Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:26:57 GMT

آزادسازی بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی در لاریجان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۳۴۳۷

آزادسازی بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی در لاریجان

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار صانعی رئیس حوزه قضائی لاریجان گفت: پیرو منویات و دستور العمل رئیس قوه قضائیه در خصوص حفظ حقوق عامه خصوصاً ضرورت حراست از اراضی ملی و پوشش‌های گیاهی و ممانعت از تغییر کاربری اراضی در جهت بکر نگه داشتن محیط زیست با حضور دستگاه قضائی، اکیپ انتظامی، اداره جهاد کشاورزی شهرستان آمل وبخش لاریجان به روستای کندلو وارد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضائی در ادامه افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر تصرف بخشی از اراضی ملی در خارج از بافت روستای کندلو، شخص یا اشخاصی بامحصور کردن و کاشتن پایه‌های آهنی به همراه بتن و فنس کشی در دل عرصه ملی، اقدام به تصرف قریب به ۱۰ هکتار از اراضی کرده بودند.

صانعی اظهار داشت: با صدور دستور قضائی و با به کار گیری کلیه عوامل اجرایی، تمامی آثار تصرف، جمع آوری و عرصه مذکور به حالت سابق برگردانده شد.

رئیس حوزه قضائی لاریجان اظهار داشت: تصرف اراضی ملی، پدیده شومی است ومتاسفانه انجام می‌شود به طوریکه، اراضی ملی ومنابع طبیعی را به قطعات کوچک‌تر تفکیک می‌کنند که این مورد، با جدیت در دستور کار این حوزه قضائی قرار دارد وبا هماهنگی با مرکز استان نیز با آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 4829340

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری مازندران اراضی ملی رفع تصرف از اراضی ملی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام شهرکرد بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تبصره دوم ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها گفت: با دستور صادره از دادسرای ناحیه ۳۷ ویژه رسیدگی به پروندهای انفال و ثروت‌های عمومی و حوزه قضائی بخش چهاردانگه، ١٢ مورد دستور آزادسازی اراضی کشاورزی شامل سوله و دیوارکشی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده رئیس حوزه قضائی بخش چهاردانگه، شهرداری چهاردانگه و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری و یگان امداد نیروی انتظامی این شهرستان در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر ادامه داد: با قلع و قمع این ساخت و ساز ۲۰ هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی چهاردانگه اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش‌های مردمی در راستای حفاظت از اراضی زراعی و باغی اضافه کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6084715

دیگر خبرها

  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • رفع تصرف سه طبقه در زعفرانیه تهران
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج