Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:49:25 GMT

ورود به فضای مجازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۲۹۳۲

ورود به فضای مجازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست کمیته آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه در تکمیل جلسه قبلی با موضوع تاثیر نهادهای دینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.

وی افزود: گزارشی از جلسه قبلی به ما رسید که دریافتیم نهادهای دینی با همکاری سایر نهادها می‌توانند تاثیر مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی تصریح کرد: پیمایش‌های دینی در رابطه با تاثیر نهادهای مذهبی انجام شده و به نتیجه‌ای که عرض کردم یعنی همان تاثیر نهادهای مذهبی بر آسیب‌های اجتماعی مثبت بوده است.

وزیر کشور تصریح کرد: قرار شد تا مصوبات این جلسه به عنوان یک سند بالادستی تنظیم شود تا همکاری بین نهادهای دینی را شاهد باشیم که البته هر حوزه وظایف مربوط به خودش در این سند به او واگذار می‌شود.

وی افزود: موضوع دیگری که در این جلسه صحبت کردیم موضوع فضای مجازی بود. درست است که تاکید بر استفاده مثبت از فضای مجازی شده است اما باید بدانیم که آسیب‌های این فضا بیشتر از تاثیرات مثبت آن است. تصمیم گرفته شد آسیب‌های مربوط به حوزه فضای مجازی به یک کارگروه واگذار شود تا آسیب‌های اجتماعی حاصل از فضای مجازی هم کنترل شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: کمک گرفتن از حوزه علمیه خواهران موضوع دیگری بود که در این جلسه صحبت کردیم. قرار شد تا نقش این نهاد در تاثیر سبک زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بررسی شود.

وزیر کشور گفت: معتقدیم موضوع آسیب‌های اجتماعی را فقط باید به صورت اجتماعی حل کنیم و بهترین روش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی روش پیشگیری است.

کد خبر 4829293 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قاسم سلیمانی شهر تهران دستگیری سارق سقوط هواپیما محسن هاشمی سقوط هواپیمای اوکراینی بارش برف آلودگی هوا سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد؛ سرهنگ یاوری در دومین جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد، گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.   وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.   سرهنگ نعیم یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

دیگر خبرها

  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی