Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید حمزه‌زاده در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تایید لغو ۸۰ درصد سفرهای ورودی گردشگری از کشورهای اروپایی و آمریکایی پس از وقوع حوادث اخیر به ایران گفت: این شرایط موقتی است و ما با اعمال سیاست‌ها و تصمیم‌ها می توانیم از این بحران عبور کنیم.

وی با بیان اینکه عبور از شرایط فعلی تنها با کمک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میسر نمی‌شود، افزود: برای از عبور از این دوران باید تمام ارکان دولت وارد شوند و از بخش خصوصی کمک بگیری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه‌زاده درباره راهکارهایی برای بهبود گردشگری گفت: مهیا کردن شرایط ورود دیگر گردشگران خارجی؛ مانند چینی‌ها،‌ روس‌ها و هندی‌ها به ایران یکی از روش هایی است که می ‌تواند بخشی از خسارت لغو شدن تورهای اروپایی را کاهش دهد. کشورهای ذکر شده جمعیت زیادی دارند و قطعا میزان زیادی از شهروندان این کشورها سالانه به سفرهای خارجی می روند که ایران می‌تواند مقصد مناسبی برای آنها باشد.

وی افزود: اگر دولت در راستای تسهیل ورود گردشگران این کشورها به ایران تصمیم ‌هایی اتخاذ کند، بخش خصوصی نیز از آن حمایت جدی خواهد کرد و برای ورود گردشگران این کشورها تمهیدات لازم از جمله بکارگیری سرآشپزهای مخصوص این کشورها برای تهیه غذاهای مورد نظر آنها را می اندیشد.

حمزه زاده توجه جدی به گردشگر داخلی را در شرایط کنونی لازم دانست و گفت: زیرساخت گردشگری خارجی،‌ گردشگری داخلی است، در همه کشورهای توسعه یافته، در حوزه گردشگری، سفرهای داخلی در اولویت قرار دارد.

رئیس جامعه هتلداران اضافه کرد: گردشگری داخلی زیرساخت‌های لازم برای گردشگری خارجی را مهیا کرده و از طرف دیگر فرهنگ گردشگری را به وجود می‌آورد و بخش گردشگری را آماده برای پذیرش گردشگر خارجی می کند.

حمزه زاده افزود: برای توسعه گردشگری داخلی باید تمام ارکان دولت وارد کار شوند و همه متعهد به تدوین و اعمال سیاست‌هایی باشند که به توسعه گردشگری کمک کند. در این شرایط بخش خصوصی نیز همکاری لازم را انجام می‌دهد؛ البته این سیاست‌ها برای توسعه و ترویج گردشگری داخلی باید واقعا به نفع گردشگر باشد یعنی گردشگر باید به نتیجه برسد که استفاده از تورهای گردشگری در مقایسه با این که بدون استفاده تور سفر کند به صرفه تر و حداقل ۳۰ درصد ارزان تر است.

تخصیص بنزین سفر یکی از راهکارهای افزایش و تشویق مردم به سفر

وی توزیع سفر در مکان‌هایی با وجود جاذبه کمتر مقصد گردشگری و همچنین محدود نشدن سفر به فصول خاص را از جمله موارد مهم برای توسعه گردشگری داخلی دانست و گفت: وزارت گردشگری همواره در تلاش برای اجرایی شدن این سیاست‌ها بوده؛ ولی بارها با تغییرات مدیریتی این روند مختل شده است.

حمزه‌زاده پیش از این با اشاره به ضررهای وارده به هتل‌ها به خاطر حجم رزروهای ابطال شده، گفته بود: خسارت سنگینی به اقامتگاه‌ها وارد شده است، هم از ناحیه ابطال مسافران داخلی پس از سهمیه‌بندی بنزین و هم پس از حوادث اخیر که حجم لغو رزرو مسافران خارجی را افزایش داده است. بررسی‌های اولیه در هتل‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد رزرو گردشگران اروپایی و آمریکایی در یکی دو ماه آینده لغو شده است. این لغوها تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ ادامه دارد.

حمزه‌زاده گفت: با توجه به این شرایط و درک وضعیت آژانس‌های مسافرتی ما از هتلداران می‌خواهیم در صورت ابطال رزروها، طبق قرارداد با آژانس‌ها رفتار کنند. اگر آژانسی با هتلی قرارداد ندارد توصیه می‌شود طبق ضوابط رزرو و ابطال اقدام شود. همچنین لغو رزرو مسافران انفرادی که خارج از آژانس سفر می‌کنند نیز تابع دستورالعمل لغو است.

برچسب‌ها گردشگری سقوط هواپیما علی ‌اصغر مونسان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سقوط هواپیما علی اصغر مونسان ایران گردشگری سقوط هواپیما علی اصغر مونسان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش

تشکیل شوراها و کمیته های تخصصی اجرایی، دستور جلسه چهارمین نشست ستاد سفرهای تابستانی کیش بود.

کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری با مشارکت و نظارت سازمان منطقه آزاد کیش و مشارکت تمامی جوامع صنوف کیش وبا ایجاد بستر لازم برای رونق گردشگری و هموارسازی جذب گردشگران داخلی و خارجی تشکیل می‌شود.

کنسرسیوم با یادآوری لزوم ایجاد انگیزه و مشوق سفر به کیش و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش را بهره‌ور و مسیر رونق گردشگری را تسریع و تسهیل می‌کند.

سرهنگی با تاکید بر اصلاح و ارتقاء رویه خدمات رسانی در جزیره کیش و در شان گردشگران و برخورد با متخلفان و با اشاره به بسترسازی پلت فرم گردشگری بر اساس نظرسنجی مردمی گفت: فصل کم فروغ گردشگری کیش در تابستان فرصت مغتنمی است تا تمامی مراکز گردشگری در زمینه بازسازی و تجهیز مجموعه خود و آموزش کارکنان و اصلاح و ارتقاء خدمات رسانی به گردشگران بکوشند.

رحیم سرهنگی در سومین نشست "ستاد سفر‌های تابستانی کیش" که با حضور نمایندگان جوامع صنوف، معاونان گردشگری، توسعه مدیریت و فرهنگی اجتماعی این سازمان و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش عصرشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد؛ از تدوین برنامه‌های راهبردی و خلاقانه در راستای رونق بخشی پایدار گردشگری این منطقه بویژه در فصل کم فروغ تابستان خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری با مشارکت و نظارت سازمان منطقه آزاد کیش و مشارکت تمامی جوامع صنوف کیش تشکیل می‌شود؛ خاطر نشان کرد: ایجاد بستر لازم برای رونق گردشگری و هموارسازی جذب گردشگران داخلی و خارجی از اهداف کلیدی این کنسرسیوم است.

وی با یادآوری لزوم ایجاد انگیزه و مشوق سفر به کیش ادامه داد: این کنسرسیوم ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش را بهره‌ور و مسیر رونق گردشگری را تسریع و تسهیل می‌کند.

سرهنگی با تاکید بر اصلاح و ارتقاء رویه خدمات رسانی در جزیره کیش و در شان گردشگران و برخورد با متخلفان و با اشاره به بسترسازی پلت فرم گردشگری بر اساس نظرسنجی مردمی گفت: فصل کم فروغ گردشگری کیش در تابستان فرصت مغتنمی است تا تمامی مراکز گردشگری در زمینه بازسازی و تجهیز مجموعه خود و آموزش کارکنان و اصلاح و ارتقاء خدمات رسانی به گردشگران بکوشند.

وی برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های جذاب فرهنگی، مذهبی و ورزشی با رویکرد ورزش‌های دریایی، جشنواره غذا و سنت ها، هفته فرهنگی استان‌ها و برپایی همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی را به عنوان مولفه‌های اصلی رونق گردشگری کیش عنوان کرد و خواستار تولید محتوا و برجسته سازی جاذبه‌های کیش برای بازار‌های هدف داخلی و خارجی و انتشار آن از طریق رسانه ملی، پلتفرم‌های نمایش خانوادگی و فضای مجازی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پیش نیاز توسعه گردشگری کیش را توسعه همه جانبه و متوازن و فراهم کردن زیرساخت‌ها با اجرای برنامه‌های نوآورانه و خلاق عنوان کرد و افزود: برای رونق گردشگری در این منطقه باید همه بخش‌ها همگام با هم رشد کنند تا همزمان با اجرای برنامه‌های مربوط به توسعه گردشگری، پاسخگوی نیاز‌های گردشگران وایجاد علاقه مندی برای سفر‌های مجدد گردشگران به کیش باشیم.

وی از تشکیل کارگروه مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کیش، با مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و تمام طرف‌های موثر در بهبود وضعیت پرواز‌ها؛ موضوعات مربوطه را پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است این سومین نشست هم اندیشی در راستای اجرای همکاری‌های مشترک بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تشکیل ستاد سفر‌های تابستانی و تحقق مفاد مذکور، به صورت مستمر و دوره‌ای ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • برقراری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد