Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه مأموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت را به معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

دکتر طهرانچی تأکید کرده است: این بخشنامه، با توجه به سند دانشگاه اسلامی و در راستای پیاده‌سازی راهبردهای آن ازجمله راهبرد 13 نظام آموزشی مبنی بر تحول هدفمند فرصت های مطالعاتی و ساماندهی و هدایت علمی و فرهنگی دانشجویان و اساتید با توجه به نیازها و اولویت های کشور، ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به راهبرد 4 نظام پژوهش و فناوری در سند دانشگاه اسلامی، مبنی بر ساماندهی و هدفمندسازی برنامه های پژوهشی براساس مزیت های نسبی و رقابتی و مأموریت‌گرایی دانشگاه و همچنین به منظور ارتباط پیوسته و هدفمند اعضای هیأت علمی با سایر دانشگاه ها و مؤسسات علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی، در راستای توانمندسازی علمی و آشنایی با دستاوردها و روش های جدید علمی و فناوری و نیز رفع مشکلات جامعه و صنعت و اعتلای موقعیت علمی و فناوری کشور و حضور در عرصه های علمی بین‌المللی، از دیگر چشم‌اندازهای ابلاغ این بخشنامه است.

بخشنامه مأموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت، در 19 ماده و 28 تبصره ابلاغ شده و دارای رویکردهایی ازجمله تغییر فرصت مطالعاتی به مأموریت مطالعاتی در راستای رفع مشکلات دانشگاه، جامعه و صنعت با اولویت نظام موضوعات دانشگاه، سامان‌بخشی مأموریت مطالعاتی اعضای هیأت علمی و دانشجویان در داخل و متقاضیان خارج از دانشگاه، امکان مأموریت مطالعاتی در جامعه و صنعت در کنار مأموریت مطالعاتی در خارج از کشور، تدوین فرآیند پذیرش مأموریت مطالعاتی برای متقاضیان خارج از دانشگاه برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی، مرتفع‌سازی نقص های بخشنامه های قبلی درخصوص مشکلات مالی و ارزی متقاضیان مأموریت مطالعاتی و تفویض اختیارات مرتبط با مأموریت مطالعاتی در جامعه و صنعت به شورای پژوهش و فناوری استان ها است.

براساس بندهای این بخشنامه و با توجه به اینکه هدفمند شدن مأموریت مطالعاتی در راستای نظام موضوعات دانشگاه با هدف رفع مشکلات دانشگاه، جامعه و صنعت، از اولویت های راهبردی دانشگاه است، لازم است مسئولان دانشگاه در حوزه های مختلف اهتمام ویژه نسبت به اجرای صحیح، دقیق و بهنگام این بخشنامه داشته باشند.

گفتنی است، بخشنامه مأموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت که به تفصیل تدوین شده و شامل مواردی ازجمله تعریف ها، اهداف، شرایط اجرای دوره مأموریت مطالعاتی، ضوابط و شرایط متقاضی، الزامات متقاضی، وظایف واحد عملیاتی، امتیازات و الزامات دانشگاه، فرآیند ارزیابی گزارش مأموریت مطالعاتی، وظایف شورای پژوهش و فناوری استان، فرآیند صدور مجوز استفاده از مأموریت مطالعاتی، مدارک موردنیاز برای بررسی متقاضیان استفاده از دوره مأموریت مطالعاتی و... است، در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

188 / 188 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی محمدمهدی طهرانچی مأموریت مطالعاتی بخشنامه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی محمدمهدی طهرانچی بخشنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه دیدار‌های سال جدید خود با معاونت‌ها و مراکز سازمان مرکزی صبح امروز با معاون، مدیران، روسای مراکز و کارکنان معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دطهرانچی در ابتدای این دیدار گفت: این ایام فرصتی است تا به بهانه تجدید سال و نوآوری خلقت با همکاران در حوزه‌های مختلف گرد هم آییم و سخن بگوییم. سال جدید با ماه مبارک رمضان آغاز شد و با عملیات وعده صادق که جلوه‌گری ثمرات استقامت مردم خوب ما در عرصه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است، نمایان کرد و نشان داد اگر بخشی از نظام گوش به فرمان رهبر باشند و با فرمان ایشان حرکت کنند، چگونه می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را با اقتدار، صلابت و غرورآفرین در بالاترین سطح ممکن نشان دهند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای از سرداران کشور هدف، تلاش و زحمات خود را برای ارتقای این سرزمین گذاشتند و افتخار و غرورآفرینی را برای مردم ایران به ارمغان آورده و نشان دادند چگونه با وجود همه سختی‌ها، تحریم‌ها و مشکلات می‌توان الگو بود. آنچه که واقع شده ماحصل تدبیر و نگاه بلند ایشان است. خدا را به سبب نعمت رهبری و وجود سردارانی که جز عزت و اقتدار ملت ایران به چیزی نمی‌اندیشند، شکرگزاریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های جاوید در معاونت توسعه و مدیریت منابع گفت: ایشان با همکاری مجموعه مدیران و کارکنان خدوم و پرتلاش معاونت توانستند با بکارگیری دانایی و توانایی خود بار سنگین این معاونت را به دوش بکشند. دانشگاه آزاد اسلامی اصل تحول را دنبال می‌کند و در این مسیر معاونت توسعه و مدیریت منابع بهتر از همه عوامل با اهمیت ساختار و آرایش مجموعه برای رسیدن به تحول آشناست. برای تحول باید به ساختار، ترکیب ساختار و اعضا توجه داشت.

طهرانچی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم برای درک پدیده‌های انسانی و اجتماعی از مثال پدیده‌های طبیعی استفاده می‌کند، اظهار کرد: در نظام خلقت بحثی تحت عنوان اثر ساختار به خاصیت داریم و هر خاصیتی به پدیده فیزیکی ظاهر شود، تابع از ساختار پدیده است؛ بنابراین شاکله ترکیبی از جنس و ساختار خواهد بود، تفاوت رنگ طاووس و فرق الماس و دوده به ساختار آنها مربوط می‌شود؛ بنابراین اگر انتظار خاصی از ساختار داشته باشیم، باید آرایش ساختار قابلیت آن را داشته باشد. وقتی دنبال مدیریت منابع هستیم، باید ساختار آن را ایجاد کنیم، چرا که بدون ساختارسازی و بازمهندسی ساختار، مدیریت منابع میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برای تحول باید در ساختار و نقاط شبکه تغییرات جدی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که برخی افراد در مواجهه با تحول محافظه کارانه برخورد کرده و نسبت به آن مقاومت می‌کنند، باید افرادی داشته باشیم که در تحول، سیال و روان نسبت به ساختار عناصر تشکیل دهنده آن عمل کنند. دانشگاه آزاد اسلامی اکنون در وسط عملیات عبور از بحران است، زمانی بحران همه اجزای این دانشگاه را درگیر کرده بود و اگر سیر منفی کاهش ۱۵۰ هزار دانشجو در سال ادامه می‌یافت و جمعیت دانشجویی به جای رشد از ۸۳۰ هزار نفر به ۶۸۰ هزار نفر می‌رسید و پاسخ مناسب به تحول با تغییر ساختار و عناصر تشکیل دهنده ساختار و تغییر روند اتخاذ نمی‌شد، این دانشگاه با بحران‌های شدیدی مواجه بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: قرار داشتن در وسط عملیات یعنی عملیات باید شتابان پیش برود. واقعیت این است که جمعیت دانشجویی شهریه پرداز موقت است و باید اتفاقات بزرگی را رقم بزند. به همین دلیل بنده در جلسات متعدد با اعضای هیأت علمی در قالب گروه‌های کشوری می‌نشینم و ساعت‌ها بحث‌های فنی می‌کنیم. یکی از اتفاقات مهمی که در دوره تحولی دانشگاه آزاد اسلامی محقق شده، شبکه سپاری است و از این طریق می‌خواهیم جایگاه سازمان مرکزی را از قلب مجموعه به مغز تغییر دهیم. هنر مغز شبکه سازی و کمترین دخالت مستقیم در امور است. دانایی که برای مغز حاصل می‌شود از شبکه سازی است و توانایی آن هم مبتنی بر شبکه است.

دکتر طهرانچی اظهار کرد: شبکه سازی یکی از کار‌های است که در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال شد و سامانه‌های پژوهشیار، آموزشیار، حسابیار و ... در این راستاست. واقعیت این است که ما به این نتیجه رسیدیم که اگر آرایش دانشگاه آزاد اسلامی تغییر نکند و متحول نشود، این دانشگاه دوباره دچار بحران خواهد شد، اما بحمدالله با ایجاد سامانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی توانسته ایم امور مختلف را مدیریت کنیم، به عنوان نمونه، ثبت نام نیمسال دوم سال تحصیلی بسیار بدموقع بود و با تعطیلات نوروز همزمان شد، اما از آنجایی که سامانه پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده، متقاضیان ثبت نام در این دانشگاه به راحتی در ایام تعطیلات نوروز توانستند در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی، مسیر تحول است و آن را یک باید می‌دانیم، نه شاید. تحول، انتخاب نیست، بلکه اجبار بوده و هسته اصلی تحولی، توسعه و مدیریت منابع است. در مسیر تحول، جماد، یخ زدگی و تحجر ممنوع است.

در ادامه این نشست مدیران و کارکنان معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های خود پرداختند و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز به موضوعات مطرح شده در حوزه‌های معیشتی، مسکن کارکنان، خدمات رفاهی، بیمه تکمیلی و ... پاسخ داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • دکتر طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی