Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیدبهاء الدین حسینی هاشمی ثبات قیمت ها، اشتغال و ثبات در بازار ارز را از نتایج بالقوه سیاست های بازار باز دانست و افزود: «بر این اساس رشد پول از پایه پولی و به اصطلاح از مسیر بد نخواهد بود و پول جدیدی وارد بازار نمی شود.»

وی کنترل حجم نقدینگی و هدایت منابع به سمت بخش های تولیدی و مولد را متذکر شد و افزود: «عملیات بازار باز بعد از انقلاب مورد توجه نبود و بانک مرکزی سال 49 بانک ها را ملزم به این کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حسینی هاشمی ادامه داد: «دولت در صورت کسری بودجه به جای چاپ اسکناس و استقراض از بانک ها منابع را در مقابل انتشار اوراق مشارکت تامین می کند تا نقدینگی جدیدی ایجاد نشود.»

کارشناس پولی و بانکی کشور افزود: «حجم پول در گردشِ بخش خصوصی امروز همچون سیل است و باید با بازار باز مدیریت شود.»

حسینی هاشمی یادآور شد: «امروز در بازار سهام های زیان ده گران شده اند که نشان از عدم مدیریت نقدینگی دارد.»

این مدیر اسبق بانکی گفت: « بازار باز ابزار مهمی است تا نقدینگی را مدیریت کند.»

حسینی هاشمی ادامه داد: «امروز بانک ها این اوراق را باید به مشتریان منتقل کنند و قطعا ضوابط بانک مرکزی به بانک ها تکلیف خواهد کرد.»

وی خاطرنشان ساخت: «امروز که با تورم بالا روبرو هستیم مشتری باید اوراق، بازار بورس یا سکه را انتخاب کند؛ لذا نرخ سود اوراق قرضه باید بالا باشد ولی از طرفی بانک مرکزی قصد کاهش نرخ را دارد که نوعی تعارض پدید می آورد.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال نقدینگی بازار باز ثبات ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۲۹ فروردین شاخص کل بورس با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۷۸ واحدی در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت تا بازار با جریان متعادل به کار خود پایان دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومانی ثبت شده است و در نهایت هم ۲۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شده است.

او می‌گوید: امروز ۵۴ درصد بازار سهام به‌عبارتی ۴۴۱ نماد در محدوده مثبت و ۴۶ درصد در بازه منفی دست به دست شدند. ارزش سفارشات فروش حدود ۶۹۶ میلیارد تومان و همچین ارزش سفارش خرید ۵۹۱ میلیارد تومان ثبت شده است. تعداد خریداران حقیقی در بازار امروز ۷۴ هزار و ۷۵۸ کد بوده است.

غفوری در ادامه بیان کرد: امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های سهامی و بیشترین خروج را محصولات شیمیایی به خود اختصاص دادند. امروز هم باتوجه به تمدید روز گذشته دامنه نوسان با محدودیت مثبت و منفی ۱ درصد دنبال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند
  • پیش‌بینی نرخ ارز در ۲۸ فروردین /دلار به فاز استراحت رفت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد