایلام+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

در حالی که در اولین روزهای فصل زمستان هستیم، سقف برخی از مدارس شهر ایلام چکه می‌کند و همین موضوع والدین و دانش‌آموزان را نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی روزهای گذشته کلیپی مبنی بر چکه کردن کلاس مقطع چهارم دبستان دخترانه شهید تکبیری واقع در خیابان خرمشهر به دست خبرنگاران فارس رسید که بر اساس این قطعه فیلم، نفوذ آب به داخل کلاس مذکور مشکلاتی را برای دانش‌آموزان در پی داشته است و این مساله واکنش‌های بسیاری را از سوی والدین دانش‌آموزان به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به اهمیت استاندارد سازی و ایمن سازی مدارس جای تامل است که مسوولان مربوط به عایق کاری مدارس بی توجه بوده‌اند.

نگرانی اولیای دانش‌آموزان

یکی از والدین دانش آموزان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: چکه کردن سقف کلاس فرزندانمان سبب دغدغه ذهنی اولیا شده است به طوری که از وقوع حادثه و اتفاق نگران هستند.

وی افزود: جای تاسف است مسوولان تا این حد به فضای تعلیم و تعلم بی‌توجه شده‌اند به گونه‌ای که حاضر نبوده‌اند حتی نسبت به ایزوگام این مدرسه اقدام کنند تا شاهد بروز چنین مشکلی نباشیم.

بروز برخی مشکلات در مدارس

یکی دیگر از اولیای دانش آموزان، می‌گوید: کار تعمیر مدارس باید در تعطیلات تابستان انجام شود تا شاهد بروز چنین مشکلاتی در ماه‌های تحصیلی نباشیم‌.

وی افزود: بروز مشکلاتی از قبیل خرابی شوفاژ، چکه کردن سقف و ... در برخی از مدارس استان رخ می‌دهد و ضروری است برای حل این مشکلات چاره اندیشی کنند.

دلیل اصلی بروز مشکل

در این راستا نصرت‌اله رحیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: عدم نگهداری مناسب از ایزوگام به شکستگی عایق قدیمی و مهیا شدن جهت نفوذ آب به زیر سقف تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: درسال تحصیلی ۹۸ با مراجعه معاون و مسوول خدمات آموزش و پرورش به مدرسه مزبور جهت ایزوگام، مدیران مدرسه اظهار داشته‌اند که ساختمان اصلی نیاز به ایزوگام ندارد و ساختمان‌های سرویس بهداشتی و جانبی ایزوگام و مقداری نیز تعمیرات از جمله سنگ فرش راهرو و... به عنوان تعمیر ضروری انجام گرفته است.

لزوم تعمیر مدارس آسیب دیده

مدیرکل نوسازی مدارس استان، ادامه داد: همچنین این اداره هر ساله در راستای عدم بروز چنین مشکلاتی در حد اعتبارات ابلاغی، ایزوگام انبوه در اختیار شهرستان‌ها برای رفع چنین مشکلاتی قرار می‌دهد.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه  مدیران مدرسه، ایزوگام ساختمان اصلی را در اولویت قرار نداده‌اند نه قصور از طرف نوسازی مدارس است و نه آموزش و پرورش.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام در پایان اظهار کرد: با این اوصاف تعمیر و مرمت ایزوگام این مدرسه به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

ایزوگام مدارس در اولویت چندم مدیران مدارس است !

در همین راستا یکی از مدیران مدارس در ایلام، گفت: یکی از دلایل اصلی اینکه مدیر یک مدرسه عایق کاری را در اولویت قرار نمی‌دهد این است که فضای آموزشی با مشکلات دیگری مواجه است و همین امر سبب می‌شود عایق کاری ساختمان مدرسه در اولویت چندم قرار گیرد که آن هم با توجه به کمبود اعتبارات انجام نمی‌شود.

ضروری است مسوولان ارشد استانی با توجه به اهمیت استاندارد سازی فضاهای آموزشی با تزریق اعتبارات به موقع و کافی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و به تعمیر و تجهیز مدارس کمک کنند.

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس ایلام دانش آموزان فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند

سلیمان زاده از برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع پیشگیری از اعتیاد در مدارس پسرانه هوراند با مشارکت اداره آموزش و پرورش  خبر داد و گفت:این نمایشگاه  برای ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان دبیرستانی با هدف آگاه سازی دانش آموزان از مضرات و آسیب‌های سوء مصرف مواد در حال برگزاری است که با استقبال دانش آموزان دبیرستانی مواجه شده است.

وی افزود: این نمایشگاه از مدرسه شهید مطهری آغاز شده و در سایر مدارس پسرانه دبیرستانی نیز برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد