Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@04:47:59 GMT

جدیدترین کهکشان هستی را ببینید

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۳۴۵۷

جدیدترین کهکشان هستی را ببینید

خبرگزاری میزان- سازمان فضایی آمریکا به تازگی تصویری از یک کهکشان جدید منتشر کرده که توسط تلسکوپ فضایی هابل تهیه شده است. تاریخ انتشار: 11:06 - 29 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۱۷۶

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ناسا، سازمان فضایی آمریکا به تازگی تصویری از یک کهکشان جدید منتشر کرده است.

این جسم روشن توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا تهیه شده و نام آن NGC ۱۸۰۳ است؛ این کهکشان در صورت فلکی جنوبی Picor قرار گرفته و بیش از ۲۰۰ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه پایه (به انگلیسی: Pictor) یکی از صور فلکی بسیار جنوبی است؛ پرنورترین ستاره آن آلفا سه پایه و بعد از آن بتا سه پایه که فاصله‌اش از ما ۶۲.۹ سال نوری است.

ستاره کاپتین نزدیک‌ترین ستاره به زمین در این صورت فلکی است با فاصله ۱۲.۷۸ سال نوری این ستاره یک کوتوله قرمز است.

هیچ نامگذاری جهانی مورد توافق همگان برای کهکشان‌ها وجود ندارد، چرا که بیشتر آن‌ها پیش از اینکه مشخص شود آیا یک کهکشان است یا دیگر پیکر‌های آسمانی، فهرست بندی شده‌اند. بیشتر آن‌ها با مختصات آسمانی خود همراه با نام پروژه شناسایی می‌شوند، مانند HUDF, SDSS, ۳C, CFHQS, NGC/IC که از مرسوم‌ترین اسم‌ها برای کهکشان‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: تصاویری از ماه گرفتگی زیبای ۲۰۲۰

منبع:فارس
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناسا ناسا تصاویر با کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهکشان گرداب را رصد کنید

کهکشان گرداب یکشنبه -بیست‌وششم فروردین‌- حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کهکشان گرداب یا Whirlpool یکشنبه -بیست‌وششم فروردین‌- حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصرهای بعدی هر روز جهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد، این کهکشان از اصفهان حوالی ساعت ۱۹:۳۲ حدود ۳۸ درجه بالاتر از افق شرقی شما قابل مشاهده خواهد بود، سپس ساعت ۰۰:۰۳ حدود ۷۵ درجه بالاتر از افق شرقی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و حدود ساعت ۰۴:۳۲ تقریباً ۳۷ درجه بالاتر از افق شمال غربی از دسترس خارج می‌‎شود.

رصد کهکشان گرداب در زاویه ۴۷ درجه و ۱۱ دقیقه شمالی از نیمکره شمالی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار جنوبی قابل مشاهده نیست، این کهکشان با قدر ۸.۴ کاملاً کم نور است و مطمئناً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما می‌توان آن را از طریق دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

سیاره کوتوله 136199 Eris در اتصال خورشیدی

سیاره کوتوله 136199 Eris یکشنبه -بیست‌وششم فروردین‌ماه- از نزدیکی خورشید در آسمان عبور خواهد کرد و در فاصله ۱۰ درجه‌ای از خورشید ظاهر می‌شود و در حالی که در تابش خیره‌کننده خورشید محو می‎‌شود، برای چندین هفته کاملاً غیرقابل مشاهده خواهد بود؛ تقریباً در همان زمان، سیاره کوتوله 136199 Eris در دورترین فاصله از زمین با فاصله ۹۶.۶۷ واحد نجومی خواهد بود.

کد خبر 744311

دیگر خبرها

  • (عکس) جدیدترین ستاره خانواده مسی در دنیای فوتبال
  • محاسبه سن ستارگان با تلسکوپ فضایی رومن ناسا
  • تربیع اول ماه را از دست ندهید
  • حداقل حقوق ۱۴۰۳ همراه با جزئیات کامل
  • کهکشان گرداب را رصد کنید
  • یک پدیده عجیب فضایی
  • معمای کشف‌ باستانی «تلسکوپ فضایی جیمز وب» حل شد
  • پست اینستاگرامی مربی استقلال برای نکونام؛ بزرگ هستی و برای زمین زدنت هر کاری می‌کنند! + عکس
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش چهارم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش چهارم) + دانلود جدول رصد