Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح الله سعیدی مدیر جهادکشاورزی اردل گفت: ۵۰ درصد تسهیلات بنیاد برکت این شهرستان در سال آینده به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

او افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالزایی روستایی در غالب ۵۰۰ فقره وام برای روستاییان اختصاص پیدا کرد که ۵۰ درصد این وام‌ها مختص بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردل از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن شهر اردل در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی بنیاد برکت بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲۷ میلیون لیتر گازوییل به کشاورزان ایلامی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام از اختصاص بیش از ۲۷.۷ میلیون لیتر گازوییل به بخش کشاورزی برای توزیع در بین کشاورزان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: سهم گازوئیل هر کشاورز بر اساس مقدار زمین زیرکشت اختصاص خواهد یافت. - اخبار استانها -

پرویز ایدون در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم از ایلام با بیان اینکه بحث گازوییل ( نفت‌گاز) بخش کشاورزی بر اساس مقدار زمین زیرکشت است، بیان کرد: بر اساس جلسه مشترک وزارت نفت و وزارت جهاد کشاورزی سقفی برای تامین میزان گازوئیل کشاورزان هر استان تعیین شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام افزود: بر اساس این نیاز میزان 27.7 میلیون لیتر گازوییل به جهاد کشاورزی استان به تفکیک هر شهرستان در اختیار کشاورزان در سال 1403 قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه سهمیه به‌صورت سه ماهه و فصلی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نارضایتی بعضی از کشاورزان هم‌استانی مبنی بر کم بودن این سهمیه گفت: جهاد کشاورزی باید بر اساس مقدار زمین زیرکشت و بر اساس هکتار آبی و دیمی که دارد، گازوئیل مورد نیاز کشاورزان را تایید کند تا سقف آن تعیین شده و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

ایدون با بیان اینکه در سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی متعهد شد که گازوییل مورد نیاز را بر اساس زمین زیرکشت در اختیار کشاورزان قرار دهد، افزود: اما متاسفانه این مهم محقق نشده و برای تمام تراکتورداران 300 لیتر تعیین شد که این امر بروز مشکلاتی را در پی داشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس سیاست دولت در قانون بودجه سال 1403 باید حداقل 95 درصد بنزین عرضه شده در جایگاه سوخت با کارت سوخت باشد،گفت: در راستای اجرای بند (ح) تبصره 14 قانون بودجه سال 1402 در خصوص الزام استفاده از کارت سوخت شخصی و به منظور بهبود نظام توزیع بنزین و کاهش قاچاق سوخت و ساماندهی کارت‌های هوشمند بنزین به عنوان سرمایه ملی استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی است که بعد از اتمام سهمیه یارانه‌ای امکان سوختگیری بنزین با کارت شخصی فراهم است. 

ایدون با بیان اینکه این رقم در سال گذشته 90 درصد بوده است، افزود: در این راستا برای شرایط خاص به ازای هر جایگاه یک کارت سوخت اضطراری برای خودروهای بدون کارت سوخت شخصی وجود دارد‌.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام با اشاره به اینکه این موضوع همزمان با سراسر کشور، در استان اجرایی شده است، گفت: تا پایان شهریور 1403 حداقل 90 درصد از خودروهای بنزین سوز صرفا از کارت شخصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 29 میلیون کارت سوخت در سطح کشور وجود دارد، افزود: حدود 6 میلیون از آنها بدون تراکنش است که این مهم نشان از عدم استفاده این تعداد افراد از کارت سوخت خود است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام با بیان اینکه سقف تراکنش کارت‌های آزاد سوخت بنزین هر جایگاه 250 تراکنش با مقدار 7500 لیتر مقدار سوخت روزانه است، افزود: استفاده افراد دارای کارت سوخت از کارت‌های موجود در جایگاه‌ها سبب نارضایتی سایر افراد (که به هر دلیل بدون کارت سوخت هستند )ایجاد می‌کند.

ایدون با بیان اینکه در باجه‌های معطله اداره پست تعداد زیادی کارت سوخت به دلیل مشکلات در آدرس متقاضی به دست آنها نرسیده است، تصریح کرد: این اشخاص با مراجعه با این باجه‌ها کارت سوخت خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به سامانه کاربردی ردیابی کارت‌های سوخت جامانده در جایگاه‌های عرضه سوخت با هدف صیانت از حقوق شهروندان و خدمات‌رسانی بهتر،گفت: افراد صاحب کارت‌های سوخت جامانده در جایگاه‌ها، با مراجعه به سامانه Gts.niopdc.ir و با ورود اطلاعات شخصی و خودرو،کارت سوخت خود را پیگیری و دریافت کنند.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام به بحث تولید کارت سوخت نیز اشاره و تصریح کرد: همشهریان عزیز به منظور جلوگیری از اتلاف وقت در زمان سوختگیری کارت سوخت شخصی به همراه داشته باشند و درصورت مفقودی کارت سوخت با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 نسبت به ثبت درخواست صدور المثنی اقدام کنند.

وی در پایان گفت: همچنین سایر شهروندانی که هنوز کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، به سایت post.ir و sakha.epolice.ir مراجعه، یا با سامانه پاسخگوئی 09627 تماس بگیرند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • انجام شخم اولیه ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی فومن
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • گلایه کشاورزان از تاخیر در اختصاص آب
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • مرمت و بازسازی کانال‌های کشاورزی شهرستان کیار
  • ️مبارزه بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی تحت کشت غلات ورامین بر علیه سن مادر
  • میدان داری دولت سیزدهم در خدمت رسانی به جامعه عشایری شهرستان اردل
  • آغاز کشت بهاره محصولات زراعی در اردل
  • اختصاص بیش از ۲۷ میلیون لیتر گازوییل به کشاورزان ایلامی