Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سوارکاری از ورزش‌هایی است که در چند دههٔ اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌است، با این وجود سابقه‌ای طولانی داشته‌ است و می‌توان آن را از کهن‌ترین ورزش‌ها به‌شمار آورد. این ورزش امروزه نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفته‌است، و با این که نسبت به بسیاری از ورزش‌ها پرهزینه به نظر می‌رسد، هر ساله تعداد بیشتری طرفدار به سوی خود جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالیت باشگاه‌های سوارکاری در مشهد   رامین چرمچی مدیر یک باشگاه سوارکاری در مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: در حال حاضر ۲۰ مرکز سوارکاری در مشهد وجود دارد که از این تعداد فقط ۷ مرکز به صورت رسمی و با مجوز فعالیت دارند.

او ادامه می‌دهد: ۷ باشگاه‌های ورزشی که آموزش سوارکاری در مشهد ارائه می‌شود سه راه فردوسی، انتهای بلوار وکیل آباد، جاده قدیم قوچان، جاده طرقبه، ابتدای جاده شاندیز، جاده مشهد به سمت شاندیز می‌باشند.   شرکت در کلاس‌های آموزشی سوارکاری   شرکت در دوره مقدماتی و کلاس‌های آموزشی (تئوری و عملی) برای سوارکار جزو قوانین باشگاه سوارکاری است، زیرا بدون گذراندن این مراحل آسیب‌هایی برای سوارکار با اسب ممکن است داشته باشد.

مدیر باشگاه سوارکاری سوران می‌گوید: اگر قرار است به صورت تفریحی سوارکاری نکنید و این ورزش مفرح را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید، باید سراغ کلاس‌های آموزشی این رشته بروید. معمولا یک دوره آموزشی ۱۰ جلسه طول می‌کشد و با هزینه ۵۰۰ هزارتومان در هفته ۲ روز برگزار می‌شود همچنین دوره‌های یکساله با ۲ میلیون تومان در ۳۰ جلسه همراه بیمه حوادث می‌باشد.


چرمچی با بیان اینکه سرعت فراگیری و تعداد جلسات آموزشی هر فردی به جثه، قدرت بدنی و استعداد او بستگی دارد می‌افزاید: بر اساس تجربیات و آمار‌های به دست آمده طی ۲۰ تا ۳۰ جلسه یادگیری و آموزش برای هر فرد کافی است و پس از اتمام سوار کار معمولی خواهید شد برای اینکه سوار کار حرفه‌ای شوید باید به صورت پیشرفته به آموزش ادامه دهید.   شاخه‌های مختلف سوارکاری
او تصریح می‌ کند: سوارکاری رشته‌های مختلفی مانندپرش از مانع، درساژ، کورس (اسب دوانی)، کمان گیری روی اسب، چوگان، ارابه رانی و پرش با اسب نام دارد همچنین مسابقات پرش با اسب در مشهد طی سال ۲۵ تا ۳۰ مرحله اجرا می شود، برخی از این رشته‌ها در ایران هستند و برخی دیگر هم از قدیم در کشورمان مرسوم نبوده است، هم اکنون کورس و درساژ در ایران طرفداران زیادی دارد.

مدیر باشگاه سوارکاری می‌گوید: کورس همان مسابه اسب سواری در میادین مسابقه است که به دو شاخه کورس با مانع و بدون مانع تقسیم می‌شود،این رشته بیشتر در تهران و گنبدکاووس برگزار می‌شود به دلیل اینکه در مشهد مکانی برای برگزاری مسابقات نداریم و فقط ۲ مرتبه به شکل محدود در ورزشگاه ثامن برگزارشد و واگذاری و آمادگی مکانی برای برگزاری مسابقات باید توسط اداره ورزش و جوانان انجام گیرد و به دلیل نبود مکانی مناسب برای برگزاری مسابقات سوارکاران ما باید به همراه اسب به شهر دیگر بروند.

چرمچی می‌افزاید: درساژ هم یکی از رشته‌های زیبا و جالب سوارکاری است که شامل حرکات موزون با اسب است و بعضی از باشگاه‌ها به طور اختصاصی آن را آموزش می‌دهند. چوگان یکی از رشته‌های بسیار قدیمی است و شبیه بازی هاکی است. دراین رشته بازیکنان باید سوار بر اسب گوی را با ضربات چوب وارد دروازه کنند.

او ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات رشته سوارکاری، تامین مساحت لازم برای فعالیت است. باشگاه سوارکاری برای یک «مانژ پرش» نیاز به فضای ۴ تا ۶ هزار متری دارد. حالا فکرش را بکنید باشگاهی که در زمینه کورس کار کند به چه ابعادی از زمین نیازمند است. فضای اصطبل، خوراک و نگهداری اسب‌ها را هم اضافه کنید. این عوامل دست به دست هم داده و هزینه‌ها را افزایش می‌دهند.

مدیر این باشگاه سوارکاری می‌گوید: لباس‌های که برای سوار کاری لازم است تهیه کنید، شلوار سوارکاری که حدودا ۱۰۰ تومان، کفش نیم سوارکاری به همراه گتر (ساق بند) یا پوتین سوارکاری و کلاه سوارکاری که بین ۷۰ تا ۸۰ تومان می‌باشد.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه سوارکاری مسابقات استانی مسابقات کشوری آموزش سوارکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال

به گزارش قدس آنلاین،علی میرغفاری، مسئول مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین جزئیات روند دریافت حرفه‌ای‌سازی این باشگاه اظهار کرد: بیشتر کارها انجام گرفته و قبل از ۵ اردیبهشت ماه فرصت داریم که موضوع مالکیت مشترک را هم حل کنیم. دولت باید درباره تعیین وضعیت دو باشگاه تصمیم گیری کند.

او ادامه داد: این روزها همه‌جا گفته می‌شود که استقلال به پتروشیمی خلیج فارس واگذار می شود اما این فقط در حد مصاحبه است و ما باید مدارک و مستندات واگذاری را به فیفا ارائه دهیم. باید سازمان خصوصی سازی به وزارت ورزش و جوانان نامه بزند و اعلام کند به طور مثال چند درصد از سهام این دو باشگاه به فلان شرکت واگذار شده است. بعد از نامه آنها ما آن را به عنوان اولین مدرک برای AFC ترجمه کرده و اعلام می‌کنیم که استقلال مالکیت مشترک با پرسپولیس ندارد.

او افزود: برای دریافت مجوز حرفه‌ای پنج معیار را باید پشت سر بگذاریم و با توجه به اینکه در دو سال گذشته نتوانسته بودیم مجوز بگیریم شرایط سخت‌تری نسبت به پرسپولیس داشتیم. شاید باور نکنید اما هیچ مستنداتی نداشتیم و با زحمت توانستیم دوباره آنها را جمع آوری کنیم. یک هفته طول کشید تا مدارک پرسنلی را که معیار اول AFC بود انجام دهیم. معیار ورزشی دومین مرحله بود که برای AFC خیلی مهم بود چون برنامه توسعه جوانان و برنامه ریزی برای آکادمی داخل همین آیتم بود چون AFC از باشگاه‌ها می‌خواهد بگویند درباره آکادمی چه کارهایی را انجام داده‌اند. مدارک آکادمی کامل نبود و چالش سخت داشتیم که توانستیم در چند روز آن را جمع آوری کنیم.

مسئول مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال بیان کرد: مسئله بعدی معرفی ورزشگاه بود که ما کمپ حجازی، ورزشگاه آزادی و ورزشگاه امام رضا(ع) را اعلام کردیم. کمپ حجازی که سندش به نام خودمان بود و مشکلی نداشتیم اما ورزشگاه امام رضا در تملک شهرداری بود و به همین خاطر در جلسه‌ای که با اداره کل ورزش و جوانان داشتیم یک تفاهم نامه با آنها امضا کردیم و مشکل را حل کردیم. در مورد ورزشگاه آزادی هم ۳۵ روز وقت گذاشتیم و نگارش آن را انجام دادیم که از ابتدای تاسیس آن بی سابقه بوده و حتی وزیر ورزش هم در جلسه از ما تشکر کرد.

میرغفاری در پایان گفت: بحث بعدی حقوقی و مالی بود که در مبحث مالی بدهی‌ها را تسویه کردیم. باشگاه استقلال ۱۲ کیت باز پرونده خارجی و ۱۵ پرونده داخلی داشت که مدیرعامل باشگاه همه آنها را تسویه کرد که مهم‌ترین آن پرونده سانتاکلارا بود. در بحث حقوقی هم منتظر مشخص شدن مالکیت باشگاه هستیم که آن را هم بارگذاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • افزایش رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ای میناب
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب