Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی خرداد-رضا رئیسی: مرجع عالیقدر و ممتاز عالم تشییع و پرچمدار بلامنازع حوزه فقاهتی نجف بر اثر پیچ خوردگی پا روز پنجشنبه دچار حادثه شکستگی استخوان شده و روز بعد مورد عمل جراحی قرار گرفتند. این اتفاق دل دوستداران ایشان را به درد آورده و البته بواسطه منزلت و جایگاه ویژه آیت الله در میان مردم عراق و شیعیان جهان سیل پیام های همدردی و آرزوی سلامتی از ایران و عراق و اقصی نقاط جهان تشییع و حتی مقامات عالیرتبه سیاسی جهان به بیت معظم له ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خرداد، از دوست و دشمن کسی نیست که نقش ممتاز و یگانه حضرت آیت الله سیستانی در حفظ ثبات و امنیت عراق را منکر شده و بتواند بر آن چشم بپوشد، مضاف بر این شخصیت اخلاقی ممتاز و یگانه ایشان که در سخنان و فتاوی معظم له منعکس است، فارغ از رابطه مرجعیت و مقلدی ایشان را محبوب قلوب میلیون ها تن از شهروندان خاورمیانه فارغ از  تقلید مریدان از ایشان یا حتی علایق و سلایق مذهبی مختلف و متکثر مردمان خاورمیانه کرده است.

نیازی نیست که در این مقال در باب شخصیت ممتاز و منحصر به فرد این فقیه نستوه و مبارز سخن بگوییم که ناگفته پیداست و البته طبیعی است که با وقوع این عارضه شخصیت ها و مقامات و مراجع تقلید با ارسال پیام های متعدد و پرشمار خطاب به ایشان برای آن فقیه عالیقدر آرزوی سلامتی و طول عمر نموده و علاقه مندی و همراهی و همدلی با ایشان را بواسطه ضایعه رخ داده ابراز دارند.
اما سیل این پیام ها و ابراز همدردی با حضرت آیت الله سیستانی ناخودآگاه یک سئوال را در اذهان ایجاد می کند و آن این است که چرا بسیاری از مقامات و مراجع معظم و عالیقدر و شخصیت های معنوی و مذهبی که در طول تاریخ تشییع همواره ملجاء و پناه مردم بوده اند و بواسطه این پیشگامی و اعتبار وثیق اجتماعی منشاء تحولات عظیم تاریخی از ماجرای تحریم تنباکو تا لغو قرارداد رویترز تا وقوع مشروطیت و مبارزه با قرارداد نگین 1919 و سپس رویارویی با رژیم پهلوی و پیروزی تاریخی انقلاب و .... شده اند در طول چند سال اخیر به نوعی سعی می کنند که از متن و بطن تغییر و تحولات روز به کنار بوده و به اظهار نظر صریح و البته نافذ و اثر گذار خود پیرامون وقایع مختلف روز نپردازند؟
فی الواقع این نکته جای سئوال دارد که چرا  در بسیاری از تحولات پردامنه و فراوانی که در سال های اخیر رخ داده و موضوع عمومی و دغدغه همگانی بسیاری از مردم بوده،مرجعیت عالیقدر شیعی و بسیاری از چهره های معنوی و مورد توجه و التفات مردم ترجیح داده اند که به اظهار نظر نپرداخته و با سکوت از کنار فعل و انفعالات روزمره و گاه بسیار مهم گذر کنند.

این البته رویه مسبوق به سابقه ای در میان مرجعیت شیعی و نیز علمای اعلام در طول چند سده اخیر نبوده است و می توان گفت که تازگی دارد، چرا که روحانیت به عنوان یک گروه مرجع و مورد وثوق افکار عمومی همواره در نقطه کانونی تحولات سیاسی و اجتماعی روز به ایفای نقش پرداخته بود و اکنون مشخص نیست که این بزرگواران با چه پیش فرض و چه تحلیلی ترجیح می دهند که از بطن و متن تحولات حتی المقدور کنار باشند.

این نکته ای است که البته جای سئوال آن شاید بیش از همگان از مسئولان موضوعیت داشته باشد که  چه مسیر و روندهایی طی شده و چه رویکردهایی به منصه ظهور رسیده که حضرات علما را بر آن داشته که اینگونه به واکنش بپردازند. 




برچسب ها: مرجعیت ، آیت الله سیستانی ، علما ، تحولات روز

منبع: خرداد

کلیدواژه: مرجعیت آیت الله سیستانی علما تحولات روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟

به گزارش «مبلغ»، یکی از مسائل مهم دنیای امروزی بحث از منجی عالم بشریت است. کسی که انسان‌ها را از چنگال ظلم و ستم رهانیده و جهان را پر از عدل و داد می‌کند. ادیان و مذاهب مختلف برای پاسخ به این خواسته درونی، تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با معرفی آن شخص، امید را به پیروان خود هدیه کنند. شیعیان نیز با اعتقاد به منجی موعود، با ادله‌ای محکم بر این باورند که آن شخص یازدهمین فرزند امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897806

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند