Web Analytics Made Easy - Statcounter

وابستگی‌های فامیلی موجب شده تا شاهد برخی از مشکلات و آسیبها در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم که در سال های اخیر موضوعاتی مثل طایفه سالاری اداری و پارتی بازی در بکارگیری و استخدام نیروها را با همه وجود احساس کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ پس از گذشت چندین ماه که اداره کل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست اداره می‌شد امروز و با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مدیرکل جدید این  دستگاه نظارتی در استان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت بسیاری از استان های کشور استانی نوپا به شمار می رود و به همین دلیل نسبت به سایر استان های کشور برخی امور را کمتر تجربه کرده است.

استانی که مردمانی انقلابی و پای کار دارد اما به دلایل مختلف از جمله مسائل عشیره ای و طایفه ای برخی قوانین به درستی در استان اجرا نمی شود.

همین وابستگی‌های فامیلی موجب شده تا شاهد برخی از مشکلات و آسیبها در استان باشیم که در سال های اخیر موضوعاتی مثل طایفه سالاری اداری و پارتی بازی در بکارگیری و استخدام نیروها را با همه وجود احساس کنیم.

استان کهگیلویه و بویراحمد با همه ظرفیت هایی که دارد از قافله توسعه عقب مانده است و دلیل آن هم عدم التزام و رعایت قانون در ادارات و دستگاهها و توسط مسوولانی است که طایفه و جناح را بر منافع مردم مقدم می دارند.

از این جاست که باید وظیفه و رسالت دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی را بسیار سنگین دانست چرا که در صورت هرگونه کوتاهی در نظارت شاهد مشکلات به مراتب بیشتر و قانون شکنی های سنگین تر در استان خواهیم بود.

در سالهای اخیر رشد پارتی بازی و قانون شکنی در به کارگیری نیروهای اداری در استان کار را به جایی رساند که احکام سنگینی مثل شلاق برای برخی از مسوولان استان صادر شد و یا که بکارگیری فله ای نیرو در برخی ادارات به گونه ای بود که صدای اعتراض مردم درآمد و همان نیروها که بیش از ماه ها به کار گرفته شده بودند از کار برکنار شدند و این گونه بسیاری از خانواده ها دچار آسیب های روحی شدید شدند.

مشکلات کهگیلویه و بویراحمد تنها در استخدام های فله ای و طایفه ای خلاصه نمی شود بلکه پارتی بازی در بسیاری از ادارات و در زمینه های مختلف موجب نارضایتی مردمی بیش از همه دوره ها شده است.

زمین خواری و تعدی و تجاوز به اراضی ملی و خاموشی دستگاه ها در برابر چنین اقدامات سودجویانه هم موجب بروز مشکل جدی در استان شده است.

استفاده شخصی از بیت المال و همچنین ارائه تسهیلات به افراد خاص و از بین رفتن سرمایه کشور و استان توسط عده ای خاص که به غیر از سودجویی کار دیگری برای استان نکرده اند موضوعی است که ابوالهادی مدیرکل جدید بازرسی استان می بایست در دستور کار قرار دهد.

به گزارش فارس، شاید یکی از دستگاه هایی که اگر شبانه روز و به همه توان در این استان فعالیت کند باز هم در اجرای وظایف و ماموریت خود وقت کافی و مقتضی نداشته باشد سازمان بازرسی است چرا که با حجم عدیده ای از  چنین تخلفاتی در استان روبرو بوده و هستیم.

سازمان بازرسی در دوره کنونی که دستگاه قضایی و به خصوص رئیس آن عزم جدی برای مقابله با فساد در کشور دارد باید برای ترسیم مسیر درست استان و عبور از تخلفات با همان رویکرد آیت الله رئیسی انجام وظیفه کند تا بلکه کهگیلویه   و بویراحمد روی ریل و روال عمل به قانون قرار گیرد.

سازمان بازرسی می‌تواند در خصوص اعتباراتی که تاکنون در استان هزینه شده و نحوه هزینه و دستاوردهای آن در همه حوزه‌ها از جمله در زمینه کشاورزی و صنعت و گردشگری تحقیق کرده و اگر خطایی بوده با برخورد قاطع اجازه ندهد از این پس و بیشتر از این به استان و مردم مظلوم آن اجحاف شود.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سلیمان شهبازی، امروز، _ پنجشنبه، سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی شدن طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب»، اظهار کرد: پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیل‌گری در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه کتاب اجرا شد.

وی افزود: در مرحله اول این طرح ۸۰ جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به استان ارسال و طی مراسمی در مدرسه سمیه و شهید یوسفی بخش کم برخوردار مهریان جای گذاری شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کود بر و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس به استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نخست این طرح دو قفسه به‌همراه کتاب و سرگرمی اهدا شد.

وی تصریح کرد: طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 745813

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت