Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: بیشترین محور فعالیت‌های اوقات فراغت این کانون‌ها با ۲۶ درصد به بخش قرآن و عترت اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام نقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کانون‌ها به حوزه اوقات فراغت اختصاص دارد که 18 درصد فعالیت‌ها مربوط به آموزش و توانمندسازی، 12 درصد اجتماعی و 14 درصد در بخش هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 16 درصد فعالیت‌ها در بخش ورزش و سلامت و 4 درصد شبکه‌سازی و فضای مجازی است، بیان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی 8 درصد و بخش قرآن و عترت با آموزش 1062، 26 درصد محور فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به خود دادند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه تا کنون 9759 نفر در زنجان عضو این کنون‌ها هستند، ابراز کرد: 5284 نفر از این افراد در زنجان، 492 نفر در طارم، خدابنده 2046 نفر در خدابنده هستند.

این مسئول ادامه داد: 187 نفر در ماهنشان، 902 نفر در خرمدره، 99 نفر در سلطانیه، 690 نفر در ابهر و 60 نفر در ایجرود در سایت بچه‌های مسجد ثبت‌نام کردند و در فعالیت‌های فرهنگی و هنری شرکت دارند.

یارمحمدی با بیان اینکه 1424 باب مسجد در سطح استان وجود دارد، یادآور شد: 357 کانون فرهنگی و هنری در جوار مساجد شکل گرفته که در واقع یک چهارم مساجد استان از این کانون‌ها بهره‌مند هستند.

وی به اجرای طرح تلاوت نور در مساجد اشاره کرد و افزود: برای انس بیشتر مردم با این کتاب الهی، روزانه یک تا 2 صفحه از قرآن تلاوت می‌شود که حتی این کار به مساجدی که کانون ندارند هم توسعه یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کانون های مساجد زنجان اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان در ایام ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از الگوهای بسیار خوب در کشور برگزار می‌شود که استان کرمانشاه نیز سال گذشته برای نخستین بار این نمایشگاه را با برنامه‌ریزی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برپا کرد.

وی با تاکید بر اهداف برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، افزود: این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ و روحیه انس با قرآن و آشنایی با فضای قرآنی و همچنین درک مفاهیم از راه‌های مختلف در غرفه‌ها خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۰ فروردین‌ماه با بیش از ۴۰ غرفه با موضوعات مختلف در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد آغاز به کار خواهد کرد.

جلالی تاکید کرد: غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت با موضوعات متعدد اما با یک محوریت واحد به مدت ۶ روز فعالیت داشته و امسال با شناسایی و سپس رفع نواقص در نمایشگاه سال گذشته به دنبال یک فضای شاد معنوی به‌ویژه برای جامعه هدف کودک و نوجوان خواهیم بود.

وی به لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها بر برپایی یک نمایشگاه قرآنی مطلوب در استان کرمانشاه تاکید و بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات مختلف قرآنی، کرسی‌های تلاوت، تفسیر آیات، بازی‌های قرآنی برای سنین کودک و نوجوان، معرفی کتاب‌ها، مفاخر حوزه قرآنی و همچنین فعالین، حافظان و قاریان و… به همراه یک فضایی شاد و معنوی دنبال می‌شود.

جلالی در پایان یادآور شد: لازمه شناخت و تبلیغات مناسب برای معرفی نمایشگاه قرآن و عترت به کار فضای رسانه به ویژه صدا و سیما است که با پوشش خبری از قبل و حین برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه می‌توان مردم را به این نمایشگاه دعوت و جذب کنیم.

فعالان قرآنی، مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های اداری مختلف استان ازجمله آموزش و پرورش، دانشگاه رازی، بسیج، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در نمایشگاه قرآن کرمانشاه با برپایی غرفه‌هایی قرآنی از جمله شرکت کنندگان و برگزار کنندگان نمایشگاه خواهند بود.

خبرنگار: علی امیری

انتهای خبر/

کد خبر: 1225446 برچسب‌ها کرمانشاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان