Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اصلاح زمانبندی اجرای برخی از مواد دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشرین بورسی و فرابورسی به استثنای بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و لیزینگ را ابلاغ کرد.

 سعید محمد علیزاده به کلیه شرکت‌های سهامی عام پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس و حسابرسان معتمد سازمان بورس، اصلاح زمانبندی اجرای برخی از مواد دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشران را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، پیرو ابلاغیه ۱۲ آبان و ۳ مهر سال ۹۷ و ۹۸ و طبق مصوبه ۴ دی ماه هیات مدیره سازمان بورس، مقرر شد به منظور دریافت راهکارهای عملی اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس از طریق اخذ نظرات ذینفعان و فعالان بازار و متعاقب آن اصلاح اساسنامه نمونه شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس ( به استثنای بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و لیزینگ)، تاریخ لازم الاجرا شدن برخی مفاد دستورالعمل فوق طبق جدول زمانبندی زیر اصلاح شود:

سایر مواد دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس به شرح موارد مندرج در ابلاغیه ۱۲ آبان سال گذشته لازم الاجرا هستند.

همچنین مهلت ارائه شده جهت اصلاح اساسنامه نمونه بانک ها، شرکت های بیمه و لیزینگ، مشمول زمان بندی فوق نبوده و اصلاحات مورد نیاز جهت اعمال در اساسنامه این دسته از ناشران پس از هماهنگی با مراجع نظارتی آنها مشخص و متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

 ایبِنا

برچسب ها: بورس ، شرکت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز

نخستین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده 4 قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیند‌های طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضا‌ها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال 1402 شاهد 64 هزار و 832 امضا و پرداخت الکترونیک برای تاسیس شرکت‌ها و 352 هزار و 275 امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکزثبت شرکت‌ها، 417 هزار و 103 فقره کاهش داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز